Yamaha RX-V765, DTS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V765, DTS

Hei, har kjøpt kjøpt ny forsterker Yamaha RX-V765 og komplett Yamaha høyttalerpakke og sub i den nye 700 serien. Benytter Plastation 3 slim via HDMI opp mot forsterker. Er fersk i dette gamet og er i tvil om jeg får DTS lyd?
    - Skal det være en egen lampe i display på forsterker som indikerer når jeg har DTS lyd? Ser ingen lamper som indikerer dette.
    - I oppsett på forsterker står Audio til auto, hvis jeg endrer til DTS får jeg ikke lyd? Spilte da Eagles DVD med DTS lyd valgt.
    - På playstation står også audio til auto. Er det spesielle instillinger jeg må gjøre i playstation/forsterker?
    - Har koblet opp fronthøytalere med bi-wiring, kan dette forhindre at jeg får DTS lyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiveren viser det som mottas, så det må gjøres inntillinger i PS3 for lyd ut (typisk ikke auto). Den kan jeg ingenting om så der kan jeg ikke hjelpe.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På fjernkontrollen / receiveren er det en knapp som heter Info. Trykk på den til det står Decoding i displayet. Da skal det stå DTS eller Dolby Digital etc.

På PS3en må du sørge for at når du spiller av filmer så må det stå på bitstream, ikke LPCM. Trykk trekant under avspilling og finn av-innstillinger. Ellers må du også sette opp lyden under audio settings.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding :-) Skal forsøke dette i ettermidag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •