Nad c-272 VS Emotiva xpa-2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Nad c-272 VS Emotiva xpa-2

Heisann
    Driver å vurdere å bytte ut mine 2 nad c-272 tilfordel for en emotiva xpa-2. Er det noen som har erfaring med disse?Er redd jeg ikke skal få samme trykk med 1 emotiva vs 2 nad.... Bruker nadene pr idag på høyttalere med seas(2x10" excel), hi.vi rt2ii og scan speak revelator elementer..

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes Emotivaen er bedre lydmessig, har hatt disse to. Mer oppløst og behagelig i toppen, samt en bedre og mer fyldig mellomtone.
    Kraftmessig er nok NAD blokkene i brokoblet modus merkbart kraftigere, men det er faktisk ikke så voldsom forskjell. Emotiva XPA-2 leverer opp mot 300W kontinuerlig i 8ohm.
    Om du vil miste trykk tør jeg ikke helt å svare på da det kommer mye ann på høyttalere, rom osv.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en XPA-2 som blir brukt til JBL260. XPA-2'ene har ikke problem med å gi holde nok mat til de. Jeg har ikke hørt 260'ene med NAD C272, så jeg kan dessverre ikke sammenligne. Vil ikke anta noe heller. Kan bare anbefale Emotiva på det varmeste.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva er så si garantert bedre.. husk at ved brokobling så er det endel som IKKE dobles, mens som halveres! Dampingfaktoren er en av de tinga.

Samtidig som at NAD i bridge ofte låter mye dårligere enn om de kjører i stereo modus...

272 er dog en veldig bra sak, men ikke i bridge! (min mening).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tips..må vurderes nøye..hr akk kjøpt en xpa-3 til bak og senter så hadde vært supert med 2stk-xpa-2 hehe..skal brukes sammen med en thule p250....trenger også en forforsterker med bass/diskant justering..noen tips folkens? skal brukes i et stereo oppsett..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •