Denon AVR-3310 vs Onkyo TX_NR807?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-3310 vs Onkyo TX_NR807?

Noen der ute med formening om hvilken av disse (hvis man ser bort fra pris) som vil være best opp mot B&W 604 S3 ? Best på musikk og best på film..

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer test i neste nummer av Hjemmekino på disse to modellene mot Pioneer VSX-LX52, Marantz SR6004 og Yamaha RX-V2065.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Det kommer test i neste nummer av Hjemmekino på disse to modellene mot Pioneer VSX-LX52, Marantz SR6004 og Yamaha RX-V2065.
    Det blir spennende lesing. På tide med ny receiver...:-D

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en person som ikke klarer å la være å se på vekten på forsterkere kan det nevnes at 3310 veier 13 kilo, mens 807 veier 18 kilo. Jeg vet ikke hva det er som utgjør forskjellen, men en skulle tro det var trafo og kondensatorer og kjøling.

Og ikke klarer jeg helt å se bort fra prisen heller. Jeg tror ikke Hifiklubben helt har fått med seg at Denon har nedgradert seriene i 10-modellene, og ligger veldig høyt i pris. De trodde kanskje bare de fikk kjempegode priser av Denon. (Jeg har sett på 4310, som hifiklubben vil ha 17000 for, og den går stort sett for $1400 i USA.)

Begge har MultEQ. Hvis det ikke er noe jeg har oversett tror jeg aldri jeg kunne forsvart å kjøpe Denon-receiveren til nesten det dobbelte av prisen. (men dette er ikke prisdiskusjon :| )

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saftogboller
    Noen der ute med formening om hvilken av disse (hvis man ser bort fra pris) som vil være best opp mot B&W 604 S3 ? Best på musikk og best på film..
    Egentlig er vel ingen av disse kraftige nok til å dra 604S3. Men om du må velge en er vel Onkyo`n som leverer mest effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende lesing i neste nummer av hjemmekino da
    Når det kommer til krefter vil jeg uansett hekte på et effekt-trinn.. Muligens Emotiva XPA-5..
    Noen med erfaing i forhold til klang/lyd i de to reciverne?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saftogboller
    Blir spennende lesing i neste nummer av hjemmekino da
    Når det kommer til krefter vil jeg uansett hekte på et effekt-trinn.. Muligens Emotiva XPA-5..
    Noen med erfaing i forhold til klang/lyd i de to reciverne?
    Har ikke fått hørt de nye Denon receivere, men de skal være noe mer musikalske enn de gamle modellene. Personlig liker jeg Denon bedre enn Onkyo. Tipper Denon og Emotiva vil funke bra sammen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I whathifi slo denon 2310 ut 807. I england er disse priset likt (800 pund). denon 2310 var sagt til å være beste kjøpet under 1000 pund. På den siden var også vsx-lx52 testet og lå på 950 pund. Så da mener de faktisk at denon 2310 er bedre enn Pioneer lx52 også.

Se her: Home cinema amplifier reviews and Home cinema amplifier Best Buys - from the experts at whathifi.com

Eneste her er vel at 2310 har litt for lite krefter for dine ht kanskje? Ut av de 2 du lister ville jeg valgt 3310.

Menne til prisen av denon 3310 finner du vel en bedre receiver! Hva med å se på Sony STR-DA5400ES? Eller finne en god deal på utgående Pioneer lx71 som jeg akkurat gjorde.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    I whathifi slo denon 2310 ut 807.
    De skriver om 807:

The only drawback is that this relentless approach prevents the Onkyo from relaxing during slower-paced scenes.

Instead of ebbing and flowing, as the soundtrack requires, this amp seems to force itself on you without much room for negotiation.

The Onkyo provides one of the biggest bangs possible for this kind of money. All we ask for is a touch more subtlety to bring some balance to what is already a very capable machine.
    Jeg vet ikke hvor mye vekt jeg hadde lagt på de anmeldelsene. Det virker som om de har koblet dem opp, satt på en vilkårlig film, kikket på spesifikasjonene, tatt en klunk av singlemalten som kom i samme forsendelse, og konkludert på måfå. Og skal jeg velge mellom en receiver som inviterer seg selv inn, og en som er for sjenert til å ringe på, så vet jeg hvilken jeg hadde valgt, om jeg først var i den enden av flasken.

Det er dessverre vanskelig å finne tester av denne slags utstyr som fremstår objektive.

Newcomer frorem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Når kommer neste nummer da?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0