Harman Kardon AVR 335 (7.1) Takler den 4Ohm?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman Kardon AVR 335 (7.1) Takler den 4Ohm?

Hei!

Jeg kjøpte en Harman Kardon AVR 335 7.1 forsterker for noen år tilbake. Nå har det endelig komt nye front-høyttalere i hus!

Når jeg sjekka bedre etter, så jeg at de nye er 4Ohm, 100Watt. All info jeg finner om forsterkeren er oppgitt i 8ohm effekt. De gamle var 6ohm.

Ytelser:
    7x55W i 8ohm

eller

2x70W i 8ohm

Noen som har noen innspill? Bør jeg prøve dette? Er det "safe" for forsterkeren?

Mvh,

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan aldri tenke meg det er noen fare for forsterkeren, så det er bare å koble til :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amiga
    Kan aldri tenke meg det er noen fare for forsterkeren, så det er bare å koble til :-)
    Jeg vet bare at lavere last(Ohm) gir større belastning på forsterkere og gjør at de produserer mer varme.

Har noe erfaring fra bilstereo, men har aldri gitt hjemmekino forsterkerene mine samme utfordringene jeg har gitt til bilstereo komponentene mine..

Derfor spør jeg..

Blir ikke noe før over helgen iallefall, så kom gjerne med innspill.

BTW, dette er den gamle modellen uten ipod bus.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan du nok ta helt med ro, og koble til

Oppgitte ohm på høyttalerene er mere "veiledende" for den avhenger av frekvensen, selv 8ohm høyttalere kan komme under 2 ohm i perioder og ved visse frekvenser... det avhenger av delefilteret (og komponentene der) også.

Har en H/K AVR745 i dag, som jeg har koblet opp til et par 4ohms høyttalere, og det er sikkert ikke noe forskjell på den du har i forhold til det du spør om

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å oppdatere litt..

Jeg kjørte allerede 4Ohm.. ...da Proson HFC 266 er 4Ohm.. Så det vil vere trygt å si den takler det.

Jeg har nå tatt ut komponentene som stod i Proson høyttalerene, for så å tilpasse og sette inn et dyrt frontsett for bil jeg har hatt liggende noen år og ikke fått brukt, Focal 165K2 Power.

Ble ikke så vakkert at det gjør noe, men lyden ble MEGET forbedret! Har ikke likt å høre på musikk i stereo med desse høyttalerene, men dette endret seg drastisk ved bytte av komponenter!

Et lite bilde:

Jeg er ennå ikke sikker på om jeg skal flytte delefilterene bakpå og lage en penere plate med en logo på, type FOCAL eller noe, ELLER, lage en litt tykk frontplate/ ramme med svart stoff over som dekker alt, eventuellt har åpning over der delefilteret sitter. Det er også en mulighet å senke ned delefiltrene i platen i midten, men da må jeg vere veldig sikker på at det er det jeg vil, for det er ganske mye arbeid!

Forslag?

Jeg har kanskje mest tro på svart front uten noen hull og eventuellt en diskret FOCAL logo nede ved gulvet.. Mest kledelig?

Nå burde kanskje denne tråden bli flytta til usikre hjemmesnikrere sitt underforum, men kom gjerne med innspill..

Nå har jeg fått lyden jeg har ønska meg i mange år, nå må jeg prøve å gjøre de penere, slik jeg fortsatt kan ha de i stua!

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •