Stereo eller Surround ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereo eller Surround ?

Jeg sitter i dag med oppsettet som følger:

Bowers & Wilking Dm683
    Nad c168
    Nad c272
    Mediasenter
    Playstation 3 osv.
    Har ingen dedikert cd-spiller da jeg skal kjøpe DAC.

Det jeg vurderer er og kjøpe Nad T737, og senere kjøpe B&W Dm685 som bakhøyytalere og B&W HTM61 som senter, bruke c272 som effekt på frontene. ELLER selge c272 og c168 for 5500,- legge i 7000,- og kjøpe en Nad M3 pent brukt. For så evt. bytte ut frontene på et senere tidspunkt når jeg føler for det.

Investerer jeg i surround nå, blir det en relativt høy samlet pris på oppsettet og om jeg skulle bestemme meg for å bytte ut blir det dyrt.
    Velger jeg stereo blir den neste oppgradering etterhvert billigere. Jeg hører mest på musikk, spiller litt ps3 og titter en film iblant. Hva sier dere? Stereo eller surround? :?

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo smak og behag...... Jeg foretrekker stereo, har liksom aldri hatt det store behovet for surround når jeg ser på film.
    Dessuten er stereo best når det gjelder musikk, og så er det selvsagt et mye enklere opplegg.
    Hvis du vurderer NAD til B&W-høyttalerne dine kan det kanskje være lurt å høre hva folk har å si om denne komboen, er ikke sikkert disse passer så godt sammen (jeg vet ikke, altså). Evt. hvis mulig prøve det ut.
    Mener å ha lest her på forumet at Rotel skal gå godt sammen med B&W.

Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OddB
    Dette blir jo smak og behag...... Jeg foretrekker stereo, har liksom aldri hatt det store behovet for surround når jeg ser på film.
    x 2

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller begge deler

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OddB
    Hvis du vurderer NAD til B&W-høyttalerne dine kan det kanskje være lurt å høre hva folk har å si om denne komboen, er ikke sikkert disse passer så godt sammen (jeg vet ikke, altså). Evt. hvis mulig prøve det ut.
    Mener å ha lest her på forumet at Rotel skal gå godt sammen med B&W.

Lykke til
    Jeg har gode erfaringer med Rotel + B&W, Etter mine ører passer også NAD bra sammen med B&W.

Sitat Opprinnelig postet av FuNc
    Investerer jeg i surround nå, blir det en relativt høy samlet pris på oppsettet og om jeg skulle bestemme meg for å bytte ut blir det dyrt.
    Velger jeg stereo blir den neste oppgradering etterhvert billigere. Jeg hører mest på musikk, spiller litt ps3 og titter en film iblant. Hva sier dere? Stereo eller surround?
    Da er vel stereo det beste valget, et godt stereoanlegg funker jo også bra til film (Evt kan du jo kjøpe center og kjøre 3.0).
    Jeg har en fetter som hadde helt lik problemstilling som deg, han valgte til slutt stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok til at jeg går for stereo, går en del på kino i Trondheim uansett når vi har relativt bra Kino her. Bruker anlegget mest til Musikkspilling, og da funker stereo veldig bra for meg!

Kjører selv Nad classic serien og er veldig fornøyd ettersom hva det kostet, men er ute etter en oppgradering. Har hørt mye skryt om Nad M3, og nå er en Nad M2 på vei? eller kanskje den allerede er kommet? Noen som vet noe om dette?

Jeg skal ta en nærmere titt på Rotel sine forsterkere, ser jo meget fine ut de. Er det noen som vet av distributører i Norge? Selges de i butikk, slik at man kan evt. får lånt med seg noe sånt hjem for å høre? Jeg tar gjerne imot flere anbefalinger om flere forsterker til B&W. 15-25000,- klassen er fint. :-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FuNc
    Det blir nok til at jeg går for stereo, går en del på kino i Trondheim uansett når vi har relativt bra Kino her. Bruker anlegget mest til Musikkspilling, og da funker stereo veldig bra for meg!

Kjører selv Nad classic serien og er veldig fornøyd ettersom hva det kostet, men er ute etter en oppgradering. Har hørt mye skryt om Nad M3, og nå er en Nad M2 på vei? eller kanskje den allerede er kommet? Noen som vet noe om dette?

Jeg skal ta en nærmere titt på Rotel sine forsterkere, ser jo meget fine ut de. Er det noen som vet av distributører i Norge? Selges de i butikk, slik at man kan evt. får lånt med seg noe sånt hjem for å høre? Jeg tar gjerne imot flere anbefalinger om flere forsterker til B&W. 15-25000,- klassen er fint. :-D
    Tonart i Fjordgata har Rotel. De ligger rett til høyre for der HFK lå før. Hvis du har 25.000kr å bruke så får du jo noe rimelig greit to-delt opplegg. RC-1580 og RB-1572 havner vel innenfor der tror jeg.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    Eller begge deler
    +1 :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt mange oppsett igjennom årene... Startet med stereo, gikk over til 5.1, og så over til 7.1.
    Etter jeg ble hybelboer på en litt for liten hybel, så havnet jeg på stereo igjen, eller rettere sakt 2.1/3.1 (Selv om centeren er minimalt i bruk).

Jeg har alltid vært en fan av litt mer virkelig lyd og lydeffekter... Så nå for tiden savner jeg surround lyd på alle måter egentlig.

Så jeg vil anbefale deg å få låne noen høyttalere og forsterker slik at du får testet ut surround lyd i noen dager før du bestemmer deg.

Stereo fungerer suverent, men det vil alltid være noe man savner når man først har hatt surround lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt litt mere på på dette de siste dagene, Om jeg kjøper Nad T747 og Nad c275 og bruker dette i stereo en stund til jeg får kjøpt BakHT og senter, må vel dette fungere greit som PRE-amp i et stereo oppsett? Er det vanskeligere å få fram stereoperpektiv og god raffinert lyd av frontene med receiver vs. Stereo-PREamp ?? :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok dessverre du vil bli skuffet over forforsterkeren i T747 kontra hva du hadde fått med f.eks C375 (eller C372 alternativt).

Leter du etter en brukt C372 f.eks, vil du senere kunne bruke den til effekt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •