forsterker / effektforsterker / receiver til jbl e100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forsterker / effektforsterker / receiver til jbl e100

heisann.
    har nettop skaffet meg et par jbl northridge e-100.
    har fått lånt meg en yamaha forsterker til midlertidig bruk men må jo skaffe meg en egen snart. siden jeg er student så har jeg tenkt å kjøpe brukt og helst til en billig penge. problemet mitt ligger da i hva jeg skal kjøpe..
    har tenkt til å utvide anlegget til surround om 1års tid ellerno siden økonomien ikke strekker til det helt enda. så lurer da på om det lønner seg å kjøpe en for og effektforsterker også evnt bytte ut de med en surround forsterker når den tid kommer. er veldig usikker på hva jeg skal kjøpe. har sett litt på en harman kardon avr635 men vet ikke om den med sine 7x70w ellerno strekker til høytalerne mine. har sett for meg å bruke rundt en 3-4000 på dette.
    håper det er noen der ute som kan hjelpe meg

mvh Aleksander

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo disse rimelig lettdrevne med mindre de har vanskelig frekvenskurve. Men uansett så vil gjerne 4x10" ha litt strøm for å yte bra.

Soundgarden har HK 980 til 4000kr for tiden så JEG ville ha kjøpt den. Den er av de beste til prisen og særlig nå når den koster ett laken mindre enn vanlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter selv med samme høytalere som deg for tiden. nå har jeg kun testet med Nad, sony og Harman kardon men av disse syntes jeg H/k matchet de best. den recieveren kan nok bli litt i minste laget vil jeg tro, men jeg har ikke testet så hvem vet hvis du velger å gå for stereo så er jo HK 980 som Gurba velger en god match til en rimelig penge ellers så har du jo også HK3490 hvis du har behov for digitale innganger.

Nå kan det hende jeg tar feil men kan ikke begge disse brukes som effektforsterker hvis du senere kjøper deg en reciever?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hk 980 virker jo intresant siden den er såpass strømsterk til prisen, men hva med å kjøpe en brukt surround receiver, feks i avr serien til hk ? eller er de for svake til å kunne drive høytalerne mine?

hvem av de to forsterkerne er egentlig kraftigst? den med mest watt per kanal eller den med mest ampere ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •