Hvilke reciever ca. 10K (gjerne billigere) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes du ikke det blir litt ensidig å trekke frem den ene omtalen hvor 805 slår V3900? :twisted:

Hva med alle de omtalene hvor V3900 kommer ut best i test?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Synes du ikke det blir litt ensidig å trekke frem den ene omtalen hvor 805 slår V3900? :twisted:

Hva med alle de omtalene hvor V3900 kommer ut best i test?
    Tviler ikke på at RX-V3900 er en bra receiver. Tror nok den er i samme bås som 805 lydmessig, med litt flere hdmi porter, bedre video del, men endel svakere...

Da jeg oppgraderte fra "rx-v1700 med rotel 1070 effekt" til bare 805 merka jeg null tap av krefter + at jeg likte lyden fra Onkyoen bedre. RX-V1700 alene var overhodet ikke kraftig. Pioneern sc-lx71 har litt mer krefter enn rx-v1700, men skal det spilles litt høyt så har onkyoen klart mer krefter og stål kontroll sammenlignet med lx71. På lavt lavt/normalt volum er Pioneer bedre.

805 trona whathifi hele året etter den kom. Den vant vel hjemmekino. Var vel også nevnt som best i lydogbilde over de andre hvis jeg ikke husker feil.

Når det kommer til krefter er jo onkyo klart overlegen. Fra hometheatermag: Home Theater: Receivers

805:

Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1 percent distortion at 162.0 watts
    1 percent distortion at 184.5 watts

All channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1 percent distortion at 120.4 watts
    1 percent distortion at 151.7 watts

This graph shows that the TX-SR805’s left channel, from CD input to speaker output with two channels driving 8-ohm loads, reaches 0.1 percent distortion at 181.8 watts and 1 percent distortion at 212.3 watts. Into 4 ohms, the amplifier reaches 0.1 percent distortion at 327.6 watts and 1 percent distortion at 369.0 watts.

RX-V3900

Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1% distortion at 69.2 watts
    1% distortion at 81.5 watts

Seven channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1% distortion at 62.9 watts
    1% distortion at 68.9 watts

This graph shows that the RX-V3900’s left channel, from CD input to speaker output with two channels driving 8-ohm loads, reaches 0.1 percent distortion at 190.4 watts and 1 percent distortion at 220.6 watts. Into 4 ohms, the amplifier reaches 0.1 percent distortion at 239.1 watts and 1 percent distortion at 282.9 watts.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må i så fall være brukt. Veiledende utsalgspris er jo 17 990,-
    Yamaha RX-V3900 - Forsterker/Receiver (HiFi) - Finn beste pris hos Prisguide.no

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    ...Da jeg oppgraderte fra "rx-v1700 med rotel 1070 effekt" til bare 805 merka jeg null tap av krefter + at jeg likte lyden fra Onkyoen bedre. RX-V1700 alene var overhodet ikke kraftig. Pioneern sc-lx71 har litt mer krefter enn rx-v1700, men skal det spilles litt høyt så har onkyoen klart mer krefter og stål kontroll sammenlignet med lx71. På lavt lavt/normalt volum er Pioneer bedre.
    RX-V1700 er ikke RX-V3900, så hvordan du opplevde denne i forhold til 805 (eller SC-LX71) er irrelevant i forhold til å ha en formening om hvor god V3900 er.

805 trona whathifi hele året etter den kom. Den vant vel hjemmekino. Var vel også nevnt som best i lydogbilde over de andre hvis jeg ikke husker feil.
    Nå var det jo V3900 som ble best i test hos Hjemmekino med Pioneer SC-LX81 hakk i hel. Modellen fra Onkyo i denne testen var 906 som jo er modellen over 805 (test vedlagt). Sitat:
    For Onkyo klarer ikke tangere verken Pioneer eller Yamaha når det kommer til lydformidling...Yamaha gir utvilsomt mest for pengene. Den
    er veldig god på musikk, og viser også at den er i særklasse når det kommer til å prosessere filmlyd.
    For å komme til poenget, så tror jeg du vil finne mange her på forumet som ikke er enige i at 805 er en bedre receiver enn V3900. De fleste vil nok hevde det motsatte, inkludert de fleste Hi-Fi magasiner.

Hva man subjektivt måtte mene er en annen sak. Det var måten du fremstilte dette på som jeg fant merkelig. Men nok om det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du prøver å si, antiloop?

14K+ er da ikke 10K som ble antydet i tråden her???

Dessuten var det veiledende pris gitt av Yamaha Norge jeg oppgav. Butikkpriser ligger naturligvis en god del under denne...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det jo V3900 som ble best i test hos Hjemmekino med Pioneer SC-LX81 hakk i hel. Modellen fra Onkyo i denne testen var 906 som jo er modellen over 805 (test vedlagt). Sitat:
    Du har rett. Etter å sjekka hjemmekino slo 805 ut RX-V3800. Min historie bommert.

Menne merkelig det du sier at LX81 var hakk i hel når den er anbefalt over RX-V3900 på hjemmekino sin anbefalings side.

Uansett disse er utenfor prisen tråd skaper skaper ønsker.

Av receivere så bør han vel se mer på rx-v1900, onkyo 807, denon 2310, Pioneer VSX-LX52 og Sony STR-DA5400ES. Hvis du kan strekke deg opp 800 kroner ville jeg ha testa Sonyen. De får meget bra reviewer for tiden. Har ikke testa den selv. Gjerne billigere da ville jeg tatt en titt på denon 2310.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du prøver å si, antiloop?

14K+ er da ikke 10K som ble antydet i tråden her???

Dessuten var det veiledende pris gitt av Yamaha Norge jeg oppgav. Butikkpriser ligger naturligvis en god del under denne...
    Jeg ville bare si at det er mulig å skaffe den rimeligere enn veiledende som du oppga.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett. Etter å sjekka hjemmekino slo 805 ut RX-V3800. Min historie bommert.

Menne merkelig det du sier at LX81 var hakk i hel når den er anbefalt over RX-V3900 på hjemmekino sin anbefalings side.
    Helt i orden.

Angående LX81 så refererte jeg bare til det som står i testen.

Jeg mener å huske at LX81 var hakket bedre på musikk enn V3900, men at V3900 var så mye bedre på filmformidling at denne totalt sett kom seirende ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg ville bare si at det er mulig å skaffe den rimeligere enn veiledende som du oppga.
    Det tror jeg mange her på forumet er fullt klar over at jeg er fullt klar over - for å si det sånn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uansett disse er utenfor prisen tråd skaper skaper ønsker.

Av receivere så bør han vel se mer på rx-v1900, onkyo 807, denon 2310, Pioneer VSX-LX52 og Sony STR-DA5400ES. Hvis du kan strekke deg opp 800 kroner ville jeg ha testa Sonyen. De får meget bra reviewer for tiden. Har ikke testa den selv. Gjerne billigere da ville jeg tatt en titt på denon 2310.

Jeg tror nok det blir noen av de du nevner her... jeg får bare følge med om det dukker opp noen gode tilbud på noen av de. Irriterer meg at jeg gikk glipp av Elkjøps 6990-tilbud på lx-52
    På sikt blir det vel å skaffe seg Vincent 991 til å drive Kappaene...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem Yamaha RX-V2065 som lanseres i løpet av oktober

Offisiell tråd her.

Denne avløser V1900...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opp gjennom årene hatt sykt lyst på Kappa 9.2i og vært på nippet til å kjøpe, men det hjelper lite å få et par for 10-12.000kr når en forsterker som takler de koster en bruktbil. Derfor så har jeg små SVS STS-01 istedet. De klarer seg fint med en Rotel RMB-1575.

Det står forresten en Rotel RB-1080 på torget. Mulig den takler lav ohm?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil tråd? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Receiver bestillt

Bestilte nå en Onkyo 807 fra Lefdal... håper denne gjør nytten... Var et godt tilbud der, så jeg gadd ikke vente og lete mer... håper jeg blir fornøyd...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ålesund75
    Bestilte nå en Onkyo 807 fra Lefdal... håper denne gjør nytten... Var et godt tilbud der, så jeg gadd ikke vente og lete mer... håper jeg blir fornøyd...

Et godt valg. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker:-D Håper det!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mye bra brukt

Heisann! Ny på forumet her. Men vil legge til at det er utrolig mye bra brukt å finne.. Jeg har hjemmekinoambisjoner, så jeg har sett etter en hjemmekinoreciever som kan ta over for min trofaste HK 670. Endte nå opp med å kjøpe en Yamaha RX-V3900 i helgen for 9000kr. Kjøpt ny i juli, så føler det var et knallkjøp.

Kan absolutt anbefale Yamaha, Har Magnat Vintage 450, som forøvrig er noen knallhøyttalere, men de er litt spisse i diskanten. Men det ordnet Yamaha greit opp i. Nå gleder meg meg bare til å plukke ut høyttalere så jeg kan få meg 5.1 lyd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9000kr for en RX-V3900 er jo et kupp til de grader da

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    9000kr for en RX-V3900 er jo et kupp til de grader da
    God pris det ja. Men en må huske på at prisen på RX-V3900 har økt betraktelig de siste månedene. Når jeg kjøpte min RX-V1900 kostet 3900 under 13.000,-

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •