Yamaha RX-V765; mottak av multichannel PCM

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V765; mottak av multichannel PCM

Har en slik receiver koblet opp mot en Philips BDP3000 bluray-spiller via HDMI.

Har noen Bluray plater med 5.1 PCM lydspor.

Når jeg velger dette lydsporet og går inn på "Signal Info" på receiveren, viser det at receiveren mottar 2.0 PCM.

Finner ikke noe info på 765 om mottak av multikanals PCM via HDMI. Noen som vet hvilken setting e.l. som må endres, hva som skal stå i displayet, etc for å få dette til?

(For ordens skyld så kan jeg nevne at jeg har endret på det som kan endres på på Blurayspilleren, har valgt både bitstream og auto uten at det gjør noen forskjell).

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke en kanalindikator på displayet til 765'en som viser hvilke kanaler som får signal?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Er det ikke en kanalindikator på displayet til 765'en som viser hvilke kanaler som får signal?
    Jeg tror den viser hvilke kanaler receiveren sender til. Så hvis jeg mottar 2.0 signal og spiller med ProLogic IIx vil den vise alle kanalene på indikatoren. Men inne på "Options" kan jeg velge "Signal Info" og der står det hva slags signal som kommer inn, og det er her det vises 2.0 PCM selv om Bluray-spilleren (i teorien) sender 5.1 PCM.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro det er en innstilling på avspilleren og ikke receiveren. Jeg måtte ikke gjøre noe med min for at den skulle ta imot LPCM.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje jeg skulle lånt meg en annen bluray-spiller og testet..... Vet jo ikke sikkert om den sender 5.1 PCM...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Jeg tror den viser hvilke kanaler receiveren sender til. Så hvis jeg mottar 2.0 signal og spiller med ProLogic IIx vil den vise alle kanalene på indikatoren. Men inne på "Options" kan jeg velge "Signal Info" og der står det hva slags signal som kommer inn, og det er her det vises 2.0 PCM selv om Bluray-spilleren (i teorien) sender 5.1 PCM.
    Ok. Min 663 viser hvilke kanaler som får signal inn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •