Kabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Kabler

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabler

Jeg trenger hjelp med hvilken type kabler jeg skal kjøpe

Jeg har:
    Klipsch RF-63, 2x Midgard 6.1 og Yamaha receiver

Trenger kabler fra høytalerene og til midgarden
    og fra midgarden til receiveren

Kan tenke meg og kjøpe brukte muligens
    Pris klasse fra (1000 - 4000kr)

Har sett på "monster cabler"
    Men vet virkelig ikke hva jeg skal kjøpe

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Livsfarlig spørsmål!!! :lol:

Når det kommer til kabler er det like mange meninger som det er debatanter og kverulanter her på AVFORUM...

Noen mener at de billigste fra Biltema og ClasOhlson er mer enn gode nok, mens andre går for kabler til mangforldige tusner...

Lenge leve kabeldebatten

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, du har to monoblokker, da er ikke høytalerkabler ditt største problem, siden du kan plassere monoblokkene helt atmed høytalerne å på den måte komme deg unna med kansje 1 meter høytalerkabel til sammen.

Jeg mener at billige kabler er gode nokk. Men mener at det er vært det å få skjermet signalkabler. De koster ikke så mye, så de billigste fra L-Sound eller sorround.no skulle holde i massevis IMO. Eller biltema.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå dummer jeg meg sikkert ut, men av en eller annnen grunn tror jeg faktisk ikke han har monoblokkene ved høyttalerne. De fleste gjør ikke dette, merkeligt....
    Grunden til man generelt kjøper monoblokker er netop denne fordelen, man kan kjøpe en 30 cm høyttalerkabel og spare masse penge. Selv har jeg brukt Clas Ohlsson solid core 2,5 kvdrat PR kabel i fire år med mine elektrostater og ikke ét eneste øyeblikk har jeg hatt lyst å skifte til "høyttalerkabel".
    Som signalkabel til blokkene bør du gå for en skjermet type om de skal være lange.
    Ellers er der jo et eget kabel forum her om du har lyst å poste din tråd der...

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Nå dummer jeg meg sikkert ut, men av en eller annnen grunn tror jeg faktisk ikke han har monoblokkene ved høyttalerne. De fleste gjør ikke dette, merkeligt....
    Grunden til man generelt kjøper monoblokker er netop denne fordelen, man kan kjøpe en 30 cm høyttalerkabel og spare masse penge. Selv har jeg brukt Clas Ohlsson solid core 2,5 kvdrat PR kabel i fire år med mine elektrostater og ikke ét eneste øyeblikk har jeg hatt lyst å skifte til "høyttalerkabel".
    Som signalkabel til blokkene bør du gå for en skjermet type om de skal være lange.
    Ellers er der jo et eget kabel forum her om du har lyst å poste din tråd der...
    Det var faktisk pr kabel jeg og tenkte å bruke hvis jeg ble å gå for monoblokker i mitt oppsett. Med bananplugger. Hvis ikke så blir det vanlig høytalerkabler. Det ser også skikkelig tøft ut med monoblokkene på siden av høytaler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •