Electrocompaniet AW-100 sluknet, kablene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Electrocompaniet AW-100 sluknet, kablene?

Hei!

For noen dager siden kjøpte jeg nevnte forsterker og koblet den opp (det er snakk om den gamle AW-100, ikke DMB) Etter å ha spilt i 8-10 minutter slo den seg plutselig av. Den var utrolig varm på den ene siden, mens den andre siden hadde normal lunk. Jeg ringte han jeg hadde kjøpt den av og han kom tilbake og jeg fikk igjen pengene. Litt senere ringte han meg og hadde pratet med Thomas Abrahamsen (ECS holding) hvorpå Abrahamsen hadde sagt at det sannsynligvis var kablene mine (hjemmeflettede cat5) som hadde fått forsterkeren til å gå i selvsving(begynte å oscillere) på grunn av høy kapasitans i kablene.

Nå har han testet forsterkeren igjen og den fungerte utmerket.

Hva tror dere om dette?

Det kan nevnes at det ikke er noe galt med høyttalerene eller kablene, da det hele fungerer aldeles utmerket med forsterkeren jeg bruker nå.

Harald

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt om tilfeller hvor dette skal ha skjedd med andre kabler og andre forsterkere. Ingen grunn til å tvile på Thomas Abrahamsen i så henseende. De tekniske forklaringene til fenomenet er gresk for meg - men enkelte forsterkonstruksjoner er visstnok mer følsomme enn andre. Hvilket kan forklare at problemet forsvant da du byttet forsterker.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må spørre litt mer: Kablene jeg bruker hadde ifølge Abrahamsen "ekstremt høy kapasitans". Alt jeg har lært forteller meg at de dermed skal låte veldig lyst, noe de absolutt ikke gjør, sammenlignet med andre kabler jeg har brukt. Til dette hadde hr. Abrahamsen sagt at kapasitansen ikke er høy nok til å skape en hørbar effekt, men høy nok til å få forsterkeren til å oscillere. Hva da med kabler som har så høy kapasitans at de låter lyst på grunn av det?

Harald

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant!
    dette var jeg ikke klar over
    Jeg solgte en AW100 for en tid tilbake, men kjøper opplevde det samme. Ble varm på ene siden, så jeg tok den i retur. Nå ligger den i deler, klar til renovering.
    Hvis noen har lyst på et prosjekt så...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det samme skjedde meg da jeg hadde AW100. Flettet CAT5, satte på, og sikringa i EC-en gikk omtrent umiddelbart. Siste gang jeg prøvde den kabeloppskrifta.

Bernt K

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SteinLarsen
    Interessant!
    dette var jeg ikke klar over
    Jeg solgte en AW100 for en tid tilbake, men kjøper opplevde det samme. Ble varm på ene siden, så jeg tok den i retur. Nå ligger den i deler, klar til renovering.
    Hvis noen har lyst på et prosjekt så...
    Kjipt for deg....

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg får ringe til den godeste Thomas Abrahamsen i morgen og spørre om dette. Han pleier å ha en god forklaring

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •