Stereo forsterker til 10000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereo forsterker til 10000kr

Hei

Har kommet i en vanskelig situasjon. Skal kjøpe meg en forsterker med tanke på framtiden. Nå har jeg ikke bruk for en stor kraftig sak. Men det regner jeg med at jeg vil få siden.

Har tenkt på NAD 375BEE men vil få en bedre pris på Rotel, HK, Marantz, og flere.

Er det noe som kan stille opp til NAD i pris forhold til effekt og lydkvalitet?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva du har av utstyr (eller skal ha) og om den passer, men hva med denne etter litt pruting?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/53490/cat/13

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JFS SOUND SYSTEMS

Eller selvimport av kina utgaven som skal være minst like god:

New York Sound Online HiFi Store

Hvilke høytalere skal det brukes sammen med?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For tiden bor jeg i leilighet med folk under meg. Så har tatt med bakhøyttalerene fra det tidligere surround anlegget mitt. Små PSB Alpha. Men har planer om å avansere etter hvert. Derfor ønsker jeg å kjøpe forsterker som kan brukes på noe større.

VINCENT SV-236 Regner med jeg har mulighet til å få denne til en litt penere pris.
    Hvordan er den lydmessig?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Vet ikke hva du har av utstyr (eller skal ha) og om den passer, men hva med denne etter litt pruting?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/53490/cat/13
    Satt faktisk å så på den der. Synes dem ser litt kjipe ut men bortsett fra det så er det vel greit. Jeg som spør deg hva med denne? Har ingen erfaring med dette merket eller hvordan det låter.
    Må ha noe som trøkker bra

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt vincent i både gode og dårlige comboer. Så må matches riktig, er vel ganske lys klangmessig, men kan jo tweake litt med rørene f.eks rimelige golden dragon. Har selv shengya cd-spilleren, hvor jeg byttet til g.d.-rør og er strålende fornøyd med den

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha trøkk er kanskje nad eller parasound beste veien å gå.
    Er pre/effekt utelukket? Ren integrert du er ute etter?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Har hørt vincent i både gode og dårlige comboer. Så må matches riktig, er vel ganske lys klangmessig, men kan jo tweake litt med rørene
    Man kjøper vel ikke rørforsterker hvis man ikke er spesielt interessert (stikkord: harmonisk forvrengning, egenstøy)...

Selv har jeg vurdert Cambridge Azur 840A -- men dette er kanskje også en forsterker for spesielt interesserte.

NAD og Rotel er nok de straite valgene i denne prisklassen.

Alle andre alternativer jeg har sett på, har store begrensninger i form av få innganger og enda færre utganger. Vet du ikke hva slags anlegg du ønsker om et par år, risikerer du å møte veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke uaktuelt med effekt forsterker. Har i utgangspunktet sett etter en sånn kombo. Da jeg kom over NAD 375bee så har jo denne mulighet for å kobles sammen med 275 og få dobbelt så mye effekt.

Men har ikke funnet noe annet til denne prisen. Blir ofte endel mere med ren forforsterker og effektforsterker.

Hører alt av musikk. Og liker dyp og avansert lyd. Sub blir vel automatisk en selvfølge så lenge man ikke går for cerwin vega. Noe som ikke blir aktuelt med tanke på lydkvalitet.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nok parasound NC 2100 og 2125 gode alternativer. Burde være mulig å finne disse på brukten med jevne mellomrom evt. legge ut en Ø.K. anon.

Parasound gir mye mer "trøkk" enn rotel, men selv synes jeg rotel er mer behagelig. Som det blir nevnt så er kanskje rør for de mer spesiellt int. Men vincent har mye bra som ikke er rør-basert!

Product Lines > New Classic > Model 2100 Preamplifier

Product Lines > New Classic > Model 2125 Amplifier

EDIT: om du liker nad så er det vel bare å gå for det?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten tvil Emotiva XPA-2 og USP-1 i mine øyne. Har ikke hørt alt under 10k, men syntes denne er bedre en både NAD 275 og Parasound NC2250. Kommer selvfølgelig an på egen smak og matching ellers.
    Emotiva er svært fleksibelt. Start med XPA-2 så kan du kjøpe en XPA-3 eller 5 hvis du skal ha surround senere og deres prosessor som kommer snart.
    På papiret er den også betydelig kraftigere enn de andre som er kjekt da du har større mulighet til å drive forskjellige høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se litt rundt om. Må høre på priser på rotel og vincent i den prisklassen. Og evt. om parasound kan leveres.

Tenkte også å kjøpe meg en LP-spiller og Cd-spiller samtidig. Hvordan er det med DVD spillere nå til dags? Er det ukurrant å spille cd'er på en grei dvd-spiller?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har ikke jeg hørt de nyere nad forsterkerene. kjøpte toppmodellen for 5-6 år sidentror den het 372,men det var tamme greier. leverte den inn igjenn.vil nok tro at den hegel h200 som står til salgs er bedre alternativ enn nad.men kommer jo ann på hvilke høytalere du har/skal ha også.
    skal du ha nytt eller brukt, evt. utvidelse til flerkanals senere?
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du får godpris på H/K så er jo en 990 rimelig fet med digital inngang og romkalibrering.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zwixern
    Hvordan er det med DVD spillere nå til dags? Er det ukurrant å spille cd'er på en grei dvd-spiller?
    DVD spiller er ikke noen en kjøper nå til dags

Kjøp en BD spiller i første omgang. Er du ikke fornøyd med den til musikk så finnes det mange gode og rimelige DAC der ute.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Uten tvil Emotiva XPA-2 og USP-1 i mine øyne. Har ikke hørt alt under 10k, men syntes denne er bedre en både NAD 275 og Parasound NC2250. Kommer selvfølgelig an på egen smak og matching ellers.
    Emotiva er svært fleksibelt. Start med XPA-2 så kan du kjøpe en XPA-3 eller 5 hvis du skal ha surround senere og deres prosessor som kommer snart.
    På papiret er den også betydelig kraftigere enn de andre som er kjekt da du har større mulighet til å drive forskjellige høyttalere.
    Skal undersøke litt på denne forsterkeren. Høres lovende ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av axl
    nå har ikke jeg hørt de nyere nad forsterkerene. kjøpte toppmodellen for 5-6 år sidentror den het 372,men det var tamme greier. leverte den inn igjenn.vil nok tro at den hegel h200 som står til salgs er bedre alternativ enn nad.men kommer jo ann på hvilke høytalere du har/skal ha også.
    skal du ha nytt eller brukt, evt. utvidelse til flerkanals senere?
    Er litt usikker på hvilke høyttalere jeg skal ha senere. Noe vesentlig større enn jeg har nå er helt klart. Har ingen planer om flerkanals. Men om muligheten for utbygging er der så gjør ikke det noe.
    Har et par eldre B&W DM683 på hånden. Har hørt dem på en NAD forsterker men frykter den var i minste laget. For det var rett å slett nesten ikke bass i høyttalerene.
    Ble nesten i ferd med å kjøpe meg et par stativhøyttalere når jeg måtte ha sub uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er enig i tipset om emotiva. står jo en xpa-3 til salgs på torget her. 3x200watt. da har du en kanal til overs til eventuelt center ved senere anledning.du trenger en forforsterker i tillegg.
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale å sjekke finn.no for Atoll produkter. Fotophono selger dette meget gunstig.

Atoll Electronique CD200 CD player, PR300 preamp, and AM200 amplifier | Home Entertainment

F.eks PR300 og AM200 kan du få samlet til rundt 10k. Ekstremt bra pris spør du meg.

Fant en test her.
    Atoll Electronique CD200 CD player, PR300 preamp, and AM200 amplifier | Home Entertainment

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av axl
    er enig i tipset om emotiva. står jo en xpa-3 til salgs på torget her. 3x200watt. da har du en kanal til overs til eventuelt center ved senere anledning.du trenger en forforsterker i tillegg.
    Ligger en på Finn til 5000kr. Mulig samme. Det er iallefall uaktuelt til den prisen

Mere fristende med XPA-2. Hvordan er det å importere disse?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •