Pioneer VSX-LX52 + Emotiva XPA-2 &XPA-3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-LX52 + Emotiva XPA-2 &XPA-3

Hei, Jeg trenger ny prosessor med 2 HDMI ut. Hva tror Dere om matchen mellom Pioneer LX52 og Emotiva effektforsterkere? Ser at noen betrakter LX52 som litt tynn i lyden. Men skulle vel ikke bli tynt med ekstern effekt? Har også 2stk SVS suber...

Vil LX52 duge som ren prosessor?

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer dette selv.
    På XPA-1 og XPA-5
    Tror det blir knall

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner du til om det er samme prosessor i LX52 som i LX72/82?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer: Sammenlikne produkter

Mangler endel features på 52 vs 72\82 blant annet Symmetrisk EQ, X-curve, Full Band Phase Control. Litt vel ribbet for min smak.

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK

Mangler endel features på 52 vs 72\82 blant annet Symmetrisk EQ, X-curve, Full Band Phase Control. Litt vel ribbet for min smak.
    Uffda, var ikke klar over at den var såpass ribbet.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Men er de featurene virkelig verdt 10.000?? Jeg vil påstå at med effektforsterkere vil en ikke høre forskjell på lx52 eller lx72...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du påstår det, har du vel alt bestemt deg?

Poenget i posten til CNK var jo at det er mye annet enn effektdelen som er forskjellig...

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har ikke bestemt meg. Og jeg påsto det for å få igang en diskusjon.

Men for min egen del kan jeg nok ikke forsvare å betale 10.000 mer for å få disse ekstra funksjonene, når jeg i tillegg betaler for ekstra effekt som jeg ikke trenger. For nesten 20k kjøper jeg heller ren prosessor.

Men det står mellom LX52, Marantz SR6004, eller Yamaha V2065. Alle disse blir testet i "Hjemmekino" i løpet av høsten. Men jeg tror nok LX52 til 6990,- gir mest "Bang for the buck" da konkurrentene vil ligge mellom 10-12k (som jo LX52 også gjør på Soundgarden)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stemmer dette da tro??
    I så fall så er jo lx 52 en nedgradering fra lx 51,for den har nå alt som blir ramset opp her!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Stemmer dette da tro??
    I så fall så er jo lx 52 en nedgradering fra lx 51,for den har nå alt som blir ramset opp her!!
    Jeg også stusset på det, for jeg har skumlest manualen tidligere og synes å huske det sto noe om disse funksjonene. Men det var ikke det jeg lette etter, så jeg bet meg ikke så merke i det.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    Jeg også stusset på det, for jeg har skumlest manualen tidligere og synes å huske det sto noe om disse funksjonene. Men det var ikke det jeg lette etter, så jeg bet meg ikke så merke i det.
    Da får du få sjekket opp det før du bestemmer deg!
    Syns nå det er rart,hvis de har fjernet disse mulighetene fra lx52 vs lx 51!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer dette da tro??
    I følge sammenligningen man kan gjøre på pioneer norge sin hjemmeside...

Du kan jo bare sjekke selv.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge sammenligningen man kan gjøre på pioneer norge sin hjemmeside...

Du kan jo bare sjekke selv.
    Ja så det var litt forskjell på dette med fasekontroll vs full phase kontroll på lx 72.
    Usikker på hvor mye det har og si
    Ellers så er jeg nå ikke helt sikker på om den er 100% og stole på denne sammenligningen!
    Ser f.eks at det står at det er store høytalerterminaler på lx 52,men ikke på lx 72 - har vanskelig for å svelge den....
    Ir inn/ut er også bare på lx 52??

Symmetrisk EQ og X-kurve er hvertfall på lx 51,det vet jeg,men det er mulig det er tatt bort på lx52 for det jeg vet!

Newcomer frorem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja så det var litt forskjell på dette med fasekontroll vs full phase kontroll på lx 72.
    Usikker på hvor mye det har og si
    Ellers så er jeg nå ikke helt sikker på om den er 100% og stole på denne sammenligningen!
    Ser f.eks at det står at det er store høytalerterminaler på lx 52,men ikke på lx 72 - har vanskelig for å svelge den....
    Ir inn/ut er også bare på lx 52??

Symmetrisk EQ og X-kurve er hvertfall på lx 51,det vet jeg,men det er mulig det er tatt bort på lx52 for det jeg vet!
    Merkelig at den billigere 1019 har X-Curve og Symm. EQ på sammenligning mot LX-52 hos Pioneers sider.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bare å slå opp i manualen til LX52 så ser en fort at den har de funksjonene.

Når jeg kjøpte LX50 i sin tid bekreftet de ihvertfall på Soundgarden at prosessor delen var idnetisk på LX50/60/70 så jeg vil nesten tippe det også er tilfelle på de nyere utgavene. Jeg tenkte som trådstarter at når jeg alikevell har effektforsterkere utenom så behøver jeg ikke bruke mange tusen ekstra på dette

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •