koblingsrot

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: koblingsrot

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

koblingsrot

forforsterken nad c162, denne har 2pre-out, der den ene er justerbar. dette skal kobles til 2stk c270 effektforsterkere , og en cls15-sx aktiv sub.

er det noen forskjell på pre-outene? la oss si at den med justering står på fult, vil den gi like høyt signal som den som er uten? syntes at jeg spilte mye lavere når jeg delte signalet.

slik jeg har koblet det nå:
    splittet den justerbare pre-out med y-ledd til effektforsterkene og den andre på subben.

er det noen andre alternativ? subben har 4par høytallerkontakter (2innog2ut) er disse for høynivåinngang? eller til ekstra sub fra subforsterker.

og lfe inn, hva en det er?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare se manualene, alt er forklart der, også på hvilke måter du kan koble subben til på.?
    Utgangsspenningen på PreOut på Nad er angitt i de tekniske data, jeg vil gå ut fra de har samme spenning ellers kan du jo bare bruke den faste utgang, eller hur?
    Høyttaler inn/utganger er alltig "Hi Level". Enten kobler du et ekstra sett høyttaler kabler fra dine høyttalere til subbens høyttaler inn terminaler, eller du kobler dine høyttaler kabler fra dine høyttalere til høyttaler inn terminalene på subben og trekker et sett høyttaler kabler fra subbens høyttaler out terminaler TIL dine høyttalere. Nå vil subben ta seg av de laveste frekvenser og dine høyttalere resten. Med den første løsning vil dine høyttalere spille normalt og subben supplere under den frekvensen subben er innstilt på.
    En siste mulighet er en rca kabel fra din Nad C162 sin PreOut 2 utgang til subbens Line Inn, da trenger du ikke høyttaler kabler.
    LFE er et separat lydspor på en film, akkurat som Senter er en separat kanal. Dette er filmens bass lydspor.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvde begge løsningene dine. og den som funket best for meg var å kjøre en ekstra ledning fra effektforsterkerin til inn på subben..

ble mye bedre lyd nå.

men en liten ting. det må vell 1 leding til fra fra effekt til inn på subben (tot2 par) for å få stereolyd?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sub spiller aldri stereo, men det er greit å få signal fra begge kanalene slik at du får all bass-informasjonen over til sub'en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •