Receiver/Forsterker med HDMI tilkobling?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver/Forsterker med HDMI tilkobling?

Har en JVC LT-32S60BU HD-Ready LCD-TV (Link), og kunne tenkt meg noe som kunne erstatte de innebygd tv-høyttalerne. Er på jakt etter en receiver/forsterker samt et par høyttalere, men en receiver/forsterker er hva jeg hovedsakelig er på jakt etter da jeg har noen høyttalere liggende som jeg kan bruke.

Kriterier:
    Pris: 3000 kr (kan sikkert strekke meg litt lengre).
    Størrelse: Er ikke på jakt etter noe massivt og stort, så jo mindre og lettere det er, jo bedre for min del.
    Tilkobling: Helst i form av HDMI, men regner med at HDMI forsterker/receivere sikkert koster litt mer enn de uten.

Skal brukes i sammenheng med TVen, X360/PS3 og PCen om mulig.

Edit: Nå har det seg slik at TVen bare har 1 HDMI inngang, men regner med at om receiver'n har HDMI inngang(er), så kan den fungere som en "switch"?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne? Den har ikke HD-dekoding, men hvis du bare skal kjøre stereo så spiller vel det ingen rolle.

Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-1509 Hjemmekinoreceiver

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset. Et spørsmål, har ikke så mye peiling på dette med lyd/forsterker/reciever, men den receiveren der, sender den bare bilde via hdmi og ikke lyd?
    I første omgang blir det nok bare stereo, men skal ikke se bortifra at det blir en oppgradering på den fronten i fremtiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-lyd dekoding er ikke så krise heller med tanke på at de fleste BD-spillere fremdeles har innebygde dekodere, og sende det som PCM.
    Når det er sagt, ville heller gå litt opp i pris, til overtageren til denne.
    Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-1610 Hjemmekinoreceiver

Evt er det mye bra å finne på bruktmarkedet, smt andre merker å vurdere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skal si den frister mer, selv om det er en 1000 lapp over hva jeg egentlig kunne tenke meg.

Men hva er egentlig forskjellen på de fra Denon og f.eks denne: Onkyo TX-SR507B Sort A/V Receiver - ONKYO - Receiver/Forsterker - Onkyo TX-SR507B Sort A/V Receiver - Netshop.no - pc data foto minne digital

Netshop har værtfall en god del modeller fra Onkyo, så de må vel også være "populære" for tiden? Eller? Og hva med yamaha og sony f.eks? Lager de noen gode forsterkere/receivere?

Edit: Og det finnes ikke noe form for "mini" forsterkere/receivere?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, dog det blir nok i dyreste laget, værtfall de med HDMI tilkoblinger.

Edit: Tror det blir en: Onkyo TX-SR607B Sort A/V Receiver - ONKYO - Receiver/Forsterker - Onkyo TX-SR607B Sort A/V Receiver - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Noen som har erfaring med denne modellen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe erfaring med denne Onkyo'n, men den skal være rimelg habil etter det jeg har fått med meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var rundt å tittet idag, og det ble til at jeg gikk for en Denon AVR-1610, så langt meget fornøyd.

Edit: Vi hadde også noen gamle Monitor Audio R352 liggende på loftet som for øyeblikket er koblet til, og selv om jeg ikke har så mye peiling på lyd, vil jeg påstå at jeg har hører ting jeg aldri har hørt før i diverse lydspor. Forhåpentligvis holder denne receiveren i noen par år, så blir vel å bygge meg oppover mot et 5.1 system eller råere etter som tiden går.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •