Surround/stereo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround/stereo

Har i dag en Vincent 233 forsterker, men savner avogtil litt mere lyd bak meg når jeg ser en film.

Har ikke lyst og bytte ut forsterkere da jeg hører for det meste på musikk, og er egentlig fornøyt med lyden jeg har når jeg kjører lyden fra TV tuneren igjennnom min forsterker via en DAC.

Jeg har søkt på nettet om det finnes en "Surround-Processor " som jeg kan koble opp i mitt oppsett.

Lurte på hvordan event, en Surround-Processor må kobles opp ?

Har bare en rec out.lar dette seg gjøre ??
    Event tips til en grei Surround-Processor ?

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av faltro
    Har i dag en Vincent 233 forsterker, men savner avogtil litt mere lyd bak meg når jeg ser en film.

Har ikke lyst og bytte ut forsterkere da jeg hører for det meste på musikk, og er egentlig fornøyt med lyden jeg har når jeg kjører lyden fra TV tuneren igjennnom min forsterker via en DAC.

Jeg har søkt på nettet om det finnes en "Surround-Processor " som jeg kan koble opp i mitt oppsett.

Lurte på hvordan event, en Surround-Processor må kobles opp ?

Har bare en rec out.lar dette seg gjøre ??
    Event tips til en grei Surround-Processor ?
    Vincent 233 er en intregert forsterker ja?
    Kan den kjøres som effekt forsterker?

En surround processor er en surround forforsterker.
    Den har ingen forsterker`e intregert.
    Så da trenger du effekt forsterkere.

Eller missforstod jeg deg`?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på om jeg kunne bruke Vinsenten til høytalerene foran og event.????
    til de bak.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt uklart hva du mener her. Hvis du har en stereoforsterker og vil bygge ut til surround så er det letteste å få tak i en surroundreceiver.

Newcomer AlexanderK sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mange som ikke evner å gi råd her?

Du trenger en surroundreceiver dersom du skal få litt mer lyd bak (og evt mer lyd foran?)

Dersom du for eksempel kjøper en slik er du langt på vei: Komplett.no - Yamaha RX-V765B hjemmekinoreceiver

Den har utganger til 7 høyttalere og 1 aktiv subwoofer(en subwoofer med innebygget forsterker)

Det du trenger da er følgende:

1 par RCA kabler som du kobler fra pre out på surroundreceiveren til en inngang på stereoforsterkeren. Kabler i denne duren:
    Komplett.no - Lydkabel 2x Phono RCA M/M 2.5m

Så velger du en inngang på stereoforsterkeren din, setter volumet til "passe høyt" og kalibrerer surroundreceiveren. Lydsignalet vil da gå fra surroundreceiveren til stereoforsterkeren, som sender lydsignalet videre ut til høyttalerene. Det som er viktig når du skal spille film i ettertid, er at du har nøyaktig det samme volumet satt på stereoforsterkeren din, slik at lydnivået på fronthøyttalerene dine blir riktig i forhold til resten av systemet.

Resten av høyttalerene kobler du på den nye surroundreceiveren. (Senter + bakhøyttalere + evt sub).

Husk på at du ikke kobler til høyttalerkabler fra surroundreceiveren til de høyttalerene du har nå, men kun "de nye" høyttalerene, for du har jo allerede kabler fra stereoforsterkeren til høyttalerene du allerede bruker..

Det finnes massevis av surroundreceivere, så det er vel egentlig umulig å klare å bestemme seg.. MEN! Du MÅ ha en med pre-out på frontkanalene. Dersom den ikke har det, er det ikke mulig å koble den til forsterkeren din.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •