Yamaha RX-V750 vs H/K AVR 330 til Proson Reality MK2 pakken

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V750 vs H/K AVR 330 til Proson Reality MK2 pakken

Jeg skal snart ha meg nytt anlegg og om en ukes tid kjøper jeg meg forsterkeren. Denne kjøper jeg fra Fyndbørsen.

Jeg har bestemmt meg for å kjøpe Proson Reality MK2 pakken fra Hificenteret til 8000,-. http://www.hificenter.no/shop_item.c...109&id=636

Det jeg er i tvil om er om jeg skal gå for Yamaha Rx-v 750, eller H/K AVR 330. Yamahaen frister veldig med YPAO og alt det nye, mens designet og kvalitetsinntrykket på H/K også frister. Effekten på Yamahaen er oppgitt som mye mer enn på H/K, men jeg vet ikke helt om jeg skal tro på dette.
    AVR 330 er ca 700 kr dyrere enn 750en på fyndbørsen, men dette betyr ikke så mye.

I tester så gjør jo 750en det bra, og 640en ble kåret til årets anlegg sammen med Proson pakka i lyd&bildes årskavalkade.

Noen som har noen forslag til en frustrert sjel?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avr330 er ingen vits å kjøpe på fyndbørsen, den koster det samme i sommer på centerkjeden!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, den koster vel ca 700 kr mer når man regner det om i Norske, nå er det nå slik at jeg skal en tur til sverige, så hvorfor ikke?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent uvitenskaplig ville jeg kort si at liker du bass og mørk lyd så gå for H/K-en. Liker du riktig (les; nøytral) lyd så gå for 750-en. Det med designet må være sekundert i denne sammenhengen.

Ønsket meg H/K i fjor høst da jeg skulle starte med hjemmekino. Har imidlertid aldri eiet en H/K (kun hørt) men har hatt 2 Yamaha-er. Er fornøyd.

Lykke til med valget

PS: YPAO fra Yamaha tror jeg "will do the trick" for deg også.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulla gjerne ha skaffet meg en 330 selv, hadde det ikke vært for at den er 7 kanals og har alt til altfor liten pris..
    bare rotel som som tenker på lyd og fortsatt lager 5.1 receiver?

blir nesten småkvalm av å lese feature list, til lenger den er til dårligere lyd yamaha tar kaka med dsp, boost etc tilogmed til subwoofer.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken reciver bruker du, einis?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hvilken reciver bruker du, einis?
    bruker ikke receiver, men tenkte å ha musikk og "kino" rom separert.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    55 watt er jo ikke alt for mye heller da....

å si jeg selv synes Marantz låter bedre enn både Yamaha og HK, Marantz ligger liksom midt i mellom, den har bånndrag bassen, men spiller allikevel ganske nøytralt og har god detalgjert, varm lyd.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    effekten til hk ligger nok litt over marantz sin oppgitte.
    så er ikke marantz på tilbud

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar! Er enig med deg tiger om at designet ikke burde være det viktigste, faktisk ser ikke 750en så verst ut heller. Sendte mail til Fyndbørsen om de hadde 750en på lager, men de hadde den bare i svart (vil aller helst ha i titan). Men de hadde veldig mange 650er på lager i begge farger. Utifra hva jeg har lest så er det bare 5 watts forskjell, og programmerbar fjernkontroll som er forskjell på 650 og 750. Så det er ikke umulig at jeg går for en 650, selv om jeg i utgangspunktet kikket på en 750.

Har hørt at Marantz ikke passer til disse høytalerene. Dette var det faktisk en på hificenteret som sa. Så Marantz har jeg ikke vurdert enda.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sent på kvelden så retningslinjene på forumet får ha meg unnskyldt. Har du prøvd å få 750'en på Lefdal eller Siba. Tror en av de selger den for ca. 6000 kroner. Bare et tips sånn oss i mellom.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, på fyndbørsen så selger dem 750en for 5000SEK (ca 4500 NOK), og 650en for 4400 SEK (ca 3800 NOK). Så jeg tror nok det blir fyndbørsen når det er snakk om å spare ca 1500 kr på å kjøre over grensa. Vel nok om den saken, før man skifter kategori.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten ting, synes faktisk ikke sort er så ille på slike komponenter. Kommer selvfølgelig an på hva for slags annet utstyr du har og hvilken farge dette er i. Men jeg kjøpte sort (fordi det var det de hadde) og har egentlig ikke angret. Fikk tak i sort effektforsterker også. Men det er smak og ubehag. Btw, jeg hadde helt klart gått for 750, prog. fjernkontroll er greit å ha.

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten er sort mer "hot" nå enn for kun kort tid tilbake. Tror folk er lei av at alt skal være sølvfarget.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg tv,dvd spiller og sat.tuner i titan. Så jeg regner med at det blir titan. Svart er egentlig ikke så verst som dere sier, men det er litt viktig for meg at utstyret matcher. Programerbar fjernkontroll har jeg egentlig ikke så veldig mye brukt for, selv om det sikkert hadde vært greit i enkelte tilfeller. Bestiller først om ei uke, så jeg har litt tenketid enda om det blir 650 eller 750. Men har fremdeles H/K litt i tankene enda da, hørte anlegget på hificenteret med H/K og må si at det trøkket bra etter mine utrente hifi-ører.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte faktisk proson høyttalerene på en slik HK reciver på hificenter en gang, dessverre var andre høyttalere satt på samtidig og spillte det samme, derfor var det "ganske" vanskelig å "kritisere dem og HK"...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •