Receiver til B&W hjemmekino...hjelp!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til B&W hjemmekino...hjelp!!

Jeg driver å vurderer et hjemmekinoanlegg bestående av B&W CM5 front, DM685 bak og CMC senter. Dette har jeg egentlig bestemt meg for, selv om muligens CM7 hadde passet bedre med tanke på lydbildet i stua.
    Problemet er da hvilken reveiver jeg skal gå for og har egentlig kommet frem til 3 kandidater:
    Denon AVR-2310
    NAD T747
    Onkyo TX-SR707

Jeg har hørt CM5'ene på Denon og NAD receiveren og har vell kommet frem til at lydbildet på Denon falt mer i smak hos meg. (dypere klang) Onkyo har jeg aldri testet, men får anbefalinger både av venner og ut i fra diverse tester.

Kan noen komme med sine synspunkter, kanskje har noen av dere også erfaringer med Onkyo? Fint hvis jeg kunne fått litt hjelp her

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig hadde jeg gått for NAD'n til B&W!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp noe som leverer nok strøm til høytalerne om du kun skal bruke reciver på B&W.

Alle de du nevner leverer bra med strøm, men anbefaler effektforsterker i tillegg :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge hifiklubben var 2310 absolutt minimum i min hjemmekino og jeg har høytalere fra 600-serien, altså kneppet under deg. Jeg har alltid hatt Denon, men siden de har et så voldsomt sprang fra 2310 og opp til neste blir jeg nok å gå for noe annet. Hva med Onkyo 807, Yamaha 1065 eller noe slikt? Er ikke de kraftigere enn de 2310?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for NAD

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kjøp noe som leverer nok strøm til høytalerne om du kun skal bruke reciver på B&W.

Alle de du nevner leverer bra med strøm, men anbefaler effektforsterker i tillegg :-)
    Hvor mye strøm behøver anlegget jeg har beskrevet da? For å si det på en annen måte, leverer Onkyo 707 nok eller må jeg opp på 807, eventuellt en av de andre?:???:

Takk for alle tilbakemeldinger så langt. :-P

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler en rimelig receiver med pre ut og separat effektforsterker etterhvert. 10.000kr gir deg mer effekt i 5/7 kanaler enn de fleste normalt prisede receivere kan drømme om. Vil/får du ikke har separat så kjøper du så kraftig som du har råd til. Pionéer ICE kanskje?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter og ha hørt flere modeller i CM serien, så ville jeg ikke ha valgt denne høyttaleren. Bassen er den store svakheten. Den låter rett og slett ikke spesielt bra, har en god del forvrengning.
    Ville heller ha vurdert høyttalere fra Monitor Audio, Adam, Tannoy, PSB eller XTZ.

Yamaha sin receivere er godt likt av de fleste, men vanskelig å vite hva som matcher best før man prøver i egen stue.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

Nei, de er veike. Gå for Harman/Kardon...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nklykken
    Hvor mye strøm behøver anlegget jeg har beskrevet da? For å si det på en annen måte, leverer Onkyo 707 nok eller må jeg opp på 807, eventuellt en av de andre?:???:

Takk for alle tilbakemeldinger så langt. :-P

Som det står skrevet maaange ganger her på forumet så er B&W tungdrevet pga mye dropp ned i lave ohm

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Etter og ha hørt flere modeller i CM serien, så ville jeg ikke ha valgt denne høyttaleren. Bassen er den store svakheten. Den låter rett og slett ikke spesielt bra, har en god del forvrengning.
    Ville heller ha vurdert høyttalere fra Monitor Audio, Adam, Tannoy, PSB eller XTZ.

Yamaha sin receivere er godt likt av de fleste, men vanskelig å vite hva som matcher best før man prøver i egen stue.
    Jeg er klar over at B&W er kjent for å være mindre tydelig på nedre frekvensområde, men jeg tror lydbildet er noe som får være opp til enhver å vurdere i henhold til smak. Jeg for min del liker det jeg hører ut fra CM5'ene, men ser at lydbildet forandrer seg etter hvilken receiver / forsterker som benyttes. F.eks. blir bassen mer tydelig med en Denon forsterker enn NAD. Ingen som har kommentarer rundt det med lydbildet da?

For de av dere som foreslår effektforsterker, ja dette er helt klart et bedre alternativ, men også et fordyrende mellomledd. Jeg er en simpel mann som ikke har de alt for store behovene og kan dermed senke kravene noe. Men takk for forslagene 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test

Helt tilfeldigvis kom jeg over en test av de det sto mellom, Denon AVR-2310, Onkyo TX-NR807 og Pioneer VSX-LX52 i What HI-FI? Denon gikk seierende ut på det grunnlag av at den var mer detaljrik en Onkyo og mer fyldig i lavere frekvensområde enn Pioneer.

Jeg ender antakeligvis opp med Denon ut i fra dette og at jeg selv likte lyden veldig godt fra denne forsterkeren. Så får jeg si takk til alle som har bidratt til tråden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •