(Emotiva) Problem med Effekt/receiver!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 74
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

(Emotiva) Problem med Effekt/receiver!

Hei.

Har nylig kjøpt meg en Emotiva XPA-3, som jeg har koblet sammen med Onkyo TX-SR875, til Fronter og center.

Jeg har nå koblet fronter på kanal 1 og 2, og center kanal 3 på emotivaen, etter å ha prøvd litt forskjellig løsninger.

Jeg har tidligere hatt andre effektforsterkere på Onkyoen, sist for under 1 uke siden - en Parasound Halo A23, men har ikke hatt 3kanals effekt tidligere om det betyr noe i denne sammenheng.

Problemet er som følger;

Ved bruk - til musikk eller film, Xbox360 og PS3 er det ingen problem, Emotivaen virker som bare det, og blir ikke lunken engang - foreløpig alt vel og resultatet er kjempebra!

Når jeg dog f.eks ser en Bluray fra min Sony BDP S350, og trykker på "pause" - så går XPA-3 umiddelbart i "protect - kanal 1 blinker rødt LED"
    -må da sette filmen på play igjen og gå å trykke på igjen Emotivaen..

Trykker jeg dog på "skip" (scene frem eller tilbake) så går igjen Emotivaen i "protect - MEN; da er det BÅDE kanal 1 og 2 som blinker rødt LED"

Unngår jeg å bruke pause,spol osv så er det ingen problem - og den spiller i timesvis!

Hvis jeg setter Onkyo i preset på Bluray - så viser denne "no signal" i display, helt frem til filmen startes og videre til lydspor er valgt - iløpet av ca10sek når displayet viser "no signal" slår emotiva seg igjen i "protect - da med kun 1 rødt LED - kanal 1"

jeg har sjekket kabler, koblinger osv - finner ikke noe feil? Tar gjerne imot tips som kan hjelpe meg litt her - og er det Emotiva eller Onkyo som mulig er synderen her?

Når jeg hører på musikk i stereo, og f.eks trykker på "setup" knappen på Onkyo går går alt greit - MEN når jeg igjen trykker "return" så går Emotivaen i protect - sjokk ? hehe...

Jeg presiserer igjen; jeg har samme receiver nå som jeg har hatt i litt under 1 år, og har senest for 7 dager siden brukt Halo A23 og hadde ingen slike problemer, faktisk ingen problemer!

Har også hatt NC2125 og NC2250 koblet til, igjen, uten problemer..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har forøvrig sendt mail til Emotiva og prøvd så godt som mulig å forklare problemet, hvordan det skjer, og hva som skjer og så videre..

Avventer da også svar derfra om hva som kan være årsak, og hva jeg kan gjøre.

PS: innlegget ble litt langt - håper folk ikke mister motet av det - da jeg prøver å forklare best og tydeligst mulig hva jeg opplever slik det blir lettere å skjønne..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet til å prøve med annen reciever? Stemmer det at du kjøpte denne brukt? Hadde han problemer?

Har du prøvd å koble løs alle feilkilder? Koble til en og en komponent for å se hvilken som utløser feilen? Og ha bare en eller to komponenter tilkoblet samtidig for å finne synderen?

EDIT: leste første post en gang til. Er det bluerayen som er problemet og kun når du bruker denne? Kan det være en feil på den?

PS: om ikke du har gjort det, så kan du legge link til denne tråden i siste innlegget ditt i Emotiva tråden.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke tilgang på annen receiver med HDMI, så resultatet vil ikke bli helt det samme, skal dog prøve det iløpet av helga..

får samme resultat på PS3 også, men kun når "signalet" forsvinner ... altså når jeg slår den av slik lydsignalet går over til "no signal" i onkyoen..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke nettopp en tråd om dette?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Var det ikke nettopp en tråd om dette?

har postet problemet i emotiva tråden, og det ble ytret ønske om å lage en egen tråd om dette, da dette ikke er et generelt emotiva..

ikke mening å dobbel poste :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje noen andre i Ålesund som er på vippen til å kjøpe Emotiva, som kan være behjelpelig med å komme med en annen reciever for å finne ut av problemet? Er det ikke en egen Ålesund tråd?

Kan du ta bilder av koblinger og andre ting her slik at vi kan se om det er noe som er feil?

Kan du beskrive nærmere i første post, hva og hvordan dette er koblet sammen?

Tror du slipper å sende den tilbake til statene, har hørt at de sender skjema og deler til lokale reperatører. Tror du må betale selve reperasjonen selv. Ikke 100% sikker på dette, det kan Emotiva svare på.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator: SLETT

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RCA kabler fra QED fra pre-out onkyo front og center - til kanal 1 og2 (front) og kanal 3 (center)

dobble og trippel sjekket - og ingenting ligger i nærheten av hverandre.. dobbel og trippel sjekket bryter osv bak på emotiva også.

har prøvd med fronter på kanal 2 og 3, samt på kanal 1 og 3.. virker ikke til problemet følger høytalerne, men blir på samme plass..

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet til å koble til en vanlig dvd-spiller via kompositt og analoge lydutganger til Onkyoen for å sjekke problemet forsvinner?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har mulighet å koble til en vanlig pioneer eller samsung DVD spiller, samt og koble til receiver med komponent ja, men må da bruke optisk /coax til lyd, eller noe stereo kabler!

da kan jeg muligens utelukke noe ?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rille999
    Har du mulighet til å prøve med annen reciever? Stemmer det at du kjøpte denne brukt? Hadde han problemer?
    Jeg hadde faktisk lignende problemer selv. Jeg var fortvilt noen dager også, men jeg kom frem til at problemet kun oppsto ved varm forsterker. Med kun en tomme klaring oppover og til sidene og tett bakvegg ble den varm. Jeg tok den så ut av racket og brukte den problemfritt i to uker på stuegulvet. Så da gikk jeg ut i fra at forsterkeren var i tipp topp stand og at mangel på lufting var problemet. Dessverre kan det se ut som jeg tok feil.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    jeg har mulighet å koble til en vanlig pioneer eller samsung DVD spiller, samt og koble til receiver med komponent ja, men må da bruke optisk /coax til lyd, eller noe stereo kabler!

da kan jeg muligens utelukke noe ?
    Hvis problemet oppstår da også kan du luke ut HDMI. Det kan jo hende at Onkyoen gjør noe rart når HDMI er tilkoblet.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Hvis problemet oppstår da også kan du luke ut HDMI. Det kan jo hende at Onkyoen gjør noe rart når HDMI er tilkoblet.
    Smart. Her gjelder det å eliminere feilkilder. Minst en komponent er bananas om det ikke er koblingene.

Jeg har etterlyst bilder. Jeg registrerer at du sier alt er koblet riktig, men du har likevel en merkelig feil her. Så hva om du poster noen bilder likevel, i tilfelle det skulle ha vært noe du har oversett? Vi gjør alle feil, har til og med gjort en selv, ganske nylig.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis jeg har forstått deg rett, oppstår problemet kun når Onkyoen ikke leverer noe signal, eller rettere sagt når den ikke får signal inn.
    Mistenker at det er når Onkyoen muter utgangene at Emotivaen får problemer.
    Vet ikke hvordan mutingen foregår på Onkyo, om det er rele som bare kutter utgangen eller hva.

Etter at Emotivaen har gått i protect, kan du slå den på igjen før du får signal fra Onkyoen? Spørsmålet er om dette er noe som skjer i et kort øyeblikk som tar pusten fra Emotiva, eller om det er vedvarende frem til du spiller videre.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I-og-med at du har startet en egen tråd om dette, så kan jeg vel flytte svaret mitt fra den forrige tråden over hit:

Vel, Emotiva XPA-3 har såvidt jeg vet ingen form for sensor på inngangssignalet, så det skulle ikke spille noen rolle hvilket signal den fores med.

Fra manualen din:

The amplifier shuts down often or the line circuit breaker trips often
    • Check that the positive and negative speaker wires are not shorted together.
    • Make sure that no speakers are shorted internally. If you have an ohm-meter, disconnect the speaker wires and measure the resistance between the speaker’s positive and negative terminals. Measure all speakers and check their impedance specifications. If necessary, review the “Series and Parallel Connections” section of this manual.
    • If you have connected speakers in parallel, the overall impedance may be too low. It is recommended that you rearrange the speakers in series to increase the overall impedance, thus taking some of the load off the amplifier.
    • Make sure that the amplifier has good ventilation and is not overheating. Allow good airflow underneath wherever possible. If the amplifier is in a closed rack, open up the rear panel or use a quiet fan for improved ventilation.

One or more RED lights on the Front Panel are Blinking
    Each RED light indicates a fault condition for the corresponding power module. A fault condition is one or more of the following:

• Excessive Operating Temp
    • Excessive Current (Short Circuit)
    • DC on the Outputs

An excessive temperature fault can be reset by allowing amp to cool and cycling power on/off button on the front panel. Excessive current (short circuit) can be reset by removing the cause of the short and cycling power on/off button on the front panel. DC at output is a possible fault condition that is equipment related and requires technical assistance. Please contact Emotiva if you have repeated problems causing the RED front panel light to flash that are NOT thermal or short circuit related.
    Kan derfor kanskje tyde på at den kanalen som ikke brukes ved vanlig stereo kanskje er feilkoblet eller kortsluttet og derfor utløser feilmeldingen når denne kanalen tas i bruk. Prøv å sjekke tilkoblingene på høyttaleren tilkoblet den samme kanalen som blinker rødt, evt. bytt om på tilkoblingene og se om feilmeldingen/rødblinken dukker opp på en annen kanal.

Ellers kan sikkert forrige eier fortelle om han opplevde samme problem, og Emotiva er sikkert behjelpelige per mail med litt systematisk feilsøking.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    hvis jeg har forstått deg rett, oppstår problemet kun når Onkyoen ikke leverer noe signal, eller rettere sagt når den ikke får signal inn.
    Mistenker at det er når Onkyoen muter utgangene at Emotivaen får problemer.
    Vet ikke hvordan mutingen foregår på Onkyo, om det er rele som bare kutter utgangen eller hva.

Etter at Emotivaen har gått i protect, kan du slå den på igjen før du får signal fra Onkyoen? Spørsmålet er om dette er noe som skjer i et kort øyeblikk som tar pusten fra Emotiva, eller om det er vedvarende frem til du spiller videre.

høres et "rele-klikk" ja..

- ja, jeg kan slå på igjen emotivaen FØR onkyoen får noe signal - men går det 10sek og det fremdeles ikke har kommet noe signal så slår den seg av igjen!

problemet oppstår også når onkyoen "mister" signal - om jeg kan kalle det for det - som når jeg pauser og spoler i filmer, et annet problemstilling:

har koblet en dekoder med HDMI til onkyo - og videre fra onkyo til TV :

den står da på f.eks Stereo i onkyo - når jeg f.eks blar fordi canal+HD der det er dolby lyd - så slår emotivaen seg av. jeg må da bort å slå på igjen. når jeg blar videre - og neste kanal ikke har Dolby lyd, men kun stereo - så slår den seg av igjen..

prøvde i dag å spille av film med komponent fra pioneer dvd spiller, og med stereo kabler, og coax kabler.. Emotiva slår seg av før jeg har fått startet filmen og valgt dolby digital.

når jeg har startet filmen og ser på film med dolby digital, og trykker på "audio"knapp på pioneer for å velge over til DTS - slår emotivaen seg igjen av..

virker som eneste gangen den ikke slår seg av er:

CD står på - og samme lydsignal er der hele tiden.

Ser p ådvd/bluray og fullfører hele filmen uten pause,spoling eller lignende.

ser på tv, og kanalen f.eks står på samme over tid..

spiller ps3 og xbox360 - uten å bytte spill - slik lydsignal forsvinner.

(DVD spiller er ikke koblet med HDMI - og opplevde også her problemer..)
    Xbox360 er koblet med komponent og optisk kabel til lyd..

har da testet med HDMI,komponent, coax, og optisk uten at ting forandrer seg..

Newcomer Acrobatic sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Emotiva Amplifier Troubleshooting

Hva med å følge denne problem løseren:
    The Emotiva Lounge - Emotiva Amplifier Troubleshooting

For meg virker det som signal kilden din sender din Emotiva en peak så den går i protect. Merk deg dette: All of Emotiva’s amplifiers are very well protected they’ll go into protect mode very easily.

.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Acrobatic
    Hva med å følge denne problem løseren:
    The Emotiva Lounge - Emotiva Amplifier Troubleshooting

For meg virker det som signal kilden din sender din Emotiva en peak så den går i protect. Merk deg dette: All of Emotiva’s amplifiers are very well protected they’ll go into protect mode very easily.

.

takk for tipset - har sjekkt igjennom der nå - og fleste punkter kan utelukkes fordi:

jeg bruker samme høytalere, samme receiver, samme kabler og alt som jeg gjorde forrige uke når Halo sto tilkoblet... Jeg tok ikke engang ut pre-out kabler til fronter, siden jeg fikk Emotivaen et par dager etter jeg sendte avgårde haloen!

eneste forskjell er: jeg tok ut ht kabel til center - satt inn en tilsvarende RCA som fronter på pre-out center - og satte denne i Emotiva.

Har sjekket at alle står godt i - at de bryterne står godt plassert i ubalansert

Har prøvd å bytte front og center på forskjellige plasser på emotivaen- uten hell.

alle kanaler "funker" normalt så lenge jeg ikke rører noe (volum kan jeg forandre på da:-))

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å drive senter med revicer igjen? Bare for å utelukke at det er senterkanalen på Onkyo'en som krøller det til?

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •