(Emotiva) Problem med Effekt/receiver! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 74 av 74
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hello Thomas,

Thank you very much for the additional information, this is actually very helpful.

From what you have described I now know what is going on. One of the input grounds on the amp has broken or developed a cold solder point which is causing the instability. If the amp were here, we would go through it and find the defective ground and get it taken care of, however. Since you are in Norway, that makes things more difficult. So I think the best option is to send you new input boards. Unfortunately you will need to find a service center to replace the boards but it should resolve the issue. Is there a place locally that can replace 2) PC boards mounted to the back panel of the amp? These boards are the ones that have the RCA and XLR jacks on them.

Best regards,

Emotiva Audio Corp.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra!
    Da blir det orden på sakene skal du se. Burde ikke koste mange kronene heller når det bare dreier seg å skifte ut hele inngangskortet, istedet for feilsøking og lodding etter leting av vakkelfeil.

Dette er vel kanskje noe du kan gjøre selv også?

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva service er knall

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut. Ikke usannsynlig at en loddekyndig klarer dette selv, men det kan jo hende at det garantimessig er greit å ha kvittering på at det er gjort "proffesjonelt" skulle det dukke opp noe senere. Mange hundrelappene blir det nok ikke uansett.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde kanskje dette bare er et innstikkskort, som plugges rett i hovedkortet og skrues fast i bakplaten. Da skal det godt gjøres å gjøre noe galt :-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det må sies at dette er svar på mail jeg skrev til de for flere dager siden.

jeg skrev hva jeg fikk av opplysninger i går etter testet med onkyo, denon, arcam og H/K (hvor jeg IKKE fikk noe feil med H/K) med de 3 andre fikk jeg feil hele tiden, selv uten å trykke på noe.

sendte dette til emotiva i går, og avventer litt på om det fremdeles kan være dette som gjør det da (siden jeg ikke fikk feil med H/K, som jeg synes var litt rart - men kan være tilfeldig? ikke vet jeg...)

så får vi se hva de kan hjelpe til med:-)

hadde vært greit med en løsning - og så lenge ampen fungerer er jeg jo heelt fornøyd - for lyden er jo knall!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var godt å høre at de tok seg tid til å faktisk lese mailene dine tilslutt. Tror det er mange som har fulgt med på denne tråden, og har vært spent på servicenivået.

Ser ut for at det skal bli en lykkelig slutt på denne saken.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rille999
    Det var godt å høre at de tok seg tid til å faktisk lese mailene dine tilslutt. Tror det er mange som har fulgt med på denne tråden, og har vært spent på servicenivået.

Ser ut for at det skal bli en lykkelig slutt på denne saken.
    Ser ut til at ting ordner seg :-D
    C V : du kan jo fåreslå at Emotiva dekker kostnaden ved bytte av inngangskortene forutsatt at det er en tekniker med fagopplæring som gjør jobben.
    Det er nevnt tidligere i Emo tråden at de er fleksible mtp. rep. i "utlandet" :-D
    Husker ikke hvem som skrev dette men det viser vel litt av servicenivået hos Emotiva :-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke noe er loddet nei, ifølge emotiva var dette skrudd?

men: de sa de skulle sende ting snarest og sende meg trackingnr.

Jeg sendte forøvrig ny mail med siste funn når jeg testet skikkelig og det fremdeles kunne være det de skulle sende av deler.

plutselig har de sluttet å svare igjen, og har heller ikke mottat noe trackingnr eller noe form for mail på at tingene er sendt - som de skulle gjøre...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    plutselig har de sluttet å svare igjen, og har heller ikke mottat noe trackingnr eller noe form for mail på at tingene er sendt - som de skulle gjøre...
    Er sikkert ikke noe annet enn at det har vært helg + tidsforskjell?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da fikk jeg beskjed om at det var underveis! bare å smøre seg med tolmodighet, så blir det vel bra tenker jeg!

Newcomer Joshua sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    Emotiva service er knall

Jeg håper også det. Har samme problem men det har vært ganske stille fra de på en uke nå...=) Saken har vært uløst i 2 uker.

Josh

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joshua
    Jeg håper også det. Har samme problem men det har vært ganske stille fra de på en uke nå...=) Saken har vært uløst i 2 uker.

Josh

gikk litt trådt hos meg i litt over en uke, etter det begynte ballen å rulle..

viktig og skrive god og utfyllende mail som forklarer problemet, hvordan problemet oppstår osv. detaljer og skikklig.

jeg fikk delene litt over 2 uker etter første mail, og det var gjort på noen små minutt å bytte dette, og den funker nå helt knall!

Newcomer Joshua sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    gikk litt trådt hos meg i litt over en uke, etter det begynte ballen å rulle..

viktig og skrive god og utfyllende mail som forklarer problemet, hvordan problemet oppstår osv. detaljer og skikklig.

jeg fikk delene litt over 2 uker etter første mail, og det var gjort på noen små minutt å bytte dette, og den funker nå helt knall!

Da er mine antagele gitt til skamme, noe jeg setter pris på:
    Fikk denne i går av Emotiva:

Hi Morten,
    We sent out a new input board for your XPA-3 today via United States Postal Service.
    You should be receiving updates via email for this shipment shortly.

Best regards,
    Chris

Emotiva Audio Corporation
    131 Southeast Parkway Court | Franklin, TN 37064
    615-790-6754 | Emotiva Audio: Audiophile Quality Multi Channel Amplifiers, Stereo Preamplifiers, Audio/Video Processors, and Award Winning Speaker Systems At Direct Prices

Halleluja for Emotiva igjen. =)

Josh

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •