(Emotiva) Problem med Effekt/receiver! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 74
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    sitter midt i en Man Utd kamp, etter 2.omgang er ferdig, skal jeg koble fra Emotivaen, og koble den opp på stue anlegget.

da får jeg testet med en H/K receiver, UTEN HDMI, og med RF82 - kun med 2 høytalere tilkoblet, og skal også teste med alle kanaler i drift på denne receiveren, bare for å sjekke dette.

MEN; det er kun kanal1, eller kanal1 og 2 som blinker - ALDRI kanal 3 - som center nå er koblet på. har også hatt center koblet på kanal 1 og 2, uten at den forandret ting..

kommer tilbake med resultat fra nevnte test straks det er unnagjort!

regner med det ikke hjelper, siden jeg har hatt samme oppsett med Halo og NC tidligere - uten nevnte problem - det var da dog ikke en 3 kanal effekt, men 1 effekt til fronter, og 1 til center..

resultat kommer..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg kommet litt lenger i saken:

koblet nå med på en H/K receiver og en samsung dvd (dvd hd870 tror jeg den heter)

DVD spiller direkte med HDMI til TV - altså ikke noe med receiver og effekt å gjøre.

DVD spiller til H/K receiver med Coax kabel til lyd.

Preout FR og FL (brukte ikke center i test) koblet til kanal 1 og 3 som er FR og FL på emotiva - og på kanal 1 og 2 bare for å teste. brukte samme kabler.

Satt på en CD - ingen problem - spolte og skippet - uten problem.
    Prøvde å bytte til en preset som ikke var koblet til - slik evt signal skulle forsvinne - ex:analog in, ikke coax in1.
    ingen problem.

Satt på en DVD - fantastic four:

satt først på emotiva uten receiver for å sjekke om den slo sev av - noe den ikke gjorde på noen minutter. satte da på filmen - gikk helt fint.

Etter 5min med film, prøvde jeg å pause - ingen problemer.
    5nye min - prøvde å skippe hele scener og spole - ingen problemer.

Prøvde deretter å forandre fra stereo - plixx movie osv - å "forandre" på lyd format fra H/K - ingen problemer.

Nå skal det sies at med H/K så forsvinner ikke "signalet" når jeg tar ut DVD - det står alltid "stereo" i display.

Selv når jeg velger dolby digital blir dette "stående" selv når filmen er fjernet fra spilleren og DVD spiller slått av - på onkyo går dette over til "no signal" - mulig dette har med HDMI å gjøre, siden jeg nå brukte coax?

Fikk hvertfall ikke noe feil med emotivaen nå - tilfeldig eller ikke?

kan tyde på tilfeldigheter siden jeg har brukt onkyo til dette senest forrige uke med annen effekt - uten problemer.

Kan tyde på IKKE tilfeldighet - siden jeg ikke klarte å fremprovosere feil - som jeg får HVER gang med Onkyo.

Jeg brukte nå RF82 i testen - ikke RF83 og RC64.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har trolig ikke tid i dag - ,men skal da bruke ettermiddag i morgen til å gjøre siste sjekk på onkyo:

koble til Bluray med Coax kabler - og se om jeg klarer å "låse" lydsignalet da, slik jeg klarte med H/K - og at ikke "no signal" kommer opp - om dette gjør at "problemet" da ikke oppstår.. da kan jeg helt sikkert konkludere med at det evt er HDMI som gjøre det - eller om det er Onkyo som kanskje er problemet..

Uansett ikke feil å få med H/K - DVD - Coax koblet på NØYAKTIG samme måte - uten å gjøre NOE bak på Emotiva, med samme kabler!

Hva tror dere om dette - er det litt rart at Halo a23 funker fint - men at Emotiva ikke gjør det? ( på onkyo)

skal også prøve å kun koble til Fronter når jeg bruker onkyo - bare for å sjekke med kun effekt på fronter - slik jeg hadde med Halo innkoblet.

Kan det være Pre-out center på onkyo som gjør det? i tilfelle er det ikke litt rart at det IKKE blinker rødt LED på den kanalen Center faktisk er tilkoblet?

lettere oppgitt - men får uansett eliminert mer og mer..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Hva tror dere om dette - er det litt rart at Halo a23 funker fint - men at Emotiva ikke gjør det? ( på onkyo)
    lettere oppgitt - men får uansett eliminert mer og mer..
    Veldig bra at du tar jobben med å eliminere komponenter. Du kommer nok i mål til slutt. I lignende situasjoner har jeg sett tilbake på hvor enkelt løsningen var, men det kan virke som om du har en litt mer alvorlig situasjon.

Jeg synes egentlig ikke det er så rart at Halo ikke gikk i protect, så lenge Emotiva har en policy om å slå seg i protect så snart det er tegn på trøbbel. Det er jo bare snakk om graden på reaksjon. Det tyder jo så langt på at det er en komponent med feil hos deg, men ikke nødvendigvis Emotiva.

Håper forøvrig at du finner ut av det snart, og at eventuelt support fra USA vil løse dette.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da koblet jeg meg igjen til Onkyo - HDMI og preout fra front og center - slik det står bakpå Emotiva - kanal 1 og 3 til front - og midten (kanal2) til center.

umiddelbart etter jeg trykte på "setup" på onkyo slo den seg av (LED kanal 1 blinker)

Gikk så inn i meny på onkyo og satte alt av høytalere till OFF, bortsett fra front og sub.

kjørte så et par små tester på Dekoder (HDMI) "setup" på onkyo - satte på preset Bluray til "no signal" kom i displayet kom - og den slo seg IKKE av.

Prøvde i 5 min - og ikke pokker om jeg fikk den til å slå seg av!

prøvde så å sette alle høytalere til ON igjen slik det skal være - og prøvde så på samme måte - men nå får jeg den ikke til å slå seg av lenger nå heller?! --Er dette tilfeldigheter?

Ser meg ferdig for helgen nå - og prøver på nytt i morgen og ser om jeg da får den til å slå seg av - gjør den det - slår jeg OFF på alt untatt front og sub igjen for å se om dette da også funker..

Har altså testet med kun 2 kanaler med 2 forskjellige receiver - og med coax og HDMI og da slår den seg ikke av.. det virker hvertfall mer enn en tilfeldighet.. det som slo meg var at når jeg stilte tilbake etter dette så vil den ikke slå seg av nå heller.. satse på at "noe" har skjedd og at det funker nå..

Kommer tilbake når jeg får sjekket skikkelig i morgen - om nødvendig prøve å koble onkyo også med coax og med kun fronter tilkoblet effekt slik jeg hadde med Halo.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en H/K en gang som "mistet" signalet hver gang jeg pauset CD og DVD (digitalt). Dette var fryktelig irriterende siden den brukte litt tid på å "finne" det etter at jeg startet igjen.

Poenget mitt var at denne lagde ganske høye "kneppelyder" i det den mistet signalet. Jeg tenkte at kanskje Onkyoen din gjør noe tilsvarende, samtidig som Emotivaen er veldig følsom for peaker.

Hører du poppe- eller kneppelyder når du eksperimenterer på samme måte med en annen effektforsterker koblet til (eller med høyttalerne koblet rett i Onkyoen)?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om det er noe muffens med denne forsterkeren egentlig i og med at jeg også hadde småproblemer til å begynne med. Avventer svar fra statene jeg.

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har trolig allerede testet dette, men prøvde du forresten å mute H/K receiveren din manuelt (antar den har mute-knapp)? Dersom det er signaltap for en el. flere kanaler som er problemet burde det eliminere nettopp det som problemårsak. Ser at du fikk Onkyo'en til å oppføre seg etter å disable alle høyttalerne utenom sub og front--men er uansett greit å komme til bunns i dette (interessante) problemet.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med 15-20min på H/K fik jeg IKKE feil, mute, spole, pause etc, ingen feil!

dette var da dog med stereo.

får "knette" lyd fra onkyo med HDMI ja, men ikke når jeg slår av alle ht untatt fronter, da blir signalet auto stereo.. virker da som feilen er vanskeligere å få frem - men ble ikke helt klok på akkurat dette..

ble sent på jobb i dag, så får teste litt mer i morgen.

har foreløpig ikke hørt noe fra emotiva på mailen jeg sendte...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tatt en rask sjekk med xbox360: koblet med komponent inn til onkyo - og med optisk lyd inn til onkyo.

startet effekt og receiver, samt xboxen, emotiva rakk å slå seg av for første gang etter 10sek, skrudde den deretter på igjen - og når xbox360 hadde kommet opp å gått og dolby digital lydsporet kom i displayet, slo Emotiva igjen seg av.. dette helt uten bruk av HDMI - gjenganger er igjen Kanal 1 protect - led blinker her, av og til kanal 1 og 2, men ALDRI kanal 3.

dette uavhengig av hvor fronter og center er tilkoblet..

er snart tom for kilder, og koblinger å prøve hernå, alt feiler uansett..

hadde vært meget interessant å fått testet med en annen receiver, med HDMI og slik, slik jeg fikk teste da om feilen fremdeles er tilstede, noe som ikke er mulig å få testet nå ser det ut som..

Får prøve å høre med Soundgarden eller Hifiklubben i byen om noen er behjelpelig med å låne ut en demo receiver en dag så jeg får teste..

ellers må jeg vel avvente svar fra supporten til Emotiva!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    hadde vært meget interessant å fått testet med en annen receiver, med HDMI og slik, slik jeg fikk teste da om feilen fremdeles er tilstede, noe som ikke er mulig å få testet nå ser det ut som..

Får prøve å høre med Soundgarden eller Hifiklubben i byen om noen er behjelpelig med å låne ut en demo receiver en dag så jeg får teste..

ellers må jeg vel avvente svar fra supporten til Emotiva!
    Har du Elkøp i nærheten? 30 dager.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar på mail til Emotiva

Hello Thomas,

The protect circuit within the amp is very sophisticated and monitors a variety of items beyond just your speakers. One thing it monitors is the input cables and signals. If the incoming signal has DC offset it will go into protect to prevent an unwanted pop in the speakers. Also if the interconnect cable has a faulty ground it will also go into protect to protect your speakers. So the first place to start is to replace the cables and see if this corrects the issue.

Best regards,

Emotiva Audio Corp.

Med andre ord klarte de ikke å få¨noe ut av mailen -annet enn det jeg skrev jeg allerede har sjekket - har prøvd med flere sett kabler, har prøvd med flere receivere, har prøvd med samme kabler/reicever som jeg har problemer med - på andre effekter uten problem.

Nå vet jeg snart ikke hva jeg skal gjøre her..

Skal prøve å koble kun stereo - og ikke bruke kanal 1 på emotiva i kveld, siden denne ser ut til å være alltid slår ut - oftest alene - eller i tilfelle ilag med kanal 2.

Skrev en lang mail - med alt jeg har sjekket og gjort - og fikk egentlig et kort svar på ting jeg har skrevet jeg har sjekket..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ENDELIG:

har nå funnet problemene - det er jeg bombesikker på!:

Kanal 1 slår ALLTID UT, kanal 2 slår iblant ut MEN KUN samtidig som kanal 1.

Når fronter er koblet på kanal 1 og 2, så slår kanal 1 ut - og virker da til å dra med seg kanal 2. er fronter f.eks koblet på kanal 1 og 3 som de skal, så slår KUN kanal 1 ut.

prøvde nå med vanlig innstilling - bluray - hdmi - onkyo - til emotiva:

Koblet ut center (satt til off på onkyo) og flyttet fronter til kanal 2 og 3:

FIKK IKKE frem NOE FEIL! prøvde med pause, skip, spoling, bytte ejecte bluray slik det kom no signal - byttet mellom flere typer lydspor UTEN FEIL!

koblet så til center på kanal 1 og satte center til ON igjen - og vips begynte feilen å komme - etter et par pauser og bytte av lydformat - hadde den slått seg av 3-4 ganger etter 5 min.

Koblet så av igjen til off slik som nevnt - og iløpet av 30 MIN - INGEN FEIL IGJEN!

koblet deretter fronter på kanal 1 og 2 og center på enten OFF, eller kanal 3, med likt resultat - den slår seg AV - iblant kanal 1 og 2, iblant KUN kanal 1.

koblet deretter surround høytalere til kanal 2 og 3 bare for å sjekke - ingen feil.

Koblet etter mange forskjellige løsninger på kun kanal 2 og 3 i drift tilbake til opprinnelig bruk:

kanal 1 front, kanal 2 center og kanal 3 front. iløpet av 5 min hadde jeg klart å få emotiva til å slå seg av flere ganger bare ved å entre setup på onkyo, pause/slå av bluray - bytte lydformat osv..

føler meg ganske sikker på at KANAL 1 på Emotiva er kilden til alle mine problemer nå, og ikke noe annet!

what to do, what to do....

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser dog ut til at emotiva mener fremdeles det er kabler eller høytalerne mine som gjøre dette.. noe jeg er bombesikker på at jeg nå har klart å UTELUKKE!

likevel ser det også ut til at denne MÅ sendes tilbake til USA for fix.

sendte nå ny melding med mine nye "funn" i saken - da dette må være rimelig nært hva som forårsaker feilen.. men blir utvilsomt MEGET unødvendig å måtte sende denne hele veien tilbake til USA, både med tanke på tid - fraktkostnad etc..

avventer dog svar på siste mail der jeg har spurt om dette kan fikses i norge eller hva de mener.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar at du også har byttet om på kabler inn/ut av Emotiva, slik at det ikke er samme kablene (med mulig feil) som hele tiden blir benyttet på kanal 1 ?

Kjedelig når sånt skjer, og enda kjedeligere om du må sende den tilbake.
    Hold oss oppdatert!
    Veldig greit å få vite hvordan Emotiva håndterer feil og reklamasjoner om noe skulle skje.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har prøvd emotivaen med tilkoblet RF83, RC 64 og RS62 bare for å teste - selv om jeg vet alle disse funker - prøvde også med annen receiver og RF82 - prøvde selvsagt med forskjellige høytaler kabler, og byttet om på preout kablene - noen har vært brukt på Halo tidligere - andre ble kjøpt no nylig til brukt på Emotiva - ser ikke ut til problem følger kabler,ht eller noe.

men fellesnevner er at feil kommer når kanal 1 er tilkoblet - og ALLTID denne som slår ut - uavhengig av hvilke høytalere/kabler som er tilkoblet her!

har brukt timesvis på å teste/lete,og kan ikke skjønne at jeg har oversett, eller uteglemt noe nå, og når såpass ofte får denne fellesnevner føler jeg meg rimelig sikker - i tillegg har jeg ALDRI fått feil når jeg koblet f.eks center til off - og fronter til kanal 3 og 2. brukte da samme kabler både inn til emotiva, og samme høytalerkabler som når jeg koblet de til kanal 1og 2, og 1og3...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden sist innlegg bestemte jeg meg bare for å kjøre center gjennon receiver igjen, for så å koble fronter på kanal 2 og 3 på Emotiva - slik jeg hvertfall slapp å springe frem og tilbake mens jeg venter på en løsning...

Men selvfølgelig; nå klarte jeg faktisk å få den i protect på kanal 2 OG 3 - så tydeligvis var det ikke så enkelt.. begynner vel å bli klarere enn noen gang at det faktisk er Onkyo eller annet utstyr som lager krøll (bare rart at dette ikke var tema med andre effekter tilkoblet - mulig Emotiva rett og slett er mer følsom på protect enn mange andre?)

Er det noen andre her som har Emotiva på Onkyo som ahr opplevd noe problemer - eller noe problemer i det hele tatt uansett som kan være relevant?

Nå forsvant hvertfall den eneste logiske løsningen testingen min har ført frem til - og på den måten kan det virke som onkyo da er neste fellesnevner - siden det ikke spiller noe rolle om det er PS3, S350, eller tvdekoder som brukes...

siden jeg da ikke har hatt noe problemer med Onkyoen på tidligere effekter - kan det tyde på at enten noe plutselig har skjedd nå - noe jeg tviler litt på, ELLER at Emotiva rett og slett er mer følsom på dette området enn f.eks Halo og NC fra Parasound.. ?

Er nå sikrerer enn noen gang på at jeg må få lånt meg en receiver uavhengig av merke slik jeg får teste med samme oppsett med annen receiver, og se om det gjør noe utslag!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sluppet ideen om at det er pulser (poppelyder) som Onkyoen gir fra seg ved "tap" av digitalsignal, kombinert med Emotivaens følsomhet for slike.

Hvis du kobler DVD/BD-spiller eller CD-spiller analogt til Onkyoen, er det fortsatt et problem?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre som har "releklikk" "poppelyd" når f.eks onkyo / annet merke - går fra.feks stereo til dolby digital ?

det er dog ikke alltid det kommer slik et klikk fra receiver før/når emotiva går i protect..

Men når jeg f.eks går ut fra level adjustment på speaker innstillig i setup på onkyoen - som er den letteste og raskeste måten å få emotiva i protect - 95% av gangene jeg trykker retur herfra - kommer det et "klikK" fra onkyo - og emotiva er i protect umiddelbart..

kan være en fellesnevner her?

har ikke fått feil ved rent stereo signal -men når den bytter fra surround -> stereo, eller omvendt. f.eks når jeg blar fordi tvkanaler som Canal+HD hvor det er dolby digital - og til neste kanal som ikke har det - da går emotiva svært ofte i protect..

Har dog ikke mulighet til å koble til mulitkanal analog for å teste med surround..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hvertfall nå fått dokumenter at det faktisk kom feil uavhengig av hvor front og center var tilkoblet - og til og med når kun fronter var tilkoblet da til kanal 2 og3 - og disse gikk da omsider i protect begge to.

har da mulighet å koble front og center til H/K receiver igjen og prøve over litt flere timer, både innstillinger, bytte av lydformat, stereo, osv - har jeg litt tolmodighet BØR jeg kunne få frem, feil iløpet av en times tid selv med H/K receiver jeg har - selv uten HDMI - selv om dette hadde vært ønskelig å teste med HDMI for å få det så nært onkyo som mulig (jeg har tross alt fått frem feil også med Xbox360 - og der er lyd koblet med optisk, ikke HDMI)

Får jeg da ikke tvunget frem noe feil iløpet av noen timer , regner jeg med det faktisk slaget er tapt for Onkyoen! da er det på tide å bytte til en ny receiver snart:-)

Bare litt synd at emotiva skal være såpass følsom når det tydeligvis ikke er noe "galt" siden jeg har brukt andre effekter uten problemer over en lengre periode!

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •