Receiver med kun pre out?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver med kun pre out?

Google var ikke min venn i forsøket om å finne noe som ser ut til å være lite ettersøkt :???:
    Jeg prøver å finne en 7.1 receiver som tar imot alt det vanlige av analoge signaler og digitale(hdmi, spdf, coax), men med kun pre out. Vil jo helst ikke betale unødvendig for høyttalerforsterker som ikke skal brukes, siden jeg fra før av har forsterkere til høyttalerne.

Ingen som har tenkt på det før?

Edit: Jeg fant nettop hva det helt ved å gå inn på nad sin hjemme side :P Det heter vist "Preamplifier". Hvor får man kjøpt en slik mon tro?

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En for-forsterker du tenker på?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, kanskje det heter det :lol:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel RSP-1570 til 18.500kr og Onkyo PR-SC886 til 18.000kr er gode kandidater til rene prosessorer som ikke koster skjorta.

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å velge fritt det....

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men trådstarter har likevel et poeng. Er nok mange som hadde vært interessert i en prosessor ala Yamaha RX-V1900 bare uten effektdelen. Si den hadde vært til salgs for 11000-effekt = 6-7000?

Fatter ikke at ingen leverandører leverer slike produkter...

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er billigere å kjøpe en reciever og ikke bruke effektdelen enn å kjøpe en ren surround-forforsterker. Forstå det den som kan, men slik er det dessverre. Jeg kan forøvrig anbefale Onkyo 886 hvis du går for en ren pre.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke så lenge (får vi håpe) kommer Emotiva med UMC-1 som ikke koster skjorta.

Emotiva Audio UMC-1 Audio-VIdeo Processor
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Det er billigere å kjøpe en reciever og ikke bruke effektdelen enn å kjøpe en ren surround-forforsterker. Forstå det den som kan, men slik er det dessverre. Jeg kan forøvrig anbefale Onkyo 886 hvis du går for en ren pre.
    Vil tro at en pre/pro til 20.000kr er bedre enn pre-delen tiil en receiver til sammeprisen. Rotel får jo veldig bra skussmål for de musikalske egenskapene f.eks.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Vil tro at en pre/pro til 20.000kr er bedre enn pre-delen tiil en receiver til sammeprisen. Rotel får jo veldig bra skussmål for de musikalske egenskapene f.eks.
    Det har du rett i, men det jeg synes er rart er at ingen har laget en budsjett-pre ennå.
    SB Touch

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for lav etterspørsel? de fleste som kjøper receiver vet sansynligvis ikke hva en prosessor er.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    for lav etterspørsel? de fleste som kjøper receiver vet sansynligvis ikke hva en prosessor er.
    Du har et godt poeng der. Vi får starte en opplysningskampanje om surroundprosessorens fortreffeligheter
    SB Touch

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD har vel en også???

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    Jeg tror nok de fleste som er her inne vet det hvertfall, og det er jo ganske mange. Jeg tror markedet for en ren prosessor priset mellom 5-10.000 er stort! Synd det ikke finnes noe alternativ ennå. De billigste starter rett under 20.000!!

Ser UMC-1 fra Emotiva blir nevnt. Det blir det første alternativet under 10.000, og jeg tror den vil selge veldig mye dersom den får gode skussmål. Synd den kun har èn HDMI ut, men Emotiva sin XMC som også er annonsert skal visst få 3 ut...

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    NAD har vel en også???
    Ja, T175. Men NAD har jo aldri fulgt med i timen når det gjelder hjemmekino. Tror ikke de selger mange av denne. Har jo ikke dekoder for HD lyd.

Synd, da de har andre fine finesser som volumknapp på fjernkontroll for sub, center og surroundkanalene, samt 5 preset for lydoppsett...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Alle" tror fortsatt det er veldig enkelt å lage en vellydende forforsterker, og at det er vanskeligt å lage en vellydende effektforsterker, jeg synes jo det er mottsatt.
    Forforsterkerdelen i mange receivere er ikke påkostet fordi alle likevel kjøper receiver ut fra antall watt den har, så hva er vitsen med å prioritere lyden i forforsterkerdelen?
    Men jeg vet ikke helt hva der kanskje er mest fornuftigt, å skifte surround receiver hvert år og tape 6-7K hver gang pluss den nye investering eller kjøpe et kvalitets produkt man gledes over i mange år......Cary har jo noen modeller tror jeg der går for greie priser brukte. Men all surround utstyr er jo nesten utdatert etter 1,5 år, da kommer der nytt vet du...
    Primare sin SP32 er kanskje interessant, Thule PR350B kan sikkert fås brukt for en slik og ingenting brukt, men igjen, de er jo håpløst "gamle" og har ikke alle de fancy features.
    UltimateAVmag.com: Buyer's Guide: Surround Preamps/Processors

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde likevel vært supert om noen hadde laget prosessorer i form av "receivere uten effekt". Altså en LX-82 eller 3900 uten effektdel. Det burde ikke koste mye, og tapet ved oppgradering hadde vært minimalt.

Men så var det markedsavdelingene da.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    "Alle" tror fortsatt det er veldig enkelt å lage en vellydende forforsterker, og at det er vanskeligt å lage en vellydende effektforsterker, jeg synes jo det er mottsatt.
    Det er ikke det vi sier. Vi sier at mange er fornøyd med forforsterkeren i f.eks V3900, men gjerne ville hatt tilsvarende produkt uten effekt til ditto pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som i det heletatt bryr seg om en modulbasert løsning, så er ikke 20k så mye for en for-forsterker.

Det er fint få i budsjettklassen som ville ha hatt så sinnsykt stor nytte av noe slikt.

Selv om jeg personlig ville ha eid en modulbasert receiver, istedet for å ha receiveren i kun en *boks*. Da kunne man lett bytte ut de delene man følte for å oppgradere, istedet for å måtte bytte ut alt.
    Slik at det blir nesten som en PC, der man velger selv hva den skal bestå av

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er to grunner til at reciverprodusentene ikke lager preamp-utgaver av sine mellomklassemodeller. For det første tror jeg vi AV nerder som veldig gjerne kunne tenke oss en slik løsning er i kraftig mindretall på markedet. I tillegg er jo recivere et produkt som selger svært godt fordi det hele tiden kommer ny teknologi. Hvis forbrukerene da kun hadde trengt å bytte preamp'en for å bli oppdatert tjener produsentene mindre...

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •