Yamaha RX-V765T? Erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V765T? Erfaringer?

Noen som har noe som helst av erfaringer av Yamaha RX-V765T?

Virker jo som man får endel for prisen, og den har vel det meste av funksjoner :-P
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den selv og er superfornøyd med den. Kan anbefales. Til Elkjøp sin kanonpris er det et meget bra kjøp.

Newcomer Larsemann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på denne selv.

Noen andre som har +/- å komme med?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    + Pre out
    +Yamaha
    +Penere display enn før
    + 4 Hdmi

- Styyyygg Fjernkontroll

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rille999
    + Pre out
    +Yamaha
    +Penere display enn før
    + 4 Hdmi

- Styyyygg Fjernkontroll
    Ja, men får bare leve med fjernkrontrollen. Trenger jo ikke å ligge fremme hele tida da. Hva er nytt med displayet? Farge, lysstyrke..?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke de nye Yamaha'ene blått display?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser heller hvitt ut. Når du bruker en HDMI kilde så lyser også HDMI med liten rød skrift.

Jeg er ganske fornøyd med den, men et minus som ikke er nevnt er at man ikke kan assigne optiske kilder til HDMI. Ser man på et eller annet fra HDMI-kilde så kan man ikke få lyden fra en annen kilde.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterte TV rommet med ny receiver nå i sommer. Der har jeg et 5.0 system bestående av Dali Consept 6 og senter + et par Infinity bokhøytalere bak. Tv'en er en Panasonic 42" plasma.

Denne receiveren erstatter en eldre Pioneer VSX 812. Kan med en gang si at denne receiveren er så uvant framoverlent at jeg må lene meg tilbake. Som Gammel Denon mann. Så voldsomt er detaljer og lyden i denne.

Virket i første omgang som at Dali høytalerne trivdes godt med sin nye makker. Receiveren driver høytalerne godt. Ingen tvil om det. Det første jeg har lagt merke til er hvor bass tung denne forsterkeren føles som. Som om den legger til en ekstra oktaver nedover i registeret.
    I tillegg virker den så fremoverlent at jeg må lene meg tilbake. En artig oppgradering av tv stua, så jeg kan vel si jeg er fornøyd. Men dette med egne bruker erfaringer skal man jo ikke ta alt for tungt på. Så hvordan andre opplever den kan jeg ikke si noe om.

Den har mulighet for iPOD dokking stasjon som ekstrautstyr fra Yamaha. Har en slik og den er utprøvd av datteren min som ble svært fornøyd med funksjonene og ikke minst lyden. Den lader ipodden samtidig og det syns datteren min gikk kjapt til den var fult oppladet.

Yamaha RX-V765T? Erfaringer?-yamaha-20750-20-285-29-jpg

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Oppdaterte TV rommet med ny receiver nå i sommer. Der har jeg et 5.0 system bestående av Dali Consept 6 og senter + et par Infinity bokhøytalere bak. Tv'en er en Panasonic 42" plasma.

Denne receiveren erstatter en eldre Pioneer VSX 812. Kan med en gang si at denne receiveren er så uvant framoverlent at jeg må lene meg tilbake. Som Gammel Denon mann. Så voldsomt er detaljer og lyden i denne.

Virket i første omgang som at Dali høytalerne trivdes godt med sin nye makker. Receiveren driver høytalerne godt. Ingen tvil om det. Det første jeg har lagt merke til er hvor bass tung denne forsterkeren føles som. Som om den legger til en ekstra oktaver nedover i registeret.
    I tillegg virker den så fremoverlent at jeg må lene meg tilbake. En artig oppgradering av tv stua, så jeg kan vel si jeg er fornøyd. Men dette med egne bruker erfaringer skal man jo ikke ta alt for tungt på. Så hvordan andre opplever den kan jeg ikke si noe om.

Den har mulighet for iPOD dokking stasjon som ekstrautstyr fra Yamaha. Har en slik og den er utprøvd av datteren min som ble svært fornøyd med funksjonene og ikke minst lyden. Den lader ipodden samtidig og det syns datteren min gikk kjapt til den var fult oppladet.

Yamaha RX-V765T? Erfaringer?-yamaha-20750-20-285-29-jpg
    Takk for svar. Bilde og greier. Dette liker vi :grin:
    Godt du er fornøyd, noe jeg tror jeg også blir. Fjernontrollen ser heller ikke fullt så stygg ut på bildet du la ut sammenlignet med de offisielle fra fabrikk. Eller? Uansett bare en bagatell. Hvordan synes du menyene er? Lette å forstå?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei fjernkontrollen er helt grei, den. Mange direkte knapper man lett rekker med en hånd og føles god ut i hånda. Menystrukturen var litt uvant og bortskjemt på forrhånd av Denon sin GUI meny så tilsvarer vel grensesnittet/designet Commodore 64. Men med manualen ved siden av og litt knoting, så kom jeg dit jeg skulle til slutt. Auto oppsettet med mikrofon var meget enkelt. Bare koble til mikrofonen der du vil ha den, slå på receiveren og den går automatisk til oppsettmeny.

Du får faktisk iPOD inf via HDMI om det skulle være intresangt. Sangoverskrift, spor, album osv.. vel med førnevnte commodore oppsett

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    Det ser heller hvitt ut. Når du bruker en HDMI kilde så lyser også HDMI med liten rød skrift.

Jeg er ganske fornøyd med den, men et minus som ikke er nevnt er at man ikke kan assigne optiske kilder til HDMI. Ser man på et eller annet fra HDMI-kilde så kan man ikke få lyden fra en annen kilde.
    Hva i h******. Så når jeg kobler til pc fra Dvi med overgang til hdmi med coax lyd, så funker det ikke? Om det er tilfelle, så er det skandale. Kan du dobbeltsjekke det?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Nei fjernkontrollen er helt grei, den.

GUI meny så tilsvarer vel grensesnittet/designet Commodore 64.
    Hehe, Commodore, den var morsom.

Jeg måtte var innom Elkjøp forleden, og den var ikke i nærheten så stygg som på promo bildene. Virket funksjonell.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, Commodore, den var morsom.

Jeg måtte var innom Elkjøp forleden, og den var ikke i nærheten så stygg som på promo bildene. Virket funksjonell.
    Betryggende! :-D

Newcomer fredrik8 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva i h******. Så når jeg kobler til pc fra Dvi med overgang til hdmi med coax lyd, så funker det ikke? Om det er tilfelle, så er det skandale. Kan du dobbeltsjekke det?
    Hei, jeg kjøpte rx-v765 for noen uker siden og har prøvd i det uendelige å få dette til å funke- uten resultat. Det endte med at jeg nå kjører pc rett inn i tv og lyd inn i forsterkern. Ellers så har jeg bare gode ord å komme med ang forsterken! Fin lyd og veldig enkelt oppsett med mikrofonen som følger med.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredrik8
    Hei, jeg kjøpte rx-v765 for noen uker siden og har prøvd i det uendelige å få dette til å funke- uten resultat. Det endte med at jeg nå kjører pc rett inn i tv og lyd inn i forsterkern. Ellers så har jeg bare gode ord å komme med ang forsterken! Fin lyd og veldig enkelt oppsett med mikrofonen som følger med.
    Hva var det som ikke funka? Gjennom HDMI, eller noe anna?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredrik8
    Hmmmm. Jeg har PJ, så jeg vet ikke om jeg svelger den løsningen. Enn neste modell opp da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm. Jeg har PJ, så jeg vet ikke om jeg svelger den løsningen. Enn neste modell opp da?
    765 er no go med blanding av HDMI og andre lydkilder. Jeg sjekket opp dette. Det skal komme en firmware som skal fikse dette, ryktes det. For min del var det ingen krise da jeg kjører lyd over HDMI fra alle HDMI-kildene mine.

Har du ati-skjermkort på pcen så får du lyd fra pcen via HDMI forresten, men det kan være vanskelig å bitstreame. Ikke den største krisen, men hadde jeg hatt valget hadde jeg bitstreamet optisk fra pcen.

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med krefter?

Vil den drive et par MA RS8 inntil jeg får råd til å kjøpe meg en effektforsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sir.KnowsAlot
    Hvordan er det med krefter?

Vil den drive et par MA RS8 inntil jeg får råd til å kjøpe meg en effektforsterker?
    Jeg bi-amper Ikon 6 og trives godt med det Vet ikke hvor tung RS8 er å drive, men den klarer seg godt på Ikon 6 enn så lenge ihvertfall. Det kan hende det kommer et effekttrinn om en stund, men da må jeg virkelig sjekke om jeg får noe særlig igjen for en oppgradering.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fornøyd med Yamaha 765. Angrer ikke sålangt i hvertfall. Men er det noen som har lest det nyeste lydogbilde bladet hvor denne er testet? Vært gøy og visst resultatet sammenlignet med de andre i testen. Vil helst slippe å kjøpe bladet. :-D

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •