Yamaha RX-V765T? Erfaringer? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rille999
    Hva i h******. Så når jeg kobler til pc fra Dvi med overgang til hdmi med coax lyd, så funker det ikke? Om det er tilfelle, så er det skandale. Kan du dobbeltsjekke det?
    har koblet hdmi fra pcn til min yamaha og optisk fra pcn til forsterkeren,funker som bare det
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal snart kjøpe receiver, og akkurat nå ligger 765 godt an. Jeg har noen tekniske spørsmål, og håper noen som har en i bruk kan komme med noen svar.

* Hva vises på OSD på TV? Ser man volum, kilde, surroundmodus o.l.? Jeg skal ha receiveren i et skap, og kommer ikke til å se displayet. Ser at noen konkurrenter (Onkyo 607, Denon 1910) ikke viser noe når receiveren er koblet med HDMI, og lurer dermed på om 765 greier dette.

* Ser i bruksanvisningen at det er en "Standby through" funksjon, hvor HDMI-signal kan gå gjennom når den står i standby. Dette er aktuelt slik at det ikke er nødvendig å alltid skru på receiveren når vi skal se på TV. Fungerer dette smertefritt? Må man samtidig velge "Amp+TV" på audio output for å få lyden gjennom i standby?

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonL
    Jeg skal snart kjøpe receiver, og akkurat nå ligger 765 godt an. Jeg har noen tekniske spørsmål, og håper noen som har en i bruk kan komme med noen svar.

* Hva vises på OSD på TV? Ser man volum, kilde, surroundmodus o.l.? Jeg skal ha receiveren i et skap, og kommer ikke til å se displayet. Ser at noen konkurrenter (Onkyo 607, Denon 1910) ikke viser noe når receiveren er koblet med HDMI, og lurer dermed på om 765 greier dette.

* Ser i bruksanvisningen at det er en "Standby through" funksjon, hvor HDMI-signal kan gå gjennom når den står i standby. Dette er aktuelt slik at det ikke er nødvendig å alltid skru på receiveren når vi skal se på TV. Fungerer dette smertefritt? Må man samtidig velge "Amp+TV" på audio output for å få lyden gjennom i standby?

På forhånd takk!
    OSD viser null og niks på TV'en utenom når du skal inn i menyer eller liknende. Standby through fungerer fint. Får bilde med receiver av. Har ikke testet TV da jeg kjører TVlyden igjennom receiveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1360 x 768?

Har problemer med å få 1360 x 768 bilde gjennom en Yamaha 765 fra en HTPC. Bruker DVI -> HDMI kabel fra HTPC til receiver og HDMI -> HDMI videre til TV.

Skal ikke det gå? 1280 x 720 går fint, men det matcher ikke TV'en min, så bildet blir ikke optimalt.

Kanskje på tide å bytte til en 1080p TV?

Men, jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke virker. Det virker når jeg kjører rett fra HTPC til TV (DVI -> HDMI kabel).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha 765, lyd fra PS3, presence-høyttalere

Har en gammel PS3 som må sende ferdig dekodet lyd til Yamahaen. Hvilken modus må receiveren stå på for å få lys i presence-høyttalerne når jeg spiller av HD-lyd?

Leser i bruksanvisningen at hvis den står på "Straight" da går lyden ubehandlet gjennom (det er vel det mest naturlige å velge siden lyden er ferdig dekodet), men da kommer det vel ikke lyd ut av presence-høyttalerne. Presence virker tydeligvis med et CinemaDSP lydfeltsprogram, men vil dette "ødelegge" den ferdig dekodede HD-lyden som kommer fra PS3?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •