Yamaha RX-V765T? Erfaringer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    HD-Surround til gi-bort-pris - Lyd og Bilde

Her er en test av 465 iallefall...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen Bluray plater med 5.1 PCM lydspor.
    Finner ikke noe info på 765 om mottak av multikanals PCM via HDMI. Noen som vet hvilken setting e.l. som må endres, hva som skal stå i displayet, etc for å få dette til?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha har levert en oppdatering til forsterkeren som gjør at man kan bruke optisk og coax sammen med hdmi

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    lurer på å bruke helgetilbudet på en RX-V765B
    men har et par spørsmål om denne:
    1. Hvis jeg kjører 2 kanals ut (mest mulig direkte)
    kjører recievern da fullfrekvent ut til hovedhøyttalerne eller deler den til woofere ?
    2. Hvis jeg plugger f.eks en Wii inn på recieveren med compositt (den gule rca en) Kan den kjøre signalet videre til TV gjennom HDMI ? (både lyd og lyd.)

Mvh Jan I

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jan I: Enkelt å svare på:

1) Kjører du i Pure Direct går det fullfrekvent & ubehandlet signal ut i de samme kanalene som det kommer signal inn. Kjører du i Straight kommer lyden fortsatt rett ut i de samme kanalene, men evt. fradelt den delen av signalet som går til subwoofer og korrigert med YPAO romkorreksjonen. Evt. setter du ht. til Large og Bass/LFE til Front eller Both, så får du fullfrekvent ut uansett.

2) Ja, du kan koble til en enhet via compositt video (og lyd via enten rca eller coax eller optisk digital) og sende både lyd & bilde videre via HDMI, evt. oppskalert til det du vil ha av oppløsning. Se side 14 i manualen:

http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/...re/RX-V765.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte nettopp YPAO for første gang på min RX-V765 og den endte sannelig opp med noen merkelige innstillinger synes jeg.

Alle høyttalerne var satt til Large, subben var satt med avstand 4,1 m (står kanskje 3,1 m unna) og delingsfrekvensen var satt til 60hz. Eller det virket med en gang som om subben var koblet fullstendig ut av systemet. Den syntes først nemlig ikke på det grafiske oppsettet i displayet som viser hvilke deler som spiller. Etter en omstart samt å ha gått gjennom manuelt og endret alle høyttalerne til Small igjen, spiller det som det skal. Endringene gikk fra -2 til + 2,5 DB og de andre avstandene til fronter, center og surround så greie ut.

LFE UT ble satt til SWFR. Mener jeg hadde satt den lik standard til BOTH. Husker ikke lengre hva som er lurest å gjøre her. Delingsfrekvensen lot jeg foreløpig være på 60hz for å høre hvordan det virker. Kanskje en tanke for mye følbar bass.

Er dette vanlig med YPAO?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, forsøkte legge inn dette spørsmålet i en egen tråd uten å få svar, prøver derfor her.

Har kjøpt nytt soround anlegg med blue ray, RX-V765 forsterker. Yamaha NS-F700 front høytalere (satt til Bi amp.), NS-C700 senter, NS-SW700 sub og NS-B700 bakhøyttalere.

Har kjørt YPAQ kallibrering men er litt i tvil om noen av instillingene i forsterker. Sub instilling står til both, front og senter ht. til large, bakhøyttaler til smal og EQ til auto.

- På høyttalerne står det 6ohm, skal instilling i forsterker settes til 6 eller 8 ohm? i brukervilledning står det at den kan settes til 6ohm hvis en benytter 4ohms høyttalere?

Ved avspilling av musikk dvd syntes jeg det blir best lyd med instilling straight enchancer, med blue ray muligens pure direct?

- Er det andre instillinger som bør gjøres i forsterker?

- Har benyttet coax mellom sub 1 på forsterker og mono1 på sub, er dette riktig? Skal evt. LFE inngang på sub benyttes?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8 ohm, alle ht til small, straight til bd, line in (eller lfe in) skal brukes.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding :-) Skal jeg virkelig sette alle ht til smal? Vil ikke forsterker da kun kjøre lavfrekvent lyd til SWF (men det er kansje meningen)?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de aller fleste kombinasjoner av receivere/høyttalere/suber vil det gi best resultat.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen, da får jeg endre alle ht. til smal :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    For de aller fleste kombinasjoner av receivere/høyttalere/suber vil det gi best resultat.
    Hæ? Er dette riktig? Da har jeg gjort feil i alle år.... hehe

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Hæ? Er dette riktig? Da har jeg gjort feil i alle år.... hehe
    "For de aller fleste". Men altså ikke for alle. Du kan ha gjort det riktig i alle år

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøkte å endre til smal i går kveld men når LFE/swf instilling står til both og front ht til smal så får jeg ikke lavfrekvent lyd i front ht. Forsøkte litt frem og tilbake og endte til slutt opp med å la front ht stå til large, syntes det ble vesentlig bedre lyd da. I brukerveiledning til RX-V765står det at ht kan settes til large hvis element er større en 16cm. Som nevnt i forrige innlegg så vil det sikkert variere.

Hvilken instilling bruker andre her? Bør all lavfrekvent lyd komme fra swf eller både fra swf og front ht?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med sub og delingsfrekvens på f.eks. 80 hz går vel alt under til sub allikevel?
    Men det er kanskje forskjell på de rene LFE-signalene i .1-kanalen og det andre, ikke vet jeg. Manualen er ikke veldig klar på dette punktet til tross for at det står mye om dette.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomfn
    Forsøkte å endre til smal i går kveld men når LFE/swf instilling står til both og front ht til smal så får jeg ikke lavfrekvent lyd i front ht. Forsøkte litt frem og tilbake og endte til slutt opp med å la front ht stå til large, syntes det ble vesentlig bedre lyd da. I brukerveiledning til RX-V765står det at ht kan settes til large hvis element er større en 16cm. Som nevnt i forrige innlegg så vil det sikkert variere.

Hvilken instilling bruker andre her? Bør all lavfrekvent lyd komme fra swf eller både fra swf og front ht?
    Jeg har fronter med tre 6,5" (16 cm) senteren har to atk 6,5" og surroundhøyttalerne en 6,5", og jeg har satt dem som small. Har prøvd front og senter som large, men synes rett og slett at det høres bedre ut med alle høyttalere som small. Og da får receiveren bedre arbeidsforhold, mens subben tar seg av det som foregår lengre ned i frekvens, noe den er spesialist på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror at selv om delingsfrekvens er satt til f.eks. 80Hz så sendes lavfrekvent lyd også til front ht hvis de er satt til large og lfe/swf er satt til both.

Det er jo også mulig å stille ned de lave frekvensene noe på kun front ht i EQ opsettet? Skal forsøke det i kveld.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører large på front og center, small på bakhøyttalerne. Mine front og center tar hele veien ned til 40hz i følge ypao, og det stemmer i følge specs på høyttalerne. Så antar at min sub kjører fra 40hz og nedover og trives godt med det. Frontene gjør det bra på bassen, så savner ikke sub på musikk.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Jeg kjører large på front og center, small på bakhøyttalerne. Mine front og center tar hele veien ned til 40hz i følge ypao, og det stemmer i følge specs på høyttalerne. Så antar at min sub kjører fra 40hz og nedover og trives godt med det. Frontene gjør det bra på bassen, så savner ikke sub på musikk.
    Da mister du all informasjon i front/center under 40hz da dette ikke sendes til subwoofer, med mindre du kan sette delefrekvens individuelt. Lfe sporet vil riktignok være der.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Da mister du all informasjon i front/center under 40hz da dette ikke sendes til subwoofer
    Er det vanlig at det kommer noe særlig informasjon rundt 40hz og nedover på front/center? Det at denne informasjonen forsvinner, blir vel uansett kompansert av informasjonen i LFE signalet som går til subben?'

Sitat Opprinnelig postet av CNK
    ], med mindre du kan sette delefrekvens individuelt. Lfe sporet vil riktignok være der.
    Å sette delefrekvens individuelt når høyttalere er satt som large mener du? Jeg tror YPAO gjør det selv... Men er ikke ekspert på dette.
    YPAO(automatisk kalibrering) sier ihvertfall at frontene er satt 40HZ og Large.
    Har Yamaha RX-v3900 og har altså latt auto sette opp alt.

Jeg sitter ikke med forsterkeren nå, men skal gå litt dypere i det til helgen.

Edit: Jeg har havnet litt i feil tråd da, da trådstarters forsterker ikke har individuell delefrekvens.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •