Nad 272 + B&w Dm683

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad 272 + B&w Dm683

Vurderer å kjøpe B&W DM683. Har NAD T744 og NAD c272. Har hørt at høytalerne er krevende med tanke på forsterker (krever MYE strøm, har spesiell impedanskurve (2-3 ohm) osv). Har også hørt at NAD c272 (2*150 watt) ikke er så veldig strømsterk (men det er jo en kraftig forsterker, eller?). Det jeg lurer på, er om den klarer å drive disse høytalerne, eller om den rett og slett blir for svak, og resultatet blir dårlig. Noen som har peiling?

Litt kjipt å kjøpe høytalere til over 10 lapper uten å klare å drive de skikkelig. Har foresten egen sub som tar seg av de dypeste frekvensene, viss det har noe å si.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    683 + NAD C272 går veldig bra.

Har selv 683, og den første tiden kjørte jeg dem sammen med en C272.

Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg er virkelig interessert i de høytalerene.oppsettet mitt idag er

NAD T744 (surroundreceiver/forforsterker)
    NAD C272 effektforsterker
    NAD C542 CD-spiller
    Dali Concept høytalere (Concept 6 som front)
    XTZ 12 '' subwoofer

Er utrolig fornøyd med lyden, men tror det ville blitt en ganske bra forbedring med B&W høytalerne, viss effektforsterkeren min klarer å drive høytalerne skikkelig, vel å merke8)

Grunnen til at jeg er skeptisk er at jeg har lest så mye rart om de høytalerne, alt fra at de er lettdrevne, til at de krever en SINNSYKT KRAFTIG forsterker for å våkne til liv. Har også lest at mange sier at NAD 272 ikke er så veldig strømsterk, og at den derfor ikke klarer å drive høytalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palk
    Grunnen til at jeg er skeptisk er at jeg har lest så mye rart om de høytalerne, alt fra at de er lettdrevne, til at de krever en SINNSYKT KRAFTIG forsterker for å våkne til liv. Har også lest at mange sier at NAD 272 ikke er så veldig strømsterk, og at den derfor ikke klarer å drive høytalerne.
    C272 klarer å drive 683 uten noen problemer, eneste grunnen til at jeg byttet forsterker er at til kinobruk er det greiere med en 5-kanals effektforsterker.

Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    C272 klarer å drive 683 uten noen problemer, eneste grunnen til at jeg byttet forsterker er at til kinobruk er det greiere med en 5-kanals effektforsterker.
    Høres bra ut

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 272 drar 683 bra!! MEn selvfølgelig er det som vanlig bedre med enda mer.. men tror ikke du vil savne noe der .

Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer litt på ny sub også, sikler litt på B&W ASW610XP...noen som vet hvordan den er i forhold til den jeg har nå, altså XTZ sin 12 tommer?

Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    NAD 272 drar 683 bra!! MEn selvfølgelig er det som vanlig bedre med enda mer.. men tror ikke du vil savne noe der .
    Sikkert et dumt spørsmål dette, men er bare nysgjerrig. Siden jeg bruker surroundreceiveren kun som forforsterker til stereobruk, og DM683 har mulighet for Bi-Wiring, er det på noen som helst måte mulig å bruke T744 til å få ekstra effekt, altså bruke begge forsterkerne til å drive de, eller blir det bare tull ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palk
    lurer litt på ny sub også, sikler litt på B&W ASW610XP...noen som vet hvordan den er i forhold til den jeg har nå, altså XTZ sin 12 tommer?
    Har hørt at B&W sine subber ikke passer til film, da er vel SVS et bedre valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lurer på samme kombinasjonen

Palk, har du fått fatt i disse høyttalerene? Og isåfall, passer de til det du ønsket deg av effekt og lyd, med C272 som effektforsterker? Jeg planlegger kjøp av 683, og da muligens NAD C272, med H/K AVR 355 som receiver. Noen som har prøvd den kombinasjonen? (Har det noe å si at det er to forskjellige produsenter...?)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •