Effekt til Ikon 6 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    HEI!!! jeg har brukt mine ikon6 på nad c272(gammel modell av 275) dette synes jeg låt virkelig bra! spillte kjempegodt. så en 275 eventuellt en c272 eller 2,(tror ikke du trenger 2 med det første iallefall) har sett 272 til 2500kr for ikke så lenge siden på finn.no dette var 1,5år gammel og hadde 3,5år igjenn av sånn idiotgaranti på hifiklubben. mulig den er solgt nå?

Newcomer chras sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke der hva jeg kan se i hvertfall.
    Skal uansett kikke litt nærmere på 275 på hifiklubben en dag

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chras
    Jeg og hadde problemer med å høre forskjellen imellom ikke biamp og biamp, fordi det rett og slett tar for lang tid i mellom koblingen.
    Det sier vell litt om hvor liten forskjellen er!
    Hadde forskjellen vært stor så hadde du hørt det om det gikk 2 dager i mellom også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Det sier vell litt om hvor liten forskjellen er!
    Hadde forskjellen vært stor så hadde du hørt det om det gikk 2 dager i mellom også.
    Der er jeg uenig. Etter 2 dager så hadde ihvertfall ikke jeg klart å huske nøyaktig hvordan noe låt i forhold til hverandre. Dessuten så skrev jeg at jeg hørte forskjell da jeg bi-ampet, men jeg har en helt annen, svakere receiver.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    Der er jeg uenig. Etter 2 dager så hadde ihvertfall ikke jeg klart å huske nøyaktig hvordan noe låt i forhold til hverandre. Dessuten så skrev jeg at jeg hørte forskjell da jeg bi-ampet, men jeg har en helt annen, svakere receiver.
    Da kjenner du ikke anlegget ditt godt nok!
    Hvis du mest hører på MP3-låter når du vasker huset, så vil du heller ikke klare å merke hvis noe er anderledes.

Jeg hørte stor forskjell på Emotiva XPA-5 og MA oberon 6.1 selv om det gikk et halvt år i mellom byttet.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    biamping med for liten forsterker som ikke klarer dra lasset enten den er biampet eller ikke så får du vel samme resultat så å si?den henger ikke med i svingene når du drar på alikevell da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kjenner du ikke anlegget ditt godt nok!
    Hvis du mest hører på MP3-låter når du vasker huset, så vil du heller ikke klare å merke hvis noe er anderledes.

Jeg hørte stor forskjell på Emotiva XPA-5 og MA oberon 6.1 selv om det gikk et halvt år i mellom byttet.

Det har du rett i. Spesielt siden jeg ikke har eid høyttalerne lenger enn en uke! Men når man sammenlikner ting man ikke eier så er det gjerne snakk om å lytte på ting i en kort periode. Å da huske nøyaktig hvordan det låt etter bare 1 time eller 2 med lytting to dager etter vil jeg si er ganske godt gjort.

Det kan godt hende at hukommelsen min ikke fungerer så godt i forhold til lydsignatur, men ellers er den veldig god.

Jeg lytter forøvrig mest til FLAC/320kbps mp3 og filmer fra nå er kun blu-ray. Selv om jeg må ty til noen DVDer siden jeg allerede har en del, men nå er vi et stykke OT.

Hadde du forresten et halvt år uten forsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    biamping med for liten forsterker som ikke klarer dra lasset enten den er biampet eller ikke så får du vel samme resultat så å si?den henger ikke med i svingene når du drar på alikevell da?
    Det stemmer helt sikkert det, men om du mener 2809 er for liten synes jeg det er rart. Jeg har hørt Ikon 6 på en del forskjellige ting bl.a. T765, 2809, 375. Alle sammen har klart å drive de så jeg har fått et pent smil om munnen. T765 vs 2809 hørte jeg også, men kunne ikke si det var noen forskjell som jeg syntes var betydelig på noen som helst måte. Dette var på samme hørbart volum. Rommet som spilles i på min HFK er sikkert 3 ganger så stor som stua mi og de spilte så høyt at jeg må rope for å forsøke å kommunisere med selger.

Hadde du stilt opp 2809 og 375 og fikk skiftet mellom dem så hadde det nok vært merkbar forskjell

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du rett i. Spesielt siden jeg ikke har eid høyttalerne lenger enn en uke! Men når man sammenlikner ting man ikke eier så er det gjerne snakk om å lytte på ting i en kort periode. Å da huske nøyaktig hvordan det låt etter bare 1 time eller 2 med lytting to dager etter vil jeg si er ganske godt gjort.

Det kan godt hende at hukommelsen min ikke fungerer så godt i forhold til lydsignatur, men ellers er den veldig god.

Jeg lytter forøvrig mest til FLAC/320kbps mp3 og filmer fra nå er kun blu-ray. Selv om jeg må ty til noen DVDer siden jeg allerede har en del, men nå er vi et stykke OT.

Hadde du forresten et halvt år uten forsterker?
    Det er sant det du sier om ting man ikke eier. Da blir det vanskelig å huske over litt tid.

Jeg hadde reciveren min da. Og jeg skal love deg at jeg hørte en sinnsyk forskjell når jeg fikk Emotivaen i hus.
    Jeg har til gode å høre en revicer som kan lever noe i nærheten av samme effekt og lydkvalitet som den. (Hvis det i det hele tatt finnes)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant det du sier om ting man ikke eier. Da blir det vanskelig å huske over litt tid.

Jeg hadde reciveren min da. Og jeg skal love deg at jeg hørte en sinnsyk forskjell når jeg fikk Emotivaen i hus.
    Jeg har til gode å høre en revicer som kan lever noe i nærheten av samme effekt og lydkvalitet som den. (Hvis det i det hele tatt finnes)
    Kanskje T785 bi-ampet i stereo vil kunne hamle opp med emotivaen? Har ikke hørt det selv, men innbiller meg at det vil lyde godt

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje T785 bi-ampet i stereo vil kunne hamle opp med emotivaen? Har ikke hørt det selv, men innbiller meg at det vil lyde godt
    Men det er vel bedre med separat effekt allikevel. Eller?

Hva er forresten ytelsen til 785'en når den får litt flere frekvenser enn 1khz?

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    muligens jeg som har blingset med tallene men så på denon at det var 7x150w på 6ohm men det med kun 2 kanaler i bruk, altså om man putter på 2kanaler til får man ikke 2x150watt til men 75watt fordelt på 4kanaler?.

å er ikke denons tall målt med DIN? altså dynamisk effekt eller er det jeg som tuller? isåfall er den jo en god del svakere en nad 765 og 375. mulig det ikke er stor forskjell på ved en lyttetest men det var stor forskjell på min gamle nad 753v2. kontra når jeg brukte et nadc272 effekttrinn.(753v2 var på 175w i dynamisk effekt på 2kanaleraltså ganske lik denonen.)

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad watt er vel ganske korekt målte. En reciver i den prisklassen det er snakk om her, vil aldri kunne slå en integrert 2 kanals forsterker eller effektforsterker.
    Denons 2809 kan trekke 500w maks i fra strøm nettet, og 50% ca av disse går vekk i varmetap. Det betyr at du sitter igjen med 250w fordelt på 7 kanaler. Det betyr at du har 7x35W å rytte med.

Ja, JBT, det er målt med kun 2 kanaler i drift.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, Ikon 6 regner jeg med er delt slik at de øverste terminalene driver diskantene, som vel trekker en rimelig liten del av den totale strømmen. En skulle tro det hadde fint lite for seg effektmessig å bi-ampe dem? Særlig om begrensningen er strømforsyningen i en receiver?

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Men det er vel bedre med separat effekt allikevel. Eller?

Hva er forresten ytelsen til 785'en når den får litt flere frekvenser enn 1khz?
    NAD oppgir effekt ved 8 Ohm, 20-20000hz, alle kanaler i drift samtidig.

Den tryggeste måleenheten på forsterkeri er fremdeles gram, mener nå jeg :-D

Så lenge det er konvensjonelle greier, vel å merke.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    NAD oppgir effekt ved 8 Ohm, 20-20000hz, alle kanaler i drift samtidig.

Den tryggeste måleenheten på forsterkeri er fremdeles gram, mener nå jeg :-D

Så lenge det er konvensjonelle greier, vel å merke.
    Ikke hele tiden. 785'en er f.eks. oppgitt til 7x200watt i 2 kanaler 1khz. Hvordan kan noe har 7x200watt i 2 kanaler?!? Jeg bare spør. Stereo oppgis til 2x145watt i 20-20'hz. Mer på greip det ja.

Effektforsterkeren min veier bare 11kg, men er allikevel rimelig heftig. Men den faller kanskje ikke under "konvensjonelle greier" med klasse D?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    785 er opgitt til 7x120w kontinuerlig ved alle kanaler i drift.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    785 er opgitt til 7x120w kontinuerlig ved alle kanaler i drift.
    Men ikke i 2 kanaler. Der har den hele 7x200watt!!! Det må bli tri-amping pluss en sub det.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2x200