carver zr1000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: carver zr1000

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

carver zr1000

Hei
    Trenger litt hjelp,kjøpt en carver zr1000, og lurer enkelt og greit på hvordan jeg skal koble den til pc'en?
    vanlige høytaleringanger bak,og så er der to som der er en liten flapp over det står push på, der det står input ch2 og ch1 og et lys med gnd loft på begge to
    og så er der det runde som jeg har funnet selv på andre carver forsterkere,ch2,brigde/mono i midten, og ch1.

har ellers bare en nadc372 som driver cv clsc15..
    funker kun med input,så pc som styrer lyd og alt ..

skjønner ikke hvordan jeg skal koble carver til pc,kansje jeg som er dum,har ikke så mye peiling,håper der er noen som kan!

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freaki
    Hei
    Trenger litt hjelp,kjøpt en carver zr1000, og lurer enkelt og greit på hvordan jeg skal koble den til pc'en?
    vanlige høytaleringanger bak,og så er der to som der er en liten flapp over det står push på, der det står input ch2 og ch1 og et lys med gnd loft på begge to
    og så er der det runde som jeg har funnet selv på andre carver forsterkere,ch2,brigde/mono i midten, og ch1.

har ellers bare en nadc372 som driver cv clsc15..
    funker kun med input,så pc som styrer lyd og alt ..

skjønner ikke hvordan jeg skal koble carver til pc,kansje jeg som er dum,har ikke så mye peiling,håper der er noen som kan!
    carveren bør du heller koble på nad'en men du trenger rette kabler.. det har de på www.ljudia.no

på naden står det preout på høyre side av to broer.. der skal den kobles til..
    åsså hvis det ikke er samme type rca plugger på carver'en så må du ha rca-xlr adapter.. det selges og der for noen mynter..

ikke koble den direkte til pc, det kan gå galt... 8)

EDIT: virker ikke volumkontrollen i Nad'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei,tusen takk
    eneste gangen jeg får lyd er vist jeg er koblet inn i man in på nad'n,ikke cd,ikke tuner,ingen ting,prøvd og koble cd spiller til cd utgangen osv, men ingenting, må jeg bruke main in til pc?
    lenge siden jeg brukte nad'n, men mente da vertfall at jeg kunne bruke andre inganger, for ingenting funnker fremme på den, alt går via pc,lydvolum og bass og alt sammen,litt kjedelig når det er en cv som jeg helst har for og spille høyt,og med masse bass..frustrerebde
    takk for svar

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei,tusen takk
    eneste gangen jeg får lyd er vist jeg er koblet inn i man in på nad'n,ikke cd,ikke tuner,ingen ting,prøvd og koble cd spiller til cd utgangen osv, men ingenting, må jeg bruke main in til pc?
    lenge siden jeg brukte nad'n, men mente da vertfall at jeg kunne bruke andre inganger, for ingenting funnker fremme på den, alt går via pc,lydvolum og bass og alt sammen,litt kjedelig når det er en cv som jeg helst har for og spille høyt,og med masse bass..frustrerebde
    takk for svar
    se bakpå nad'en om det er to bøyler som sitter i RCA utgangene til venstre for høyttaler utgangene... hvis de bøylene er vekke så virker ikke forforsterkeren...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

http://bildr.no/image/483432.jpeg

slik skal de broene stå.. fra pre out til main in

så skal pc'en stå f.eks i cd hullene åsså pass på at knappen for tapemonitor ikke er trykket inn forran på nad'en kun cd knappen trykkes på

å husk å koble til høyttalerene på høyttalerutgangene..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer stemmer.****, jeg har kobla meg inn på main in jeg,eneste plassen jeg får lyd ifra nad'n,derfor ingen av det andre ingangene virker og?veit hvilke broer du mener tror jeg,to små metallbøyler på en måte?mener og huske det,som sakt,så lenge siden jeg brukte den forsterker,men mener og huske der var noe..hmm..hvor får jeg tak i sanne da ev?
    takk enda en gang for hjelpa

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer stemmer.****, jeg har kobla meg inn på main in jeg,eneste plassen jeg får lyd ifra nad'n,derfor ingen av det andre ingangene virker og?veit hvilke broer du mener tror jeg,to små metallbøyler på en måte?mener og huske det,som sakt,så lenge siden jeg brukte den forsterker,men mener og huske der var noe..hmm..hvor får jeg tak i sanne da ev?
    takk enda en gang for hjelpa
    har du mistet de så bruker du bare en vanlig signalkabel, det er bare for å føre lyden fra forforsterkeren til effektforsterkeren i nad'en. den er liksom delt i to med broene slik at du kan bruke den på flere måter.
    er du sikker på at for-forsterkeren (volum og innputt-velger) i nad'en ikke virker eller er det at du er ikke sikker på hvordan det kobles?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahaja,mangler noe bak der,det husker jeg,men du kan godt forklare meg helt eksakt hvordan det skal kobles,jeg har ikke rødt hjemmehifi på 4 år,så er litt blurry minne.har en vega dobbeltspola 15'' sub som skal kobles til nad'n og, er aktiv sub da,mds forsterker som driver den,bare og koble ifra ut på nad'n,og inn på sub forsterker,eller?
    kan godt forklare hvordan du ville kobla de,så jeg er sikker?
    skal altså ha lyd ifra nab'n,sånn at jeg kan bruke fjernkontrollen/stille på nad'n,nå er jeg kobla inn på main inn med kabelen,fordi ingen andre funka,dvs at jeg kun kan styre lyden med pc'n.hvist jeg kobler med signal slik som du sa,skal det da funke og bruke volumkontroll og alt på nadn?og blir det riktig slik som jeg sier jeg vil koble suben?
    litt rusten på dette,men alt for glad i cerwin til og ikke prøve alt jeg kan for og få det til

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fått liv,tok en signal kabel jeg ikke brukte i bilen og kobla,liv i cd utgangen og alt,skal jeg bare få suben opp og gå,så har jeg det
    tusen tusen takk vertfall,nesten gjitt opp hele greia for lenge siden,blir det film for alle penga
    okei,skal teste med all musikken jeg ikke har fått spilt på anlegge,blitt en del på det åra det bare har stått iro:P

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fått liv,tok en signal kabel jeg ikke brukte i bilen og kobla,liv i cd utgangen og alt,skal jeg bare få suben opp og gå,så har jeg det
    tusen tusen takk vertfall,nesten gjitt opp hele greia for lenge siden,blir det film for alle penga
    okei,skal teste med all musikken jeg ikke har fått spilt på anlegge,blitt en del på det åra det bare har stått iro:P
    Flott, bare hyggelig å hjelpe til med å få liv i ting ja hadde vanskelig for å tro at den var ødelagt... enten virker en nad eller så er utgangen sprengt.. å siden din spillte musikk så måtte det nesten være en bagatell så gjorde det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •