sikrings svikt med nad m25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer espen_rud sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sikrings svikt med nad m25

oppgraderte effekt forsterker delen fra en lyngdorf sda 2175 til en nad m25.

nå hvær eneste gang jeg skrur på nad m25, uansett om noe annet står på eller ikke, går sikringen i rommet, og må slå på sikringen igjen med nad m25 slått på, da funderer det og jeg kan slå på resten av utstyret.

noen som vet hva som er galt?
    eller tar den så inn i hellvettes med strøm at jeg nesten må ha en egen sikring for å drive den..

takker for alle svar...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en sånn.. og det samme skjer hos meg.
    Husker jeg leste en anmeldelse i lyd og bilde (eller om det var hjemmekino) og journalisten klaget over det samme.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hender også hos meg, men ikke ofte. Jeg har en 15A kurs.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er som regel at automatsikringen er for kjapp. Det finnes forskjelige typer slike sikringer med forskjellig karakteristikk, kjapp eller treg.
    En forsterker med en stor transformator og store kondensatorer trekker veldig mye strøm et kort øyeblikk når de slåes på. Lyngdorfen er klasse D, den er bygd på en helt annen måte.
    Få en elektriker til å bytte sikring.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Problemet er som regel at automatsikringen er for kjapp. Det finnes forskjelige typer slike sikringer med forskjellig karakteristikk, kjapp eller treg.
    En forsterker med en stor transformator og store kondensatorer trekker veldig mye strøm et kort øyeblikk når de slåes på. Lyngdorfen er klasse D, den er bygd på en helt annen måte.
    Få en elektriker til å bytte sikring.
    Burde vært softstart på Nad M25. Kan som du skriver bytte til en C sikring, det løser problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme som siste innlegg her-bytt til en C-Automat, denne har mulighet til å ta 10 x merkestrømmen i ett kort øyeblikk(Eks 16A x10=160A).
    En vanlig B-Automat kan belastes med bare 5x merkestrømmen i startøyeblikket( 16Ax5=80A).

Trafoene i enkelte NAD forsterkere trekker såpass mye strøm i starten(Peak) att dette løser ut den elektromagnetiske delen i Automaten(Sikringen tror det er en kortslutning).
    Har opplevd det samme hjemme hos en kompis-byttet til C-karakteristikk på sikringen så var problemet en saga blott..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •