Støy problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Støy problem

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy problem

Jeg har et støyproblem som dukket opp da jeg flyttet til mindre rom og da sitter nærme nok til at jeg kan irritere meg over dette. Har surr prosessor og effektforsterkere. Støyen kan beskrives som susing ca 50db uansett hvordan volumet er på preampen, bortsett fra når volumet er på null da er det helt tyst. Kobler jeg fra xlrén fra surr pros så blir det også tyst.

Så det virker som dette kommer fra surr pros. Har jordet stikk på alt, egen kurs til anlegget. Kommer altså når volumknotten roteres fra 0-1 og er akkurat samme styrke støy helt opp til topp av volum styrken, blir altså ikke verre på 70db kontra 1db.

Noen som har noen tips?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "har" samme problem på en Dynamic Precision mot en DPA1 (lyngdorf). suser konstant, uten å følge volumet. Problemet er missmatch mellom impedansene til enhetene!

Min løsning, bruke digitalutagnen på DPA-1 inn i en DAC som har mer passende impedanse for DP'en, og XLR ifra den og inn i DP'en!

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut en annen ting. Susing oppstår bare ved bruk av xlr balansert. bruker jeg rca så er det helt tyst. Merkelig, trodde liksom det skulle være motsatt lydmessig. Men burde brukt xlr da det er lange lengder som går i veggene.

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8-Ball
    Fant ut en annen ting. Susing oppstår bare ved bruk av xlr balansert. bruker jeg rca så er det helt tyst. Merkelig, trodde liksom det skulle være motsatt lydmessig. Men burde brukt xlr da det er lange lengder som går i veggene.
    Dette høres kjent ut, bare hos meg er det helt motsatt (funker ikke med RCA men balansert). Se min tråd for mer detaljer. Har ikke løst dette hos meg enda. Kanskje må jeg til med en ny forforsterker i mellom surround prosessor (Denon avc-a1hd) og effekttrinnet (Electrocompaniet aw250r). Jeg har også jordede/skjermede strømkabler...:cry:

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i "PA verden" løses dette med en linjedriver

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    i "PA verden" løses dette med en linjedriver
    forklar!

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er hvertfall mitt problem løst. Kjører nå McIntosh c220 pre via balanserte kabler til Ec AW250R. Nå høres kun et svakt sus i ht når det er helt stille i rommet og man er tett på ht. ikke noe problem i praksis.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •