Vil dette virke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil dette virke?

Prøver å komme på en løsning for å ha både en stereo og surround løsning med tilgjengelig utstyr, her er spørsmålet:

Jeg har en nad c372 og cv ve15f som jeg bruker i et rent stereo oppsett. Men jeg har også liggende en surround forsterker + center og bakhøytalere. Kan jeg koble opp surround anlegget og kjøre det som eget anlegg, men bruke felles fronthøytalere? Tanken er å beholde stereo oppsettet som det er, men i tillegg koble på fronthøytalerne på surroundforsterkeren, sånn at hver fronthøytaler får dobbelt sett med kabler hvis dere skjønner? Vil dette virke og være forsvarlig? Kommer selvfølgelig til å kun bruke stereo forsterkeren eller surroundforsterkeren, skal ikke brukes samtidig. Surround ved film og stereo ved musikk.

Håper dere skjønner tanken min

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden stortsett alle forsterkere har rele i utgangen som kobles ut når forsterkeren er av vil jeg anta det går bra. Det sagt så vil jeg absolutt ikke anbefale dette, heller gå for bananplugger så er det fort gjort å koble om.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig når en kar tilfeldigvis slår på stereoforsterkeren mens surr.forsterkeren spiller, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trouble
    Kjedelig når en kar tilfeldigvis slår på stereoforsterkeren mens surr.forsterkeren spiller, eller?
    Hva er det som skjer da i værste fall?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har pre-out på surroundforsterkeren, kan du gjøre disse til en inngang på stereoforsterkeren. Ulempen er at stereoforsterkeren må stå på og at den må justeres til nøyaktig samme volum hver gang du ser film.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To forsterkere koblet samtidig til ett og samme høyttalerpar frarådes på det sterkeste. Det kan bli DYRT. Å slå av den forsterkeren man ikke bruker, er ingen garanti mot skader. Det finnes svitsjebokser som sikrer at kontakten med den ene forsterkeren brytes når man kobler inn den andre - det er en trygg og billig måte å ordne seg på. Hvis man ikke gidder å fikle med å koble om kabler hele tiden.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke bare bruke c372 som effektforsterker til surroundforsterkeren?
    du kan fjerne broene bakpå nad c372 å sette på ysplitter så kan du kjøre signal fra surround dekoderen i tillegg til å bruke forforsterkeren i nad'en da du bruker stereo... da kan du bruke begge samtidig.. å spille musikk fra begge på en gang

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •