Utgang subwoofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utgang subwoofer

Hei. Jeg har en forsterker med utgang til passiv sub. Problemet er at utgangen er gåen.

Mitt spørsmål er om jeg kan koble på en aktiv sub vha phonoutgangen på annlegget. Dvs, er det mulig å bruke en phono til monokabel og koble den i sub'en, eller er "sub-/monoutgangen" på en forsterker som bruke aktiv sb spesiell i forhold til en vanlig phono ut?

- Veldig nybegynner

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan koble den på pre out... forklar litt hvilke merke utstyr 8)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av triktersvendsen
    Hei. Jeg har en forsterker med utgang til passiv sub. Problemet er at utgangen er gåen.

Mitt spørsmål er om jeg kan koble på en aktiv sub vha phonoutgangen på annlegget. Dvs, er det mulig å bruke en phono til monokabel og koble den i sub'en, eller er "sub-/monoutgangen" på en forsterker som bruke aktiv sb spesiell i forhold til en vanlig phono ut?

- Veldig nybegynner
    Det skal ikke være noe problem. Du har en forsterker med flere phono-utganger? Eller skal du bruke y-ledd?

En forsterker med utgang som kalles "sub-out" har vel funksjoner som man drar nytte av med sub. Som delefrekvenser osv.

Det hjelper med beskrivelse av utstyret.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et veldig enkelt hjemmekinoanlegg av typen Pioneer. Forsterker innebygd i sub'en. Er bare bittert å miste bassen. Kommer bare sprakelyder fra utgangen, uansett hva slags høytaler jeg kobler til.

Noen som har et tips til en billig og bra aktiv sub jeg kan kjøpe?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har forsterker innebygd i suben har du jo ikke utgang til passiv sub?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo en phono (lavnivå) subwooferutgang på forsterkeren din. Denne er til bruk for tilkobling av aktive suber med forsterker, slik som du har. Utgangen er sannsynligvis merket "sub" eller "subwoofer".
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forsterker innebygd i subkassa, men kassen er delt i to (horisontalt), så jeg har en vanlig høytalerkabel koblet fra en egen høytalerutgang til sub'en.

CD/DVD spiller er koblet til forsterker med en eller annen særproduksjon av en kabel, samt får DVD-spiller strøm i kabel fra forsterker, ikke stikkkontakt. Alle ut/inn-gangen er på DVD-spilleren, dvs scart, phono o.l. Her har jeg en helt ordinær phono ut. Kan jeg koble en aktiv sub på denne utgangen?

Mitt spørsmål er egentlig, på en vanlig sub-ut(mono) utgang, er signalet filtrert allerede her, eller skjer all filtrering i sub'en?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av triktersvendsen
    Jeg har forsterker innebygd i subkassa, men kassen er delt i to (horisontalt), så jeg har en vanlig høytalerkabel koblet fra en egen høytalerutgang til sub'en.

CD/DVD spiller er koblet til forsterker med en eller annen særproduksjon av en kabel, samt får DVD-spiller strøm i kabel fra forsterker, ikke stikkkontakt. Alle ut/inn-gangen er på DVD-spilleren, dvs scart, phono o.l. Her har jeg en helt ordinær phono ut. Kan jeg koble en aktiv sub på denne utgangen?

Mitt spørsmål er egentlig, på en vanlig sub-ut(mono) utgang, er signalet filtrert allerede her, eller skjer all filtrering i sub'en?
    På surroundforsterkere med egen sub ut så er signalet filtrert. Men de fleste subwoofere har innebygget filter i tillegg, så ja du skal i utgangspunktet kunne kjøre en vanlig, ufiltrert linje ut rett inn i subben din.

Du bør kunne se på subben din om den har filter, for da har den sannsynligvis en justeringsknott for dette bakpå som det f.eks står 50-200hz på.
    --
    Thorbjørn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •