Yamaha RX-V2065 - Offisiell tråd - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 181
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    V2065 har i alle fall blitt tilgodesett med 2 sub-utganger mot V1900 sin ene...

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den da egen peq for hver sub utgang eller er den felles for begge?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tippe at geq/peq er felles for de to utgangene, men det er jo lov å håpe på det motsatte.

Skal undersøke...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Jeg tenkte mer det at Onkyo sine 3007 og 5007 er har bl.a 9.2, Audyssey DSX og en hel haug med funksjoner som Yamaha BURDE ha på sine også... 2 sub utganger har jo tilogmed 1065...
    Synes det er litt urettferdig å samenligne RX-V2045 med TX-NR3007 og 5007.
    De koster jo dobbelt så mye og er Onkyo's toppmodeller.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Jeg tenkte mer det at Onkyo sine 3007 og 5007 er har bl.a 9.2, Audyssey DSX og en hel haug med funksjoner som Yamaha BURDE ha på sine også... 2 sub utganger har jo tilogmed 1065...
    Det var nevnt av noen andre her også, de modellene er en tanke dyrere enn 2065 og de er også forrholdsvis ferske modeller.
    Yamaha's nye modeller kommer såvidt jeg skjønner også med 2 sub utganger.
    Og yamaha bruker jo ikke Audyssey så de har sikkert sin egen variant.

Uten å ha saumfart mulighetene og satt Onkyo sine tilsvarende modeller oppimot 1065 og 2065 så lurer jeg jo på denne haugen med funskjoner kan være.

Blir litt som å sammenlikne Onkyo TX-SR805 med Yamaha Z7... ikke veldig relevant.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Jeg vil tippe at geq/peq er felles for de to utgangene, men det er jo lov å håpe på det motsatte.

Skal undersøke...
    Er ikke helt inne i trebokstavsforkortelsene her men ja:

Onkyo 1007/3007/5007 behandler to sub'er individuelt. Avstand, nivå og frekvensgang/equalizing håndteres individuelt, men delefrekvens er felles for begge sub utganger.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte ikke designet så veldig, men hvis det er forskjellige geq/peq for hver av SUB utgangene så øker den VELDIG i intresse hos meg.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DP-01
    Er ikke helt inne i trebokstavsforkortelsene her men ja:

Onkyo 1007/3007/5007 behandler to sub'er individuelt. Avstand, nivå og frekvensgang/equalizing håndteres individuelt, men delefrekvens er felles for begge sub utganger.

Ser ut til at jeg må korrigere meg selv litt. Equalizing er felles for begge utganger, kun avstand og nivå kan justeres individuelt.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke det er muligheter for forskjell på subutgangene, forstår ikke jeg hvordan det kan være et argument for/mot receivermodeller.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veiledende pris er nå bekreftet til å være NOK 12 290,- (innlegg # 1 er oppdatert).

Reell markedspris vil være lavere og variere fra forhandler til forhandler...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC

Skal undersøke...
    Yamaha Norge bekrefter at EQ er felles for de to sub-utgangene og man må derfor opp på Z11 for å få separat EQ på sub (siden V3900 og Z7 kun har 1 sub-utgang)...

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Står og stusser litt over spesifikasjonene på den

veier knappe 12 kg men skal ha meir effekt enn min onkyo 805 som veier det dobbelte?

Knappe 35 cm dyp? Onkyoen er nesten 50

Offisiel pris 12290 den burde kanskje vore 2290??

Den ser jo til og med mindre ut enn lillebroren sin..
    yamaha har den oppfattelse tydeligvis at størrelse ikkje teller.
    Noe selfølgelig alle dei andre leverandørene selfølgelig vet ikkje stemmer.

Men da blir vel rx-v 2075 som kommer om noe over et år ca
    10 cm høy 20 cm dyp og veier 8 kg og kan gi 450 w pr kanal og har fleire knapper enn du finn i ein saab 9-5.

Dette må være yamahas svar på finans krise dei hadde ikkje råd å betale halve staben,

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar fra teknisk avdeling hos Yamaha Scandinavia i Sverige:

2065 är av samma kaliber som 1900. Nätdelen är lite mindre men mer
    effektiv
    Som i V1900 sitt tilfelle, så er V2065 laget for å tåle belastninger ned i 2 ohm.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet fra manualen:

Vedlegg 56517

Gir ikke valget "both" bass fra både sub og fronter?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her tror jeg du blander sammen LFE (Low Frequency Effects) og LFS (Low Frequency Signals). Så lenge du har subwoofer, så vil LFE-kanalen kun sendes til subwoofer. Har du ikke subwoofer, må du velge FRONT. Dette gjelder alle modellene og ikke bare V2065.

BOTH er beregnet for å sende LFS, dvs. den delen av signalet som er under delefilterfrekvensen, til både fronter og subwoofer - og dette fungerer også på V2065

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da skjønner jeg.

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forsel
    Står og stusser litt over spesifikasjonene på den

veier knappe 12 kg men skal ha meir effekt enn min onkyo 805 som veier det dobbelte?

Knappe 35 cm dyp? Onkyoen er nesten 50

Offisiel pris 12290 den burde kanskje vore 2290??

Den ser jo til og med mindre ut enn lillebroren sin..
    yamaha har den oppfattelse tydeligvis at størrelse ikkje teller.
    Noe selfølgelig alle dei andre leverandørene selfølgelig vet ikkje stemmer.

Men da blir vel rx-v 2075 som kommer om noe over et år ca
    10 cm høy 20 cm dyp og veier 8 kg og kan gi 450 w pr kanal og har fleire knapper enn du finn i ein saab 9-5.

Dette må være yamahas svar på finans krise dei hadde ikkje råd å betale halve staben,
    Det står at den drar 450 watt fra nettet,min gamle rx-v 659 veide 12 kg og dro 440 watt,synes den var svak,og byttet til 18kg og 750 watt onkyo(807) til 6995kr,så synes ikke 2065 virker som et veldig bra kjøp.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange kjøper yamaha for jobben de gjør i surround, men du har et godt poeng for de som ikke har effekt i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal love deg at RX-V2065 er noe ganske annet enn en gammel RX-V659. Strøvforsyningen på 2065 er vel ganske lik 1900, og den var/er ikke akkuratt noen bommert i klassen (tvert imot).

Når det gjelder effekten som oppgis på forsterkere er det ikke bare-bare å sammenlikne dette. For de respektive kanalene er sikkert de fleste her klar over att effekten som oppgis avhenger/manipuleres av last (ohm) og forvrengning (thd).
    Effekten en leser av bakpå strømforsyningen varierer også sterkt i måten den er oppgitt. Når heba1 leser 450 watt vil ikke det si det makrismle den kan dra fra strømnettet. Effekten som leses på strømforsyningene (hvertfall til Yamaha) er oppgitt ved "normal last", definert som 1/8 av max.

Angående vekt, representerer/gjenspeiler det i stor grad hvor effektiv forsterkeren er, og altså hvor mye kjøling som trengs. Vekt trenger altså ikke ha noen som helst sammenheng med kvalitet eller evne til å lefere effekt, ref ICE. Onkyo er kjent for å være varme forsterkere, og trenger dermed god kjøling som igjen fører til høyere vekt. Ikke noe vondt om Onkyo, vil bare gjøre ett poeng av dette med vekten.

Jeg ser ingen grunn til å være skeptisk til RX-V2065, det blir sannsynligvis nok en bra forsterker fra Yamaha. Blir spennende når det dukker opp sammenlikningstester. Største drawbacket fra 1900 er designet - bra Yamaha bekrefter luka er tilbake med nytt design til neste år.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrlod
    Jeg skal love deg at RX-V2065 er noe ganske annet enn en gammel RX-V659. Strøvforsyningen på 2065 er vel ganske lik 1900, og den var/er ikke akkuratt noen bommert i klassen (tvert imot).

Når det gjelder effekten som oppgis på forsterkere er det ikke bare-bare å sammenlikne dette. For de respektive kanalene er sikkert de fleste her klar over att effekten som oppgis avhenger/manipuleres av last (ohm) og forvrengning (thd).
    Effekten en leser av bakpå strømforsyningen varierer også sterkt i måten den er oppgitt. Når heba1 leser 450 watt vil ikke det si det makrismle den kan dra fra strømnettet. Effekten som leses på strømforsyningene (hvertfall til Yamaha) er oppgitt ved "normal last", definert som 1/8 av max.

Angående vekt, representerer/gjenspeiler det i stor grad hvor effektiv forsterkeren er, og altså hvor mye kjøling som trengs. Vekt trenger altså ikke ha noen som helst sammenheng med kvalitet eller evne til å lefere effekt, ref ICE. Onkyo er kjent for å være varme forsterkere, og trenger dermed god kjøling som igjen fører til høyere vekt. Ikke noe vondt om Onkyo, vil bare gjøre ett poeng av dette med vekten.

Jeg ser ingen grunn til å være skeptisk til RX-V2065, det blir sannsynligvis nok en bra forsterker fra Yamaha. Blir spennende når det dukker opp sammenlikningstester. Største drawbacket fra 1900 er designet - bra Yamaha bekrefter luka er tilbake med nytt design til neste år.

Vi takker hermed yamaha representanten for dagens gode informasjon og reklame

Saken er når vi går til vekt .
    så lenge yamaha som onkyo velger heller tradisjonell forsterker teknologi så er det begrenset hvor mye effektivitet man får ut av dei,
    og når vi er over på det , selv pioneer veier jo myyye meir og dei bruker i dag digital forsterker teknologi... så dei kunne kommet med den unskyldningen om at dei er meir effektive på grun av etc etc...
    Eneste Yamaha seier er at den er meir effektiv derfor veier den 5 kg mindre.
    så lenge dei ikkje kommer med noen dokumenter som viser hva som er forbedret og hva som gjøres deres forsterkere mye meir effektive enn både pioneer og onkyo samlet så er det desverre berre reklame svada...

vi snakker framleis om strøm og mengden til å levere strøm til noe meir enn berre små fuglekasser fra det fjerne østen.

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •