Hjemmekinoreciver til Bowers and Wilkins

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekinoreciver til Bowers and Wilkins

Som tittelen tilsier er jeg på utkikk etter ny hjemmekinoreciver etter å hatt en Denon AVR-2801 i sju år.
    Jeg har høytalere fra Bowers and Wilkins (dali sub, b&w 603 fremme, b&w 601 bak og b&w 600 fremme). I følge hifiklubben "måtte" jeg ha 2801 for å få nok kraft til å drive disse høytalerne. 2801 har 5 ganger 90watt. Det snodige er at nå sier de samme folka at jeg må ha 2310 for å få nok kraft til de samme høytalerne! De mener at 1910 ikke er kraftig nok (enda den er like kraftig/kraftigere enn den de anbefalte til akkurat de samme høytalerne sist!).

Spørsmålet mitt er bare hvilken reciver jeg må kjøpe for å få nok kraft!
    Vurderer Onkyo 607 eller Denon AVR-1910, men blir litt i tvil p.g.a. det jeg nevnte i innledningen. Skal bare ha et 5.1anlegg, men vil gjerne ha sone 2.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler en rimelig HD-receiver med full pre-ut og en effektforsterker. Dedikert sluttrinn er vel eneste måten å få skikkelig pulver på.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blant annet på grunn av plassen er det ikke mulig med en effektforsterker. Vil kun ha en hjemmekinoreciver som leverer nok kraft til de nevnte høytalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan anbefale deg yamaha sammen med b&w.det låter veldig bra hos meg.v1900 koster vel ca 10k om dagen og er en bra receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Poenget mitt er likevel om jeg trenger 1900 med 7*130watt når f.eks. V765 med 7*95 er mer enn det jeg allerede har! Jeg har aldri følt at jeg har hatt for lite kraft. Har du prøvd høytalerne dine med en mindre forsterker? Vi har jo samme høytalerne, dog du har litt nyere versjon.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du tar disse watt-angivelsene litt mer nøyaktig enn det er grunnlag for. For det første måles det sjelden på samme måte rundtomkring, og så er den vanligste målemetoden ikke nødvendigvis så godt knyttet til hva slags belastning det faktisk er å spille musikk på en høyttaler.

Det er heller ikke sånn at det finnes en magisk grense der det plutselig er "nok" strøm, mens det er "for lite" under den. Nå tror ikke jeg forskjellen på 1910 og 2310 er så enorm på effektdelen, men det burde ikke være noe problem å få noen på hifiklubben til å koble opp 1910 for deg på høyttalere som ligner dine så du kan høre selv om du synes det er nok kraft i den for deg. NAD har forøvrig receivere i til de samme prisene, T737 og T747.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd mine på en mindre receiver noen gang nei men det virker ikke som om jeg burde hatt noe mindre effekt syns jeg.kjøp så kraftig du har råd til,effekt får man ikke nok av

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Cax]Jeg tror du tar disse watt-angivelsene litt mer nøyaktig enn det er grunnlag for. For det første måles det sjelden på samme måte rundtomkring, og så er den vanligste målemetoden ikke nødvendigvis så godt knyttet til hva slags belastning det faktisk er å spille musikk på en høyttaler.QUOTE]

Jeg skjønner hva du mener, men det er vel tvilsomt at Denon har forandret så mye på hvordan de måler/oppgir effekt.

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp - Onkyo TX-SR807 receiver sort

Kan anbefale denne,drar hvertfall mine dali concept 8 så det holder!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om mulig, kan du prøve med bi-amping først. Da vil du få en forsmak på hva mer krefter vil gi deg.

Er det mulig på ditt oppsett?

Newcomer S0und's sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg anbefaler en rimelig HD-receiver med full pre-ut og en effektforsterker. Dedikert sluttrinn er vel eneste måten å få skikkelig pulver på.
    veldig enig i dette. B&W krever litt power Denon har noen alraight'e recivere, Onkyo skal vel ikke være så ille heller..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •