Trenger hjelp og råd til receiver og stereo.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp og råd til receiver og stereo.

Har lest og lest og blir mere og mere i tvil om hva jeg skal gjøre.
    Jeg har i dag v3900 og Focal Electra 936, cd spiller, platespiller som stereo kilde.
    I 7.1 til film er jeg meget fornøyd med dette, men i stereo er dette på langt nær tilfredsstillende.
    Det jeg lurer på er å kjøpe en integrert forsterker meg prosessor inngang
    eller en forforsterker + effekt.
    Det jeg vurderer mest er Hegel H200 i det første eksempelet
    og EC 4.7 + AW 250 i det andre eksempelet.
    Og da er det store spørsmålet, hvilken av eksemplene vil gi best resultat, og hvordan vil dette matche mine høytalere?
    Er helt sikkert folk her som har hatt eller hørt Focal på eksempelvis EC og Hegel.
    Er åpen for alle forslag og innspill.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electra høyttalerene er vel ikke veldig avslappet i øvre mellomtone og diskant? De Cobalt 816s som jeg eide før var ihvertfall ikke det...
    Hvis det er tilfelle skulle jeg tro at EC vil være en Ok match med disse. Ellers har Arcam en god integrert stereoforsterker som kanskje også ville vært en god lydmessig match, men denne blir kanskje for svak?
    Hegel H200 har ikke jeg hørt ennå, men syns den forrige modellen var litt kvass i toppen uten at det nødvendigvis er tilfelle med H200 også

Hjemlån er vel den desidert best måten å finne din match med?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Electra høyttalerene er vel ikke veldig avslappet i øvre mellomtone og diskant? De Cobalt 816s som jeg eide før var ihvertfall ikke det...
    Hvis det er tilfelle skulle jeg tro at EC vil være en Ok match med disse. Ellers har Arcam en god integrert stereoforsterker som kanskje også ville vært en god lydmessig match, men denne blir kanskje for svak?
    Hegel H200 har ikke jeg hørt ennå, men syns den forrige modellen var litt kvass i toppen uten at det nødvendigvis er tilfelle med H200 også

Hjemlån er vel den desidert best måten å finne din match med?
    Etter hva jeg har skjønt så er H200 blitt mindre kvass i toppen enn tidligere.
    Ang hjemlån så hadde det selvsagt vært en fordel men når det er brukten jeg tråler så blir det litt kjelkete.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått et godt tilbud av X3MHC på Parasound 2100+2250, noen som har en formening om hvordan det passer til Yamaha og Focal?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •