Kaste Nad 306 forstreker ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kaste Nad 306 forstreker ?

Har en ca 14 år gammel Nad 306 forsterker som lager støy/skurring(via høytalerene) når den står på (kommer og går). Har byttet forsterker med en denon hjemmekino forsterker (beholdt DALI 400 høytalere). Har blitt fortalt at den har fått støv inn i "systemet" som lager denne støyen. Kan dette fikses eller er det bare å kaste Naden. Er det noen som har peilling ?
    mvh
    Newbie :?:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke mulig å prøve og rense den selv med Komprimert luft på boks?eller er det bare tull?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat samme problem med min forsterker (NAD 3100 ca 14 år den og). Jeg har nettopp skrudd den opp og blåst luft inn. Har samme spørsmål som han over: Er det vits i å kjøpe luft på boks for å blåse kraftigere enn jeg gjorde med mine enorme lunger?

Var på HiFi-Klubben, de sa at en reparasjon ville komme på mellom 700 og 1000kr. Da er det kanskje like greit å kjøpe ny?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikk innom en skole som har mekaniske fag, og spør om å få låne trykkluft i et par minutter. Hvis den fortsatt ikke virker, ta den med til en skole som har elektro, spør om det er noen der som vil ha noe å "bryne" seg på. I verste fall kommer forsterkeren til å bli som den er, i beste fall har den fått et nytt liv.

EDIT: Dette var en helt ny tråd jah.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv også å støvsuge potmeteret.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve støvsugeren, men samboeren kommer til bli svært fornøyd når hun våkner og finner ut at jeg står med støvsugere ned i forsterkeren min. Tror vi venter til i morgen. Takk for tipset!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi kjørt på med trykkluft. Funka bra, så lenge det varer. Kanskje den går et par år til...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forsterker

er det sånn at lyden i den høytaleren det gjelder blir borte helt ve veldig lav styrke. det kan vere rellet på utgangen som må pusses de er hvite og sitte på hver side av høytaler utgangen. ta av lokket puss stiffta me 600 pappir.
    etter pussing kan du blåsse i rellet med munn for å få bort støv

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaymz
    Skal prøve støvsugeren, men samboeren kommer til bli svært fornøyd når hun våkner og finner ut at jeg står med støvsugere ned i forsterkeren min. Tror vi venter til i morgen. Takk for tipset!

ja ..særlig i revers med full støvpose
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oy, hørtes ut som mitt problem, har du noen linker til bilde av det?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er vanskelig å komme til, så kan det være en ide å kappe av en liten bit at hageslangen og stappe ene enden inn i støvsugerslangen. Teip den fast, og du har en slange som kommer godt til nedi forsterkeren.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

relle

mener du det med rellet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Nad 306

NAD 306 er en av de aller beste NAD forsterkerne noensinne,også den mest underkjente .Solgte dålig da den ble betraktet som for dyr og få forhandlere og kunder oppdaget hva den virkelig var verdt.Vel verd reparasjon. Med sin EDP teknologi spiller den uforvrengt opp til 300W per kanal music-peak i lavimpedans høytalere,og har en topp MC-MM phono forforsterker.
    Den kan bare sammenlignes med de beste 100-180W integrerte forsterkere på markedet over de siste 30 årene,uansett pris.

hilsen
    b1erik

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde et lignende problem med min 3100 som er forgjenger til 306. Lyden forsvant helt eller delvis på utgangene, men ved å trykke høyttalerbryterne inn og ut noen ganger kom den igjen.
    Åpnet den, tok av dekselet rundt utgangsreleene og sprayet med CRC. Ble helt bra igjen!
    Ikke kast denne, selg/gi den heller til noen som kan fikse den! Evt ta et bilde av innmaten, så kan jeg eller noen andre her ringe rundt releene for deg. Det er en enkel jobb.

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 2 motstander som er underdimensjonert også, byttes fra 1/2 til 1watts toleranse.
    Edit: Det er på 304 modellen dette gjelder. R333 and R334 to 1 Watt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b1erik
    NAD 306 er en av de aller beste NAD forsterkerne noensinne,også den mest underkjente .Solgte dålig da den ble betraktet som for dyr og få forhandlere og kunder oppdaget hva den virkelig var verdt.Vel verd reparasjon. Med sin EDP teknologi spiller den uforvrengt opp til 300W per kanal music-peak i lavimpedans høytalere,og har en topp MC-MM phono forforsterker.
    Den kan bare sammenlignes med de beste 100-180W integrerte forsterkere på markedet over de siste 30 årene,uansett pris.

hilsen
    b1erik
    Hej,

Det kan jeg kun give dig ret i, den var desvære overset af mange, jeg har selv 4-stk af dem, den er meget kraftig efter de kun 2 * 50watt den er opgivet til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en 306 selv nå i ett par år, og har blitt særdeles glad i den. Bruker den kun til å spille vinyl på, og har aldri hatt noen problemer.

Sånn litt off-topic; Dersom noen har en de skal kvitte seg med, er det bare å sende meg en lyd.

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg.. Samt en hel del annet nad og amc.

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme problem her!

Sitat Opprinnelig postet av RobinH
    Hadde et lignende problem med min 3100 som er forgjenger til 306. Lyden forsvant helt eller delvis på utgangene, men ved å trykke høyttalerbryterne inn og ut noen ganger kom den igjen.
    Åpnet den, tok av dekselet rundt utgangsreleene og sprayet med CRC. Ble helt bra igjen!
    Har samme problem med min NAD 3100 som jeg for tiden bruker som effektforsterker sammen med NAD 2100.

Kan man bruke noe annet enn CRC?

Ser en over her sier kan det vere rellet på utgangen som må pusses de er hvite og sitte på hver side av høytaler utgangen. ta av lokket puss stiffta me 600 papir. Etter pussing kan du blåsse i rellet med munn for å få bort støv.

Hva er beste framgangsmåte skal tro. Mulig jeg åpner forsterkeren og tar noen bilder og lar dere hjelpe meg videre (les. 10 tommeltotter)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad 306

Hei, jeg lurer på om noen vet om NAD 306 greier å drive Fence Audio BOOST 212 ??? :-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •