Kaste Nad 306 forstreker ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har 2 stk 3100 og 1 stk 2100 som trenger service, takk for tipsene...

NB! Ikke kast!! En ny NAD 356BEE, som blir det nærmeste man kommer koster 5000 Riksdaler... Vel verd å bruke 1000 kr på å fikse en gammel en...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    av-fallet!
    Hva er det dine 3100 og 2100 trenger hjelp til da? Har noen slike selv og en kraftig rens av potmetere ,brytere og releer har gjort det for meg. Forøvrig har jeg en følelse av at lyttene i disse er modne for utskiftning har dc-offset på 0.35v på en utgang på en 3100! fisker etter tips..

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får svak høyrekanal. Ikke bare er nivået svakt, men lyden blir "tynn". På den ene må jeg vri potmeteret nesten helt opp før det "slår igjennom".

Hvis noen kunne sendt bilder og merket av de delene som bør skiftes eller overhales så setter jeg stor pris på det, ettersom jeg er av typen som foretrekker å ta vare på gæmmel shayt. Bra shayt forresten

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du Har selvfølgelig renset poter og releer?!. (gratis) Skjema for 2100, samme effektdel som i 3100. ligger på nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens jeg satt og fosket på dc offset prolemet mitt dukket dette sitatet opp.

POWER AMPS:

2200, 2600, 2700 THX:
    Basically the same unit, these share a common problem of intermittent audio. Especially noticed at low volume, "punches through" as volume is increased. Caused by burnt relay contacts. We upgrade the relays, replace the input caps and modify the power circuit to give a smoother sound with better bass dynamics.
    Cost of this repair/upgrade is 145.00.

beskrivende for problemet ditt?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om den beskrivelsen var helt riktig.

Holder på å skru nå, fant 2 sprengte sikringer, rart at det var lyd i det hele tatt...

Byttet sikringene, slo på, så kom røykdotten. Så ut som det kom fra en utgangstransistor. Må nok på hifiklubben en tur den stakkar

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NESTE gang lager du deg en "current limiter" -100W lyspære i serie med forsterker gjerne med strømbryter. Denne kan gi deg litt færre Eksplosjoner og lignende, vernebriller er jo heller ikke dumt når elektrolyttene slenger ut guffa si. Sitt imidlertid klar til å skru av og kjenn etter unormal varmgang. Uten å ta direkte på noe selvfølgelig.

Synd med den forsterkeren, Finn ut hvilken transistor det var og hva den heter og spør etter denne på klubben(eller på nettet) i stedenfor å sende den på feilsøking. Er denne delen ikke å få tak i bør man kanskje vurdere å ikke reparere..
    Kjøp en billig tilsvarende og bruk den du har nå som donor.

Lykke til igjen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •