Denon Receiver AVR-3808A vs AVR-4310? Oppgradering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon Receiver AVR-3808A vs AVR-4310? Oppgradering?

Heisann !

Noen her som kan si noe om hvordan den nye receiveren til Denon, AVR-4310 yter ifht. den eldre AVR-3808A?

Hva er det som er bedre på den nye?, ser at begge yter 130W!
    Vil 4310 være en god oppgradering fra 3808A?, og på hvilken måte?

Takker for hjelp og svar!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrevet av RoKo:

" Dersom du i dag benytter receiverens interne forsterkere, vil du nok oppleve en rimelig stor forbedring på 4310. Langt større dynamikk og fasthet.

I tillegg kommer de muligheter som ligger i de nye "lydformatene" som gir deg et valg mellom å legge til et sett fronthøyttalere i høyden eller bredden foran.

Samt selvsagt håndtering av DSD via HDMI, dersom du har mulighet for det.

Og ikke minst når det gjelder fjernbetjening via nettet eller håndholdte kontroller (mobil og andre wi-fi-enheter). "

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Skrevet av RoKo:

" Dersom du i dag benytter receiverens interne forsterkere, vil du nok oppleve en rimelig stor forbedring på 4310. Langt større dynamikk og fasthet.

I tillegg kommer de muligheter som ligger i de nye "lydformatene" som gir deg et valg mellom å legge til et sett fronthøyttalere i høyden eller bredden foran.

Samt selvsagt håndtering av DSD via HDMI, dersom du har mulighet for det.

Og ikke minst når det gjelder fjernbetjening via nettet eller håndholdte kontroller (mobil og andre wi-fi-enheter). "
    '

Sorry, men what??

Selv klubben innrømmer at 4310 ikke er noen serlig oppgradering fra 3808A og faktisk en nedgradering fra 4808.

4310 skal ha 10w mer per kanal enn 3808, men er 2kg lettere.
    Kvalitet og oppgraderinger går ikke alltid hånd i hånd med vekten, men syns det er litt rart alikevel.

Jeg ville vurdert det som en dyr og unødvendig oppgradering, vent i såfall til 4810 som kommer senere i høst, da blir det mer merkbart.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen anelse jeg da jeg aldri har hatt, eller ikke kommer til og prøve denon før det er 5-6 minneblokker til forskjellige lydformater er tilstede...

Vi er litt borskjemt med Yamaha "host" ;-)

Gamlegutta Flageborg og Roko har testet 4310 med det nye pro logic og DSX.
    Samt kalibrering opp mot nye svs eq-1.
    Finner omtale om dette i Denon tråden for xx10 modellene.

Men at det er nok elektronikken (lydformatene) som oppgradert, så spent på hvordan denon klarer seg opp mot resterende nye recivere på det norske markedet :-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Ok, ser det er delte meninger om dette vil være en oppgradering som er verdt pengene!
    Men vil man kunne si at det man får er, en receiver som yter/driver høyttalerne like godt, men bedre bilde prossesor og de nyeste "filmlyd" formatene?
    Jeg er også litt i stuss over dette siden denne veier 2.kg mindre enn 3808A, og leser også følgende på Hi-Fi Klubbens hjemmeside: "AVR-3808A er en ekte 7-kanals receiver med 7 identiske effektforsterkere. Hver av disse yter 130 watt, og med 3 separate transformatorer og hele 9 separate strømforsyninger har du alltid massevis av rå kraft til overs", og "AVR-4310 er en ekte 7-kanals receiver med 7 identiske effektforsterkere. Hver av disse yter 130 watt i 8 ohm, og med 2 separate transformatorer har du alltid massevis av rå styrke tilgjengelig. AVR4310 har også 9 separate strømforsyninger.

Altså, AVR3808A har 3 separate transformatorer mot AVR4310 2 separate transformatorer, vil ikke dette si at AVR3808A skulle være mer "strømsterk" enn AVR4310?, eller er jeg helt ute på viddene nå?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei !

Ok, ser det er delte meninger om dette vil være en oppgradering som er verdt pengene!
    Men vil man kunne si at det man får er, en receiver som yter/driver høyttalerne like godt, men bedre bilde prossesor og de nyeste "filmlyd" formatene?
    Jeg er også litt i stuss over dette siden denne veier 2.kg mindre enn 3808A, og leser også følgende på Hi-Fi Klubbens hjemmeside: "AVR-3808A er en ekte 7-kanals receiver med 7 identiske effektforsterkere. Hver av disse yter 130 watt, og med 3 separate transformatorer og hele 9 separate strømforsyninger har du alltid massevis av rå kraft til overs", og "AVR-4310 er en ekte 7-kanals receiver med 7 identiske effektforsterkere. Hver av disse yter 130 watt i 8 ohm, og med 2 separate transformatorer har du alltid massevis av rå styrke tilgjengelig. AVR4310 har også 9 separate strømforsyninger.

Altså, AVR3808A har 3 separate transformatorer mot AVR4310 2 separate transformatorer, vil ikke dette si at AVR3808A skulle være mer "strømsterk" enn AVR4310?, eller er jeg helt ute på viddene nå?
    Jeg ville ventet hvis jeg i det heletatt var i tvil om det var en oppgradering eller ikke, men det er nå bare meg.
    Spar noen uker/måneder til og kjøp deg 4810 dersom du er fast bestemt på Denon.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Jeg ville ventet hvis jeg i det heletatt var i tvil om det var en oppgradering eller ikke, men det er nå bare meg.
    Spar noen uker/måneder til og kjøp deg 4810 dersom du er fast bestemt på Denon.
    Heisann !

Kommer nok ikke til å kjøpe noe før jeg er helt sikker på at det er en oppgradering av det jeg sitter med nå!
    Er veldig i tvil angående AVR-4310, synes det er rart at den har færre strømforsyninger, mindre chassis/kabinett i dybden og 2.kg lettere, og allikevell skal være så mye bedre enn 3808A!
    Det hadde jo vært kjempegreier hvis det er tilfelle at den er mye bedre, men venter nok til det er kommet endel flere tester av den rundt om!
    Samtidig må jeg jo innrømme at video/bilde prosesseringen i receiveren, ABT 2010 tiltaler meg!
    4810 regner jeg med blir uaktuell for meg, særlig hvis den har de samme målene som AVR-4308A, da dybden på receiveren max kan være 45.cm! + koblinger! Hvis ikke må jeg bytte ut racken, og det er nok min bedre halvdel meget lite interessert i.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Heisann !

Kommer nok ikke til å kjøpe noe før jeg er helt sikker på at det er en oppgradering av det jeg sitter med nå!
    Er veldig i tvil angående AVR-4310, synes det er rart at den har færre strømforsyninger, mindre chassis/kabinett i dybden og 2.kg lettere, og allikevell skal være så mye bedre enn 3808A!
    Det hadde jo vært kjempegreier hvis det er tilfelle at den er mye bedre, men venter nok til det er kommet endel flere tester av den rundt om!
    Samtidig må jeg jo innrømme at video/bilde prosesseringen i receiveren, ABT 2010 tiltaler meg!
    4810 regner jeg med blir uaktuell for meg, særlig hvis den har de samme målene som AVR-4308A, da dybden på receiveren max kan være 45.cm! + koblinger! Hvis ikke må jeg bytte ut racken, og det er nok min bedre halvdel meget lite interessert i.
    Z7 er 44cm dyp, og det er hvertfall en oppgradering

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke antallet trafoer som har mest betydning, men hva de leverer av strøm. Eller?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Nå er det vel ikke antallet trafoer som har mest betydning, men hva de leverer av strøm. Eller?
    Nei men som var påpekt i en annen tråd så leverer jo Yamaha 1900 (supertilbud 7995,-) det samme av kraft som Denon 4310 (16998,-) og det med alle kanaler i drift.

Nå vet ikke jeg hva mellomlegget blir her om man går fra 3808A til 4310, men det må da være en latterlig dyr måte å skaffe seg de få ekstra mulighetene sistnevnte tilbyr.
    Det er hvertfall ikke en oppgradering av forsterker kraft.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •