Stereo OG surround ?? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Newcomer S0und's sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Sjekk ut Parasound NC 2100!
    Den har HT inngang og i tillegg innebygget delefilter for sub som kun er aktiv når du IKKE bruker HT inngangen.
    Mao bruker du delefilteret i preampen når du lytter til musikk, mens delefilter i surr rec benyttes ved film. Genialt!

Når HT inngangen benyttes sendes signalet direkte fra inngang til utgang i denne, slik at signalet ikke er innom forforsterkeren i det hele tatt.
    Genialt!

Om det ikke var nok, er den også laget slik at HT inngangen er koblet til utgangen når preampen er slått av. Dermed behøver man ikke tenke på denne hvis man skal se film.
    Jada genialt igjen!

GENIALT!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Kan noen si meg om jeg kan bruke min nad c372 og phillips fr996 som et sånt oppsett der naden brukes i stereo oppsett, mens phillipen tar seg av surround ved film?

Tekniske specs på fr996:Technical data for Philips FR 996 - Receiver at dooyoo.co.uk

bilde av koblinger bak på naden:

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kun pre-out for senter kanalen på Philipsen, virket litt rart.

Men det ser ikke ut til at noen av de komponentene vil funke på denne måten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjernetrim

Etter litt hjernetrim, og vurdering, så må dette bli løsningen, og alt utstyret er jo allerede tilgjengelig.

Denon som forforsterker til surround, men front og sub kopla via Rotel Surround pre amp(på multichannel input), og videre til to aktive subber og fronthøyttalernes effektforsterker. CD og digital lyd fra PC direkte til Rotel. Kalibrere Denon ved et bestemt volum på Rotellen. Video fra monitor på rotel og til 3808, så menyene kommer på kanona.
    Dermed vil alt spille som det skal til enhver tid. Og Rotellen tar seg av stereo fra pc og cd.
    Mens Denonen tar seg av lyd fra blu ray. Stakkar dama kommer aldri til å ta i fjernkontrollene mer

Disse prosessorinngangene på feks Hegel H200, virker da bare som en input, for å forbikople forforsterkerdelen, og bruke effekt-trinnet i den, det løser ikke noen problemer for meg.

Da får jeg også alle muligheter til å kjøre med eller uten sub på stereo kilder, og justere som det passer
    Det skulle dere sagt med en gang

Men tusen takk alla ihopa

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått testa mitt hurlumhej opplegg, og det fungerer veldig bra. Musikken strømmer ut som den skal etter beste evne, og kun via forforsterker, til effektforsterker. Mens surrounden går gjennom denonen, og er kalibrert ved bypass og volum på 80 på rotel. Så dette er jo bare underbart. Nå kan jeg også velge delefrekvens på frontene ved både stereo og surround, eventuelt fullfrekvens

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •