Instilling av Yamaha RX-V 2500 reciver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Instilling av Yamaha RX-V 2500 reciver

Hei

Har en Yamaha RX-V 2500 som jeg vet det går ann å stille inn høytalerene med. Romkoreksjon, bass, diskant osv. Grunnen til at jeg gjerne ville hatt mulighet til dette, er at jeg mener det er for mye diskant i forhold til bass.

Har ikke mye greie på dette, men vet at man bruker TV'en som meny for å gjøre instillinger.

Kan noen som vet hvordan man bruker instillingsmenyen på denne reciveren hjelpe meg? Hvilke kabler man må ha mellom reciver og TV (eller dekoder) og hvilke knapper man må trykke på for å få menyen til reciveren på TV'en?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg RX-V2600, og jeg koblet receiver til projektor med HDMI for å få opp menyen. Hvis min fjernkontroll ikke er helt forskjellig fra din så er det en knapp hvor det står "GUI TOP" evt bare "TOP". Pass på at kontrollvelgern står på "amp".

Last ned manualen her om du ikke har: RX-V2500

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en knapp som kalles TOP, men 2500 har ikke HDMI, vet noen hvordan jeg kobler reciveren opp til TV'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en coaxial ledning som går fra reciveren til dekoderen (Canal Digital). Når jeg trykker på "TOP" på fjernkontrollen kommer det opp "GUI" på reciver displayet. Men får ikke menyen opp på TV-skjermen....

Noen som kan hjelpe? Er det noen spesiell kanal jeg må ha innstillt på ect.....

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det skal stå "monitor" o.l på utgangen der du kobler tv`n.
    Da skal du få OSD opp på skjermen. Vet ikke noe om din recivcer, men har du kjørt noen form for kalibrering - om denne har det`?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Tror det skal stå "monitor" o.l på utgangen der du kobler tv`n.
    Da skal du få OSD opp på skjermen. Vet ikke noe om din recivcer, men har du kjørt noen form for kalibrering - om denne har det`?
    Har koblet høyttalene opp til TV'en før. Da koblet jeg den inn i det coaxiale inngangen. Problemet er ikke å få lyd på TV'en, men å kunne stille inn bassen på høyttalerene slik at jeg får mer bass enn hva jeg har nå, i tillegg hadde det vært fint å kunne lærer seg hvordan man stiller inn romkorreksjonen osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, skal "OSD" komme opp på skjermen av seg selv, eller må man stille inn på èn spesiel kanal på TV'en?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd trenger du jo strengt tatt ikke på tvn. OSD ( on screen display) fører ikke med seg lyd - kun bilde av setup menyen på reciver.

Sett "tv-kanalen" til den input du velger på tv`n.

Om du har koblet dette til og satt tv`n på rikit input at du bare da kan trykke på Meny knappen på fjernkontrollen - så dukker det opp.

Jeg er ingen racer på dette, men har aldri hatt noen problemer med mine recivere.

Finn frem brukermanualen - les og lær!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •