Feil på NAD C272 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Forman313
    Den boksen er vel en buffer. Releene sitter nærmere utgangene.

Om jeg ikke tar helt feil burde du kunne sette den på plass. Jeg tror ikke den er loddet.
    Den forsterkeren jeg hadde innom her ligner veldig, og der sto den bare ned i en kontakt. Om du prøver å trykke den ned eller dra forsiktig opp merker du det fort.
    Det kan også være et lokk på den, så du kan ta en titt nedi se etter evt. loddepunkter.

EDIT:
    Er det bare lyset som faller galt, eller begynner den ene kondensatoren å bule ut på toppen?
    takker for svar,skal sjekke dette nermere når jeg kommer hjem i morgen
    er på jobb nå,men lyden har ikke vært borte på over 1 uke nå, så om det hjalp at jeg presset den ned veit jeg ikke, men forsvinner den igjenn og jeg ikke finner noe mere ut av det du/dere har skrevet her så leverer jeg den inn har stabil lyd i venstrekanalen hele tiden, den er der om lyden detter ut på høyrekanalen, men selve forsterkerdelen er i perfekt stand!

har også brokoblet den når jeg ikke fikk signal på høyrekanal i stereo og lyden fungerte som den skulle fordi,så får se i morgen, kommer med innlegg i morgen

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

hei min kamerat nb1 her har hatt to stykk c272 som dette har skjedd med
    stor sjans for at kretskort har tatt kvelden send inn på hifi klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis dette er bilde av din forsterker så må kondensatorene som er hvite byttes, og det er en dårlig gjording på alle nad 272 /372 med hvite kondensatorer i.

mange av disse med hvite kondensatorer har tatt fyr,

Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martinus
    hvis dette er bilde av din forsterker så må kondensatorene som er hvite byttes, og det er en dårlig gjording på alle nad 272 /372 med hvite kondensatorer i.

Hei,bildene er av min forsterker ja.

Kondensatorene er ikke noe problem med,bytter jo ikke før det er noe galt med de, men at de har tatt fyr er ikke en fin tanke og ha i hodet,da burde nad ha informert dette til hifiklubben og den skulle ha vært innsendt på garanti :-? har levert den inn på service i går hos city radio service i trondheim, så får telefon på mandagen ifra de så får jeg høre hva som er det endelige problemet,mistet lyd i går når jeg så film i høyrekanalen igjenn mens venstre var fin, trykket såvidt på den boksen og lyden kom tilbake.

Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm200
    hei min kamerat nb1 her har hatt to stykk c272 som dette har skjedd med
    stor sjans for at kretskort har tatt kvelden send inn på hifi klubben
    Hei.

ja, jeg fikk høre ifra city radio service der jeg leverte inn effektforsterkeren i går på til service at i verste fall så kan det hende at kretskort har tatt kveld, men når jeg forklarte problemet så mente de at det mest sannsyneligt var dårlig lodding som er årsaken da lyden er konstant i venstre men kan dette ut i høyre helt til jeg er borti den boksen som er merket på bilde jeg la ut.

Så håper ikke dette blir noe svindyrt

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

ja kretskort rykker ofte på disse desverre
    tipper rundt 3 lapper om dette er defekt

mvh glenn

Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm200
    ja kretskort rykker ofte på disse desverre
    tipper rundt 3 lapper om dette er defekt

mvh glenn
    Da har jeg fått telefon ifra city radio service heimdal,de konstaterte at det var deffekt strømforsyning på den på høyre kanal som gjode det til, noe som egentlig er rart ettersom den spiller som den skal i flere dager bare jeg er borti den boksen?

noen som har noen inspill?

Må svare de iløpet av morgendagen om de skal repparere eller ikke, koster 1800kr for repp sier de.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoEx
    Da har jeg fått telefon ifra city radio service heimdal,de konstaterte at det var deffekt strømforsyning på den på høyre kanal som gjode det til, noe som egentlig er rart ettersom den spiller som den skal i flere dager bare jeg er borti den boksen?

noen som har noen inspill?

Må svare de iløpet av morgendagen om de skal repparere eller ikke, koster 1800kr for repp sier de.

1800,- var ikke så galt da, og da har du 3 måners garanti fra verkstedet om samme feil oppstår.

du må jo gi ca 3000,- for en lik brukt.

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martinus

+1

Sett inn nye kondensatorer med høyere volt toleranse og lodd over printet.
    Det ble sendt ut et skriv fra Nad om feil på den tidlige c272.

Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    +1

Hei.

Ringte de opp i dag og spurte de om det, men de konstanterte at når nad sendte ut informasjon så gjaldt det ikke alle NAD 272, det var ett viss antall effektforsterkere som hadde dette, så de på city radio service mente ikke at dette var nødvendigt da den jeg har var en av de siste som kom ifra fabrikken før 275 kom "ifølge serienummer".

så får håpe at det ikke skjer noe med kondensatorene,forsterkeren har fungert bra i 4 år nå.

Jeg har ikke så mye peiling når det kommer til effektforsterkere,så får håpe de snakker sant

De sa også at det ikke var strømforsyninga som var deffekt på NAD'en, men at det var noe med signal inngangene, noe som er rart ettersom de konstaterte at det var det, men de på hifiklubben syntes dette var rart også, "de testet den innpå kinorommet sitt" den hadde ikke de symptonene som skal forekomme om det er en deffekt strømforsyning.

Bare de får den repparert så er jeg glad,har 2 stk nad 272, så har kun bass på frontene mine nå ettersom denne som er på reperasjon går på diskant/mellomtonene

Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde nesten mistet tålmodighet....

Hei.

Er noen dager siden jeg har postet innleg her nå, men etter 1 1/2 ukes purring så fikk jeg endelig konklusjon på hva som feilet min nad c272

De lurte på om den hadde oppført seg slikt i over lengre tid og om den var litt laber på effekt, og det har den jo.

Så det viste seg at 2 kondensatorer var deffekte og veldig dårlig lodding på kretskortet rundt der signalkablene ifra receiver/pre out kommer inn, så den blir ferdig repparert i morgen, vet ikke om de bytter de 2 andre kondensatorene, men det håper jeg! "glømte og spørreom det".

men er de kondensatorene dyre?

Loddingen tar de og forsterker/repparerer sa hun damen i telefonen.

Prisen ble på rundt 2000kr.

Konklusjon: city radio & tv service er ikke de kjappeste i verden!:-?
    Men gleder meg til og få den hjem igjenn :-D

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du ser tilbake i tråden så var det en som nevte kondenstorene på bildet, at de bulte litt og burde sjekkes

Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    om du ser tilbake i tråden så var det en som nevte kondenstorene på bildet, at de bulte litt og burde sjekkes
    Ja, de har byttet de som var deffekte nå og går over loddingen på signalinngangen så får vi se om den blir god som gull igjenn.

Men kan den bli svakere på Effekt/Watt hvis kondensatorene ryker?
    Synes effekten har vært litt laber.

Men har også en Rotel Rb 985 5x100 watt i 8 ohm på armen, vil denne være bedre enn nad c272`?

Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    +1

Hei.

Hentet ut forsterkeren i dag, var dårlig lodding som var årsaken til at signalet datt ut iblant, fikk også satt inn 4 nye condensatorer på 100v 10 000uf, da 2 av de gamle var helt døde ifølge repperasjonsloggen som fulge med ifra city radio og tv service

prisen kom seg på 2017kr med moms!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •