Hjelp til valg av receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av receiver

Skal unne meg et skikkelig surround anlegg, og sliter litt med valg av forsterker. Har veldig lyst på B&W 683 som fronthøyttalere, men har forstått det som at de har en litt krevende impedanskurve, som gjør at de krever sitt av forsterkeren.

Pr dags dato kikker jeg på Pioneer LX52 eller Denon 3310. Jeg finner så lite på nettet om strømstyrke og effekt ved 4 og 2 ohm på disse forsterkerne at jeg klarer ikke å ta en velbegrunnet avgjørelse. Denon'en vet jeg i det minste har separate strømforsyninger til hver kanal, og det er jo positivt.

Ellers har vel begge amp'ene de samme funksjonene, og så vidt jeg har forstått begge bra lyd.

Jeg skal uansett kun bruke 5 kanaler, så bak-surround skal brukes til å bi-amp'e frontene.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jon-d
    Skal unne meg et skikkelig surround anlegg, og sliter litt med valg av forsterker. Har veldig lyst på B&W 683 som fronthøyttalere, men har forstått det som at de har en litt krevende impedanskurve, som gjør at de krever sitt av forsterkeren.

Pr dags dato kikker jeg på Pioneer LX52 eller Denon 3310. Jeg finner så lite på nettet om strømstyrke og effekt ved 4 og 2 ohm på disse forsterkerne at jeg klarer ikke å ta en velbegrunnet avgjørelse. Denon'en vet jeg i det minste har separate strømforsyninger til hver kanal, og det er jo positivt.

Ellers har vel begge amp'ene de samme funksjonene, og så vidt jeg har forstått begge bra lyd.

Jeg skal uansett kun bruke 5 kanaler, så bak-surround skal brukes til å bi-amp'e frontene.
    Vet ikke helt hvem av disse som takler best vanskelige impedanser,men tror at disse høytalerne vil kreve et kraftig effekttrinn uansett for yte sitt beste!
    Mitt tips - kjøp heller Monitor Audio RS 6 el 8! Disse spiller like bra som B&W,og de er mye lettere å drive! Anbefales sammen med Pio,og kan selv si at det låter knall! Synes også de er minst like pene!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •