Rotel rb-1572 vs Nad c275bee vs Lyngdorf SDA 2175

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel rb-1572 vs Nad c275bee vs Lyngdorf SDA 2175

Disse er jo i samme prisklasse. Hvem bør man kjøpe til en hjemmekino med B&W DM603 S3? Skal drives sammen med en eldre Denon "gold" reciver. Er en venn av meg som ønsker litt mere kraft i anlegget sitt Finner heller ingen tester av Rotelen. Den har jo mest watt, men det er jo ikke alltid det som dør være avgjørende for hvor bra den spiller?

Rotel: Rotel Rb-1572 - brataas gruppen

Nad: Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD C275BEE Effektforsterker

Lyngdorf: Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: LYNGDORF SDA 2175 Effektforsterker

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer jo helt ann på resten av systemet!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde jo å nevne resten av systemet. Men jeg fant reciveren. Denne er det som brukes:The DENON AVC-A10SE Home Cinema THX Dolby Digital EX & DTS Amplifer . DENON AVC-A10SE. Men dette kommer nok etter hvert til å endre seg.

Til bakhøytalere brukes B&W m1: Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W M-1 Høyttalere

Men det er jo bedre/mere lyd i stereo han er ute etter Det kan da ikke være helt umulig å kåre en "vinner" av 3 effektforsterkere uten å vite hva de kobles opp mot? Er jo høyttalerne som farger lyden mest uansett?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Jeg prøvde jo å nevne resten av systemet. Men jeg fant reciveren. Denne er det som brukes:The DENON AVC-A10SE Home Cinema THX Dolby Digital EX & DTS Amplifer . DENON AVC-A10SE. Men dette kommer nok etter hvert til å endre seg.

Til bakhøytalere brukes B&W m1: Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W M-1 Høyttalere

Men det er jo bedre/mere lyd i stereo han er ute etter Det kan da ikke være helt umulig å kåre en "vinner" av 3 effektforsterkere uten å vite hva de kobles opp mot? Er jo høyttalerne som farger lyden mest uansett?
    Nå må du ikke starte en diskusjon om hva som farger lyden mest igjen.

Rotel har skikkelige kraftverk. De er en av få produsentene der effekten er ofte er oppgitt lavere enn den er. Vær bare obs på at levering av 1572 er utsatt til tidligst oktober og mulig enda lengre. Skulle ha en 1572 selv, men ga opp det pga for lang venting.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    603s3 vil nok like NAD'en best . Vannvittig bra poweramp! SDA2175 er ikke dårlig den heller.. men NAD'en får litt mer sprut ut av BW'ene .

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Rotelen er umulig å få tak i nå? Dårlig at de ikke skriver det på nettsiden til mamut i tilfelle. "Sendes ut i løpet av 4 - 5 dager" står det vel bare.... Men om den er utsolgt vil det vel si at den er veldig bra eller?

Utifra avataren og signaturen din skorob trodde jeg ikke du ville anbefale NADen Har du hørt begge forsterkerne? Lyngdorfen sier jo at den har mere watt enn NADen. Eller er det mest på papiret og ikke i praksis?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Så Rotelen er umulig å få tak i nå? Dårlig at de ikke skriver det på nettsiden til mamut i tilfelle. "Sendes ut i løpet av 4 - 5 dager" står det vel bare.... Men om den er utsolgt vil det vel si at den er veldig bra eller?

Utifra avataren og signaturen din skorob trodde jeg ikke du ville anbefale NADen Har du hørt begge forsterkerne? Lyngdorfen sier jo at den har mere watt enn NADen. Eller er det mest på papiret og ikke i praksis?
    Den er ikke utsolgt, den er forsinket ut fra fabrikk. 1575'en som er den sammen bare med 5 kanaler får veldig gode kritikker så 1572'en er nok ikke dårlig. Det var B&W Group som sa at den er forsinket så jeg regner med at det er sant.

Nad oppgir effekten i 20-20khz mens Lyngdorf oppgir i 1khz. Det utgjør sikkert litt effekt.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal dere ha for hjelpen NAD`en er nå bestilt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortell hva du syntes da når du får den!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •