Pioneer VSX 919 Bass,treble??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Pioneer VSX 919 Bass,treble??

Har nylig anskaffet meg denne forsterkeren og lurer fælt på et par ting.
    Hvorfor i all verden finnes det ikke ganske enkelt en knapp for bass, treble osv. innstillinger? Det virker som om man kun kan justere dette når den står i stereo mode.. Kan dette virkelig være tilfelle? Skal det ikke gå an å justere bassen mens jeg ser en film med surround lyd f.eks? Man har bare et tonn "settings" som er forhåndsprogrammert. Som f.eks ulike surround modes som Dolby pro logic, Cinema -et eller annet- osv, og lydinnstillinger som "Action", "Drama", "Sci-fi" osv...
    Noen som har erfaring med disse forsterkerene og problemstillingen som kanskje kan hjelpe? Takker for alle svar!

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke brukermanualen?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, har det. Men den var ikke verdens mest oversiktelige for å si det sånn. Er mye å sette seg inn i når man er newbie vettu, hehe Så ble litt oppgitt bare. Men tenkte kanskje noen hadde den samme typen og hadde satt seg litt mer inn i det enn det jeg har rukket. Det virker jo litt rart...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være en snarvei på fjernkontrollen?

På min NAD kan jeg trykke på stopp knappen for å gjøre slike instillinger.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo meningen at romkorreksjonen skal korrigere bass og diskant!
    Hvis det ikke passer din smak,så kan du kansje gå inn å justere på EQ manuelt?
    Det kan hvertfall jeg på min Pio LX 51!
    Bass og diskant står på null hos meg!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den skal jo justere det med romkorreksjon ja. Så da blir det vel det det blir da :smile: Takk for svar alle da. Nei, har ikke mulighet til å stille bass osv i equaliser med mindre den står på stereo, av en eller annen syk grunn. Men er det vanlig på surround forsterkere at man kun kan justere dette i stereo mode og ikke i surround modes? Syns fortsatt det virker litt rart at de gjør det sånn... Ikke så tilpassningsvennlig i såfall:???: Hvis jeg for eksempel vil skru ned kun bassen når jeg ser en film for å ikke forstyrre dem som bor over og prøver å sove, men vil ikke skru ned master volumet da jeg trenger lyd for å høre dialog osv... Da har man ikke mulighet til dette da, med mindre man skrur over og ser filmen i stereo isteden da, men da er jo poenget med surround setup borte... :-| Finner det merkelig, hehe. Høl i hue av pioneer i såfall:-? Ikke rart det er krig i verden :wink:

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etrix
    Ja, den skal jo justere det med romkorreksjon ja. Så da blir det vel det det blir da :smile: Takk for svar alle da. Nei, har ikke mulighet til å stille bass osv i equaliser med mindre den står på stereo, av en eller annen syk grunn. Men er det vanlig på surround forsterkere at man kun kan justere dette i stereo mode og ikke i surround modes? Syns fortsatt det virker litt rart at de gjør det sånn... Ikke så tilpassningsvennlig i såfall:???: Hvis jeg for eksempel vil skru ned kun bassen når jeg ser en film for å ikke forstyrre dem som bor over og prøver å sove, men vil ikke skru ned master volumet da jeg trenger lyd for å høre dialog osv... Da har man ikke mulighet til dette da, med mindre man skrur over og ser filmen i stereo isteden da, men da er jo poenget med surround setup borte... :-| Finner det merkelig, hehe. Høl i hue av pioneer i såfall:-? Ikke rart det er krig i verden :wink:
    Jeg kan gå inn å justere manuelt på EQ på alle kanaler på min lx51 hvertfall!
    Hvis du ikke vil forstyrrre naboen,så er det vel bare å skru ned nivå på sub-kanalen så lenge det? Behøver ikke gå over til stereo for det!
    Eller har du ikke sub?
    Ellers så er det vel en funksjon som heter DRC,som kan stilles sånn at du får en dynamikkbegrensing når du ser film!
    Du får ta deg en titt i bruksanvisningen - det kan lønne seg:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sub nei Ikke ennå i hvertfall ;-) DRC har jeg ikke hørt noe om nei, kanskje sjekke ut det da. Takker

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    919 har ikke justering av bass og treble. Da må man opp til LX-serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går an å stille på å bass og treble på denne forsterkeren jo