Kvalitet på Onkyos recievere og serviceapparatet - Del dine erfaringer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kvalitet på Onkyos recievere og serviceapparatet - Del dine erfaringer

Laget på bakgrunn av kommentarer i denne tråden: http://avforum.no/forum/generelle-pr...ml#post1264548

Hvilke erfaringer har AVforums brukere med Onkyo?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun hatt en reciver fra Onkyo - en 875 som jeg fortsatt har i mitt eie. Har fungert helt suverent, men den blir veldig varm uten at det har noe å si annet enn at den hjelper godt til å varme opp stua. Oppgraderte selv reciveren til siste FW versjoner for en stund tilbake for å bli kvitt DTS HD MA "smellen".

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en ny Onkyo 805. Under bruk (stereo) så så det "pang!" og hvit røyk kom opp av den. Googlet og fant ut at jeg desverre ikke var den eneste med 805 som hadde gått opp i røyk med normalt bruk. Fikk ny 805 på garanti fra forhandler. Den virket i flere måneder, men jeg solgte den da jeg bare satt å ventet på nytt "pang!".

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn Lorents Larsen
    Når det gjelder lygren`s innlegg om mine erfaringer oppfatter jeg det som sensur og styring av informasjonsflyt, så jeg skriver ikke flere kommentarer etter denne. Hensikten med min informasjon er å rette søkelyset mot Onkyos garantiordning og alt det arbeidet og de kostnader dette har påført meg som forbruker. Hvis du har opplevd en tilsvarende behandling, så skjønner du sikkert hva jeg mener. Bare reflekter litt over mine kommentarer nedenfor, så burde innholdet være krystallklart! Det er viktig for meg å tale min sak og dele erfaringer der jeg treffer lesere og andre forbrukere, så hvilket treffsted er bedre egnet enn akkurat her?

Ifm. Iceballs kommentar, så kan jeg eksemplifisere dette med følgende analogier:

Jeg har en Volvo XC 90 som er kjøpt i Tyskland. Hvis denne trenger service eller reparasjon, er det da naturlig å sende den tilbake til landet hvor den ble kjøpt og at jeg skal betale for det? Slik virker Onkyos garanti hvis du skjønner. Eller om speilreflekskameraet mitt av typen Pentax (som er kjøpt i USA) gikk i stykker. Er det da fornuftig og hensiktsmessig og sende det tilbake dit og at jeg også¨betaler for det? Vi lever i en global verden med netthandel som en meget stor arena innen kjøp og salg. For seriøse aktører burde det være et selvskrevent krav at like produkter hadde den samme garantien, og at den gjaldt der hvor produktet ble brukt. Onkyos garanti er gammeldags og hører ikke hjemme noe sted i 2009, og jeg har erfart det ganske så smertefullt. Jeg har kommunisert Onkyo Europe at jeg iverksetter en informasjonskampanje "over hele fjøla" - for å si det slik. Jeg gidder ikke å bruke mer tid på å krangle med en produsent som ikke kan levere produkter som virker og deretter sender regningen for defekt utstyr til forbrukeren. Det har jeg forklart tidligere.

Hvis mitt bidrag kan føre til forbedringer for den vanlige forbruker, er jeg meget godt fornøyd med det. Og det er akkurat det mine kommentarer tar sikte på. Mitt valg av virkemidler for å oppnå dette er mange, og jeg vil håpe og tro at de etter hvert også vil virke etter hensikten. Ved å ramme produsenten og skjerme forbrukeren vil det sannsynligvis presse seg frem en annen holdning fra Onkyos side til dem som "betaler lønna deres " gjennom å kjøpe produktene derfra.

Har ikke opplevd dette mer recievere tidligere Bjørn men det er nok en realitet at det langt ifra bare er Onkyo som har en slik praksis.
    Har opplevd noe liknende med sony headsett og sony PSP.
    Kjøpt i statene og ikke mulig å få reparert i europe i det heletatt!
    Selvom jeg sendte enheten til kontinentet som sony norge ba meg gjøre fikk jeg bare enheten i retur ureparert og måtte betale frakt selv.

Vi lever nok ikke i en så global verden at det ikke lønner seg å handle litt mer på hjemmebane når det kommer til elektronikk.

Men over til Onkyo, etter det jeg har hørt fra folk som skal vite noe om slikt, så er Onkyo ikke spesielt høye på feilprosent, men de er langt unna å nå opp til Yamaha som vist nok skal være nede i under en promille som er doa.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...når "systemet" fremdeles er slik at det er den lokale importøren i hvert enkelt land som må dekke reklamasjonskostnadene er det jo ikke så rart at vedkommende importør ikke ønsker å dekke kostnader de ikke får dekket fra sentralt hold... Jeg er for øvrig enig i at produsenter som Onkyo bør ta det faktum at varer etterhvert i stadig større grad vil selges over landegrensene til seg, både direkte av privatpersoner eller via "gråimportører", men da kan de ikke samtidig regne med at den "offisielle" importøren skal ta kostnaden ved eventuelle defekter!

Når det gjelder min personlige erfaring med Onkyo, hadde jeg en 876 som fungerte problemfritt i mer enn ett år... Hadde en periode litt krøll med HDMI-utgangen, men det problemet forsvant plutselig igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kvalitet på produkt eller serviceapparat?

Sånn jeg leser Bjørn Lorets Larsen sine innlegg (ref. linket tråd) så handler kritikken i hovedsak serviceapparatet. Han skriver riktignok at produktene er av meget dårlig kvalitet, men det kan man kanskje skrive på kontoen for "frustrert eier"? Kan ikke bare komme med en påstand som det uten å begrunne/dokumentere det.

Det er viktig at det skilles mellom disse to tingene; det har vært mye støy ifm "gråimport" av Onkyo (som i mange andre markeder), og sånn som Mono (etter sigende) opptrer så stemmer B.L. Larsen sin opplevelse med det andre også har opplevd. Er ikke produktet kjøpt gjennom "autorisert forhandler" (med Mono som importør) har du en dårlig sak. Dette har imidlertid ikke noe med kvaliteten på produktene å gjøre.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje at noen her er lei av produkter som ikke virker. Volvo XC90 lå på 3. plass på lista over 3 år gamle biler med mest feil så når Onkyoen konka så var det vel den berømte dråpen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt to receivere fra Onkyo. Kjøpte en brukt 474 (tror den het det) for mange år soden, den ble solgt til en kompis for fem år siden og lever fortsatt i beste velgående enda.
    Den andre kjøpte jeg ny for ca5 år soden, en 701, har den fortsatt i hagestua og den virker upåklagelig enda.
    Har ikke hatt feil på noen av dem.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Onkyo 905.Utrolig fornøyd og kjempegreit at den kan brokobles hvis man skal spille litt høyere en kveld hvis man ikke har effektforsterker.
    Ødela sokkelen bak en gang da jeg stakk strømledningen "litt" for hardt inn.De har en litt svak patent der i forhold til f.eks Denon siden skruene er festet på innsida og ikke på utsida.Har drevet med anlegg i 16 år og ikke vært med på dette før.
    Ringte hvertfall Mono der den var kjøpt.Lurte på om jeg skulle sende den inn for å se om det var garantisak.Det kunne de forsikre meg om at det ikke var og jeg måtte jo være FORFERDELIG KLØNETE siden de aldri hadde hørt om det før.
    Ble provosert av uttalelsen og den ble levert til Hifi klubben der de fikset det for 800 kr.De sa forresten at de hadde heller ikke tatt det på garantien,men de var mer imøtekommende og hyggelige når jeg ringte de.Så jeg skal aldri bruke 1 kr på Mono,de som reklamerer så mot "Anti-nettkjøp av Onkyo".

Newcomer CISCOwned sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo = Feilfri..

...for meg ihvertfall. Har hatt 2 Onkyo siden 1998, ikke en eneste feil! Begge er i full bruk enda, og jeg har bestemt meg for å kjøpe en av de nye som kommer nå i disse dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...når "systemet" fremdeles er slik at det er den lokale importøren i hvert enkelt land som må dekke reklamasjonskostnadene er det jo ikke så rart at vedkommende importør ikke ønsker å dekke kostnader de ikke får dekket fra sentralt hold... Jeg er for øvrig enig i at produsenter som Onkyo bør ta det faktum at varer etterhvert i stadig større grad vil selges over landegrensene til seg, både direkte av privatpersoner eller via "gråimportører", men da kan de ikke samtidig regne med at den "offisielle" importøren skal ta kostnaden ved eventuelle defekter!
    Her har du flere gode poeng. Jeg har full forståelse for at Mono i dette tilfellet ikke dekker kostnadene ved reprasjoner. Sett deg i deres ståsted da: Du er importør av Onkyo, og en kunde krever at du skal betale for reprasjonen av sin forsterker uten å ha tjent et rødt øre på salget i utgangspunktet.

TS mener det er rart at Onkyo ikke har en slags verdensomspennende service-ordning, kan du peke på den leverandøren i Norge som faktisk har en sånn ordning?

Canon har det ikke
    Sony har det ikke
    Nikon har det ikke
    Selv ikke Apple tror jeg har det selv om du kjøpte Worldwide garantien deres.

Tar på ingen måte Onkyo's side her, men konstaterer bare at dette er vanlig praksis, ikke noe som omhandler Onkyo alene.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan linke til min egen tråd om min 875. Hadde diverse problemer med min første 875. Det medførte mye styr for å få den reparert, og endte til slutt opp med en ny. Nå har lyset i displayet tatt kveld på den, men jeg har ikke orket å levere den inn til reparasjon enda, da resten virker. Jeg ser bare for meg at jeg blir sittende uten forsterker i månedsvis igjen...

http://avforum.no/forum/receivere-fo...kyo-875-a.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •