Hjelp til oppgradering av anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til oppgradering av anlegg

Tiden har kommet for og oppgradere mitt gamle anlegg, som jeg kjøpte for alle mine sparepenger engang på 90-tallet :-D

Forsterker Denon AVR-1400,
    Høytalerne var Dali: Center SC-5, bakhøytalere 2x 202 og 2x606 som fronthøytalere.

Jeg startet med ny tv : Sony KDL-52W4500 52" LCD-TV FullHD 100Hz

Neste på listen er receiver/forsterker, pris tenkte jeg fra ca 3000-6000kr.
    Vurderer en Sony forsterker siden jeg kjøpte en Sony tv for få nytte av Bravia sync. Men det er her kunnskapen min ikke er så sterk. Sony er heller ikke et must.
    Jeg vurderte også og bruke sterkeren som jeg kjøper, midlertidig til mine gamle høytalere som spiller fint fortsatt, for så å spare videre til høytalere som er av litt mindre størrelse.

Sett litt på Audio Pro Mondial 5.1, men prisen til 9995,- er litt stiv, men ikke uten rekkevidde.

Tilføyer at sterkeren skal gjøre nytten sin til HD TV/lyd, samt pc og ps3.

Setter pris på alle svar og tilbakemeldinger.

Mvh
    Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye surfing på nette har jeg kommet fram til at noen kr ekstra på en receive kan komme godt med.

Sett litt på 4 merker, Sony, Onkyo, Yamaha og Pioneer

Sony har jeg sett på STR-1200. 2400 og 3400.

Tittet litt på Pioneer VSX-LX52 koster litt i overkant men kan få den for 7000kr.Er dette et bra kjøp ?

Onkyo har fått mye skryt i det siste men er litt ukjent for meg

Yamaha er kjent for og ha god lyd å det lille ekstra.

Hvis noen har noen anbefalinger og gi, til en som ikke har så mye peiling så takker jeg for tilbakemeldinger.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LMT79
    Etter mye surfing på nette har jeg kommet fram til at noen kr ekstra på en receive kan komme godt med.

Sett litt på 4 merker, Sony, Onkyo, Yamaha og Pioneer

Sony har jeg sett på STR-1200. 2400 og 3400.

Tittet litt på Pioneer VSX-LX52 koster litt i overkant men kan få den for 7000kr.Er dette et bra kjøp ?

Onkyo har fått mye skryt i det siste men er litt ukjent for meg

Yamaha er kjent for og ha god lyd å det lille ekstra.

Hvis noen har noen anbefalinger og gi, til en som ikke har så mye peiling så takker jeg for tilbakemeldinger.
    Hvis du får Pio lx 52 til 7000,så tror jeg du skal lete lenge etter noe bedre! Det er jo et knallkjøp - hvor er det?
    Har selv LX 51,og betalte 9000 for den i fjor,og må si jeg er veldig fornøyd med den,og den vant jo det meste av tester!
    Regner med 52 hvertfall ikke er noe dårligere - den har hvertfall noe mer utstyr! Flere hdmi innganger,og to utg. hvis jeg ikke husker feil!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har tenkt å kjøpe effektforsterker en gang i framtiden så er en så kraftig som mulig receiver kjekt å ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hvis du får Pio lx 52 til 7000,så tror jeg du skal lete lenge etter noe bedre! Det er jo et knallkjøp - hvor er det?
    Har selv LX 51,og betalte 9000 for den i fjor,og må si jeg er veldig fornøyd med den,og den vant jo det meste av tester!
    Regner med 52 hvertfall ikke er noe dårligere - den har hvertfall noe mer utstyr! Flere hdmi innganger,og to utg. hvis jeg ikke husker feil!

Har en avtale på jobben så får litt avslag på pioneer, ink frakt og mva så må jeg vel betal 7700, må si det frister litt med LX 52.

Kanskje litt i overkant av hva jeg hadde tenkt meg, men det pleier jo og bli sånn.

Vet det finnes mage bra receivere der ute, bare jeg som ikke er helt kjent med markede.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du rabatt på Pio så er det lite å tenke på egentlig. De har bra utstyr så kjøpt den dyreste du har råd til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldinger. Redd for at jeg ikke orker og vente for lenge på ny receiver så legger nok inn en bestilling i morgen.:-D

Hvis ingen har noe de har lyst til og tilføye

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •