Kjøpe Effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe Effektforsterker

Vurderer å bytte ut min gamle integrerte forsterker, med en effektforsterker.
    Er ganske ny på HiFi fronten, og derfor lurer jeg på hva slags forsterker jeg skal kjøpe, og hvor jeg skal kjøpe.

Det skal ikke være noen høybudsjetts forsterker, og derfor skal den koste opptil 5000.

Den skal hovedsaklig være koblet til pc'en min gjennom et lydkort: Komplett.no - Creative SB1090 X-Fi Surround 5.1 EGS

Det kan godt (helst) være en ''selvbygg'' forsterker ettersom jeg kan sette den sammen selv. Og da pleier man å få en del mer for pengene.

Høytallerne den skal kobles til er 2stk Geb høytallere fra Dynabel: http://www.mamut.net/dynabel/isis_geb_nut_set_brosj.pdf

Og 1stk Arges Subwoofer fra Dynabel:
    http://dynabel.no

Setter stor pris på svar :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gainclone

Hei vezor!

Høyttalerne dine har under snittet i følsomhet men er en enkel last for forsterkere. Du bør satse på noe i 50 til 80 W klassen etter min mening.

Hvis du vil bygge selv anbefaler jeg at du søker på nettet etter byggesett basert på LM3886. Så gjør et Google-søk på "gainclone" og "LM3886". Tipper du får mange treff! Kretskort kjøper du på nettet, resten kan du f.eks. kjøpe hos Elfa.

Lykke til!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes endel brukte forsterkere i denne prisklassen hvis du kikker på finn og torget hvis du bestemmer deg for å kjøpe istedet for å bygge.

Her er noen Rotel'er:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=51756&cat=13
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=51709&cat=13
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=51590&cat=13

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg hadde smelt til med en Emotiva XPA-3 jeg. Ender på så vidt over 5000 splitter ny med frakt og moms nå som de har salg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gitterbass: Tusen takk for forslaget, har sett litt på det, men det ser litt mer avansert ut en jeg hadde tenkt meg. Om jeg skal kjøpe et ''byggesett'' så må alt være inkludert så jeg slipper og kjøpe en del her og en del der.

Gurba: Ser forsåvidt greie ut de forsterkerene, eneste er at de ser ut som noe som er basert mer på et surroundoppsett, eller så er det bare jeg som er helt på jordet.

FredrikC: Det så ut som mye for pengene der, men kunne ikke finne noen norske nettbutikker som selger de, har du noen forslag?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vezor
    Gitterbass: Tusen takk for forslaget, har sett litt på det, men det ser litt mer avansert ut en jeg hadde tenkt meg. Om jeg skal kjøpe et ''byggesett'' så må alt være inkludert så jeg slipper og kjøpe en del her og en del der.

Gurba: Ser forsåvidt greie ut de forsterkerene, eneste er at de ser ut som noe som er basert mer på et surroundoppsett, eller så er det bare jeg som er helt på jordet.

FredrikC: Det så ut som mye for pengene der, men kunne ikke finne noen norske nettbutikker som selger de, har du noen forslag?
    Alle tre annonsene er med stereoforsterkere. Den ene har bare brokoblet den ene forsterkeren. Rotel får alltid bra skussmål.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Alle tre annonsene er med stereoforsterkere. Den ene har bare brokoblet den ene forsterkeren. Rotel får alltid bra skussmål.
    Ok, heller mest mot den siste. Har hørt mye bra om Rotel jeg også. Men tror du ikke at det er i overkant mange watt der for høytallerne mine?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vezor
    Ok, heller mest mot den siste. Har hørt mye bra om Rotel jeg også. Men tror du ikke at det er i overkant mange watt der for høytallerne mine?
    Å ha et kraftig sluttrinn som gir bra med effekt gjør ingenting.
    Bedre kontroll over høyttalerne, samt dynamikken blir ofte mye bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Å ha et kraftig sluttrinn som gir bra med effekt gjør ingenting.
    Bedre kontroll over høyttalerne, samt dynamikken blir ofte mye bedre.
    Ok, takk for tipset :-D

Noen andre som har noen forslag?
    Gjerne linker til sider som selger effektforsterker byggesett, som det bare er å sette sammen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •