Forsterker til Cerwin Vega V12F, helst brukt!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Cerwin Vega V12F, helst brukt!

Hei!
    Trenger forsterker til Cerwin Vega V12F.
    Har ingen behov for å kjøpe nytt, og maxpris må vere overkommelig for en fattig student. Treng likevel litt power for lav pris! Så har du forslag/forsterker til salgs, så er det berre å sei i fra! Helst post i innlegget, men PM går også bra.

Mvh Kristian

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se etter NAD 372, eller Harman Kardon HK 970 på brukten.. dukker til tider opp . Funker bra på de høyttalerene!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har noe med volumkontroll fra før så ligger det endel bra effektforsterkere på brukten som burde få bra liv i CV'ene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre ikkje noko slikt.. Men har fått eit tilbud på Yahama RX-V1300 og trur eg kjem til å gå for den! Brokobla så fungerer det nok supert!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kazzkizz
    Har dessverre ikkje noko slikt.. Men har fått eit tilbud på Yahama RX-V1300 og trur eg kjem til å gå for den! Brokobla så fungerer det nok supert!
    Tror ikke du kan brokoble den. Heller ikke biampe hvis jeg husker riktig. Tror heller ikke det ville hjulpet særlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Putt penga i en ren stereoforsterker så betaler du ikke for masse du ikke trenger... Det er iallefall mitt tips.

Med mindre du har umiddelbare planer om å bygge ut til surrerundtlyd...

Edit: F.eks. denne: Stereoanlegg NAD C370 og Sony QS serien - FINN Torget Synes 1800kr var en veldig god pris og den burde være kraftig nok til høytalerne dine. Jeg brukte en sånn på mine V15F og ved skikkelig hardkjøring blei den litt for liten, men på 12'ern burde den bli fin.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, er sant det du seier Hillmar. Når det gjeld brokoble, så veit eg at ein kompis kjørte V15F med den forsterkaren, så då må det vel gå an eller?

Den NAD-forsterkaren var meget interessant, og har sendt mail til selger. Takk skal du ha! Den passar nok også bedre til mitt formål, og NAD har meget godt rykte på seg for å levere eit godt produkt (meiner ikkje at Yamaha ikkje gjer det).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjeld brokoble, så veit eg at ein kompis kjørte V15F med den forsterkaren, så då må det vel gå an eller?
    Hvorfor det?

Ellers er jeg helt enig. Legg pengene i en stereoforsterker med krefter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig! Lykke til.

Får du ikke tillslag på den så ligger det en NAD C372 på finn også. Ligger ute for 5k som jeg synes er dyrt, men får du den ned mot 3k så begynner det å hjelpe. Men kommer jo selfølgelig ann på budsjettet. Er student selv, så kjenner til det!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel ganske svak om han kjørte med vanlig 2 channel stereo mode med dei høgtalarane? Eg har ikkje peiling, men høres logisk ut for meg..

Hillmar: Takk skal du ha hehe, ja, trur at en bruktforsterkar ned mot 2000 kr er det eg sikta meg inn på.. Lånet skal jo vare til neste måned og!

Men ellers når det gjeld NAD c370, er det ein gammal forsterkar? Og sjangsen for at den er blitt hardkjørt mykje/ofte, har det mykje å sei på levetida? Katta i sekken er aldri kjekt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bmp

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C370 blei vel bytta ut med C372 for 5 år sia eller no, men på stereoforsterkere er det ikke no voldsom teknisk utvikling akkurat

Når det gjelder bruk så er det jo en forsterker som ofte ble solgt sammen med cerwin vega til ungdom med konf.penger (les: meg:twisted: ) så mange har nok fått jobbe godt. Men det er jo bygd inn sikringer mot overoppheting ol. så jeg hadde ikke vært så bekymra.
    Eneste er at det ofte kommer støv inn i volumhjulet så det spraker litt når du vrir, men det er ikke no farlig.

Ellers så er det jo alltid smart å se ann selger når man handler brukt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, den Yamahaen vart kjøp for ca. 10000 i 2003, og eg kan få kjøpe den no for 1700,-. Selgar er familiemann der recieveren har stått i kjellerstua, og er nesten ikkje brukt.

Kompisen min som har samme Yamaha forsterker seier den sjølvsagt kan brokoblast. Han som selger NAD C370 har ikkje svart på mail endå. Har han ikkje svart iløpet av dagen, så kjøper eg Yamahaen. Den klarer å drive V12F, og i framtida så kan eg heller kjøpe ein stereoforsterkar og bruke Yamahaen til surround muligens.

Leste litt her: http://avforum.no/forum/diy-do-yours...taurering.html
    og blei kanskje litt skremt av det eg las, har ingen elektrotekniske erfaringar, så har ikkje mulighet til å fikse noko sjølv..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt i tvil om den yamahaen kan brokobles. Jeg fant bare tysk manual til den på nettet, men ifølge det jeg kan tyde så går det ikke. Det kom jo ikke som no overaskelse siden dette er en 5.1 forsterker som er lagd for å brukes med 5 høytalere og derfor ikke har noen ekstra kanaler. Hadde det vært en 7.1 forsterker derimot ville det vært mer sannsynelig siden du kan sette opp den i et 5.1 oppsett og ha 2 ledige kanaler som du kan bruke for å dobble effekten på frontene.
    Det som KAN være grunnen til at kameraten din sier at den kan brokobles er at den har 2 sett med utganger til fronthøytalerne. Men dette er bare 2 utganger som kommer fra samme forsterkermodul med en bryter imellom så du kan bytte mellom 2 par med høytalere uten å koble om fysisk...
    MEN siden manualen var på tysk så tar jeg forbehold om feil :twisted:

Ang problemer med C370 så skjønner jeg at du blir litt skremt, og hvis du føler deg veldig usikker på om den er i orden så er det kanskje greiere å kjøpe yamahaen som du er sikker på. Men jeg er ikke i tvil om hvilken som hvil gi deg mest for pengene til ditt bruk, det er NADen.
    Men du gjør valget selv, og det vil nok fungere greit uansett...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD forsterkaren er solgt... Så blir nok Yamaha. Slenger med manual på den.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kompisen min som har samme Yamaha forsterker seier den sjølvsagt kan brokoblast.
    Da vet han ikke hva brokobling er, eller han ljuger. Nevn en surroundreceiver som kan brokobles. Jeg vet ikke om noen (av de kjente merkene).

Kjøp en STEREOFORSTERKER! ;-)

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Flisespikkermodus]
    Onkyo har et noen modeller som kan brokobles.
    [/Flisespikkermodus]
    Ellers er jeg hjertens enig med CavaleraRules, gå for stereo.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    [Flisespikkermodus]
    Onkyo har et noen modeller som kan brokobles.
    [/Flisespikkermodus]
    Hahaha, jeg visste det måtte være noen det kunne gjøres med. Derfor viktig med "jeg vet ikke om noen":-)

Men er det 7.1 hvor man brokobler 2 av kanalene (4 til 2)?

Brokobling og biamping er vel uansett ikke det store så lenge man bruker den samme strømforsyningen.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hahaha, jeg visste det måtte være noen det kunne gjøres med. Derfor viktig med "jeg vet ikke om noen":-)

Men er det 7.1 hvor man brokobler 2 av kanalene (4 til 2)?

Brokobling og biamping er vel uansett ikke det store så lenge man bruker den samme strømforsyningen.
    Jeg aner dessverre ingenting om hvordan det foregår i praksis eller hvilken effekt det gir. Leste bare om det i en tråd for noen dager siden. Skal se om jeg finner tråden igjen.

EDIT:
    Her er den. Står ikke mye, men nevner et par modeller som kan brokobles.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes nok ingen recivere (surround) som kan brokobles, det hadde aldri strømforsyninga takla.

Er nok "biamping" som de gjør da, og det er LANGT unna noe brokobling . Yamaha har ingen iallefall :P. De har vel faktisk ikke Stereoprodukter man kan brokoble engang !?!?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •