Ny receiver og høyttalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser du får mange og sikkert veldig gode tips på høgtalere her, men mener B&W DM685 bør vere ett bra alternativ også selv om de nå koster litt over 5K. DM685 er gode allroundhøyttalere etter min mening:-D

En liten test her: Test av B&W DM685 Bokhyllehøyttaler - Tester - Lyd og Bilde

Disse har eg hørt på HiFi-klubben og de spiller veldig bra uten sub også etter min mening. Overaskende bra faktisk:-D Sikkert mange som bruker sub til disse også på musikk bare så det er sagt. Noen får jo aldri nokk bass.

Kjenner ikke til receiveren du har kjøpt så vet ikke hvordan den kann drive de, men viss du har mulighet til å låne med deg høgtalerne hjem for å teste de er det selvfølgelig det beste:-D

Har selv prøvd Yamaha 1900 på B&W CM1 før eg kjøpte meg effektforsterker og det var en veldig bra match mener eg. Nå har eg 1900'n som pre på Rotel effekt og det er også en veldig bra match etter min mening:-D Så det er jo mulig din Yaamaha 765 receiver blir en god match på B&W DM685 også

Mulig budsjettet ditt ryker med disse høgtalerne da stativer kommer i tillegg, men de er absolutt verd å høre på viss du kann strekke budsjettet litt lengre:-D

Ellers er mitt tips til deg att du kann ta deg en lytterunde om du har mulighet til det for å høre på så mange høgtalere som mulig inkludert de du har fått tips om så kann du finne ut hvilke høgtalere som passer din smak best:-D

Når du har funnet høgtalerne du liker best er det beste å låne de med seg hjem for å prøve de sammen med din forsterker,komponenter som cd spiller o.s.v og i ditt rom siden det aldri blir lik lyd i butikk som i rommet de skall stå i hjemme.

Vet det ofte er vanskelig å låne med seg hjem desverre, men det er noen som låner ut demo høgtalere:-D

Lykke til med valget:-D

Edit: skrev ett par prd til

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvis du får bestilt i dag så er dette et knallkjøp! Elkjøp - Yamaha AV receiver
    Verd å få med seg at trådstarter alt har bestilt....
    Og ja det er et godt tilbud.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig god hjelp på dette forumet, har fått mange gode råd.

Som sagt har jeg nå bestilt receiver så da er det bare å skaffe noen høyttalere. Jeg har ikke mulighet til å dra rundt å prøvelytte for mye, så jeg kommer nok bare til å bestille noen høyttalere på nettet. Har egentlig veldig lyst på XTZ 99.36 men de er litt dyre, så da må jeg nok spare litt først. Er også usikker på om jeg skal bestille de fra Sverige eller fra surround,no.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av msoyland
    Veldig god hjelp på dette forumet, har fått mange gode råd.

Som sagt har jeg nå bestilt receiver så da er det bare å skaffe noen høyttalere. Jeg har ikke mulighet til å dra rundt å prøvelytte for mye, så jeg kommer nok bare til å bestille noen høyttalere på nettet. Har egentlig veldig lyst på XTZ 99.36 men de er litt dyre, så da må jeg nok spare litt først. Er også usikker på om jeg skal bestille de fra Sverige eller fra surround,no.
    Det kommer vel an på to ting. Er det mye å spare og hvordan er reklamasjonsretten i Sverige?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en del å spare. Når jeg regner med både frakt og norsk moms, så blir prisen lavere enn den er uten frakt på surround.no.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil Yamaha 765 være sterk nok til å drive xtz 99.36?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil Yamaha 765 være sterk nok til å drive xtz 99.36?
    Den er nok ikke dårligere enn andre receivere i prisklassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ingen info om sensitivitet og hvorvidt denne er under 90 dB, men spec'en til xtz 99.36 tyder på at den er relativt tungdreven med impedanse på 4-8 ohm og max effekt på 200W ved kontinuerlig drift og 500W i korte øyeblikk.

Min anbefaling er at du begrenser deg til et 5.1 oppsett (på sikt) slik at du kan bi-ampe de to frontene med receiveren. Alternativt må du vurdere å investere i et effekttrinn til bruk for frontene etterhvert som du utvider.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi-ampe, betyr det at jeg bruker to av bakkanalene/sidekanalene til fronthøyttalerene?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi-ampe, betyr det at jeg bruker to av bakkanalene/sidekanalene til fronthøyttalerene?
    Jepp.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •