Lydhåndtering Pioneer LX71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydhåndtering Pioneer LX71

Det er ingen tvil om at denne receiveren klarer å levere god lyd fra de fleste kilder. Problemet blir i daglidags bruk, der samme kilde leverer flere forskjellige lydformater. Jeg bruker satelittmottager fra CanalDigital HD som kilde for både radio og tv og fra denne kommer både stereo, Dolby surround og Dolby digital fra HD-kanaler.
    Hvis forsterkeren står med "Auto Surround" valgt, bruker den konsekvent stereo som utgang, selv om kilden sender Dolby surround (vanlig tv). Ved Dolby Digital fra HD, switcher den til dette.
    Ønsker jeg å benytte meg av A.L.C. (Auto Level control) og velger denne, blir det kun gitt ut stereosignaler, da switcher den ikke til DD heller.
    Om jeg velger "TV-surround" switcher den ikke til DD der dette er kilde. Et annet problem er at da jeg har hatt "Auto surround" valgt og skal velge "TV surround" hopper den til valget i menyen etter tv-surround, altså "Hall" (eller hva det nå er som kommer først) så jeg må scrolle meg gjennom en runde for å komme til TV-surround.

Jeg er ikke spesielt fornøyd med at det er sånn, er det noen som vet om det kan gjøres noe i oppsettet for å forenkle?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du slått på AC3 lyd i tuner? Har LX71 med CD HD tuner å det fungerer fint på de få kanaler som har digital lyd. 98% er i stereo..

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blander ikke begrepene Dolby ProLogic og Dolby Digital nå? Dolby Digital skal den trigge på, mens Dolby ProLogic trigger den nok ikke like lett over, og sier Stereo i steden

Disclaimer: jeg er ikke kjent med LX71, men det er slik det veldig ofte fungerer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AC3-lyd (Dolby Digital) er ok, det detekterer forsterkeren. Men ikke Dolby Surround. Hadde tidligere en Yamaha Sourroundreceiver, denne så forskjellen, men det gjør altså ikke Pioneer.
    Kan det være forskjell om jeg henter lyden via en annen kilde enn HDMI? F.eks koax eller fiber?

Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har det samme "problemet" som deg Wimyh. Dolby Digital oppdager den automatisk, mens Dolby ProLogic (eller lignende) må jeg velge manuelt. Litt kløn ettersom jeg litt uerfaren og usikker på om lyden i tv-sendingen er egnet for dette formatet eller om andre formater kunne håndtert lydbildet bedre. Eller om kanskje ordinær stereo-lyd er det som er tiltenkt?

Hvilken Dolby ProLogic velger du forresten?! Jeg ender ofte på Dolby ProLogic Movie.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wimyh
    Jeg er ikke spesielt fornøyd med at det er sånn, er det noen som vet om det kan gjøres noe i oppsettet for å forenkle?
    Du må aktivere "standard" modus for at den skal velge Dolby Prologic.

Det er den knappen nest til høyre, nederst (over lokket)
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •