Offisiell tråd for Onkyo NR-1007, NR-3007 og NR-5007 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 238
    Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Er det bare meg som sitter igjen med følelse at produktene sannsynlig slippes litt for tidlig om dagen? Er det pga at det er så "enkelt" med FW oppgradering via nettverk/internett? Gjelder ikke bare Onkyo, men flere også - synes det er litt merkverdig.

Har tenkt i samme baner jeg og... Mulig det er så stort press om markedsandeler at produsenter føler de "må" pushe ut nye produkter for å holde følge med konkurrentene.

Om jeg skal ha noe nytt, venter jeg med å kjøpe til andre i markedet har testkjørt en stund. Da unngår jeg hvertfall de værste "sykdommene"

Newcomer LonelyOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lucky number two...

Kan da melde om at nr 2 er i hus og etter masse testing igår kan jeg ikke si meg noe annet enn meget fornøyd. Og skal jo innrømme at etter pioneer og kenwood ops: så var dette virkelig et løft for hjemmekinoen. Opplevde mye mer fylde og THX Ultra2 Cinema fungerer som en drøm...

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    29th October 2009, 20:50 #114 (permalink)
    edding Aktiv Ble medlem: Oct 2005
    25th October 2009 11:55
    Ref post 112. Hei en kamerat av meg har problemer med HDMI ut fra NR1007 til et Panasonioc TV.

Oppdatering.
    Kompisen min fikk i dag melding fra Panasonic om at de sender han en firmware oppdatering på en minebrikke. Vi får se når han får installert den nye FWen hvordan det funkar da?
    Oppdatering #2
    Da har han kompisen min endelig fått FW fiksen, på en minnebrikke, fra Panasonic. Etter litt testing med forskjellige tidligere problematiske Blu-ray disker funker det så langt bra.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny firmware nå, uten at den er fryktelig spennende: Onkyo Europe - Firmware - Firmware Update for TX-NR807/1007/3007/5007, PR-SC5507

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grønt bilde og piping

Har nå min 5007 nr 2. Hadde de mest kjente problemene som så mange andre har hatt, + grønt bilde ved bruk av parabol reciver(HD reciver fra Canal Digital) ved bruk av blueray alt perfekt. Har nå koblet opp den nye, og bildet er grønt!!!!
    Har også koblet til en Rotel RB-1572 forsterker og får en høyfrakvent pipelyd.
    Noen som kan hjelpe????

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jet vet neimen ikke om receiverens switch kan få skylden for problemer med PVRen din, både CDs og Gets PVR er jo belemret med problemer knyttet til HDCP-implementeringen... Når det gjelder Rotel-pipingen høres jo det kjapt verre ut, hvordan er den tilkoblet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jet vet neimen ikke om receiverens switch kan få skylden for problemer med PVRen din, både CDs og Gets PVR er jo belemret med problemer knyttet til HDCP-implementeringen... Når det gjelder Rotel-pipingen høres jo det kjapt verre ut, hvordan er den tilkoblet?
    Hadde tidligere en Onkyo 875 og ingen problemer med bildet, har også prøvd en Denon reciver og ingen problem.

Rotel er koblet som vanlig til pre-out. Kjempe bra lyd på mine B&W XT8, men pipingen høres veldig godt ved lavt volum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på om noen vet hvor bra 5007 er i forhold til f.eks 3007 eller andre recievere i samme prisklasse. Dette pga at 5007 har 32 bits dac, mens alle andre jeg har sett har 24 bits dac.

Når det gjelder kvalitetsproblemer på recieverne skyldes nok det mange nye og relativt uprøvde teknologiske løsninger. Man vinner flere kunder dersom man er først ute med ny teknologi.

Kanskje har også Onkyo også presset sine underleverandører vel hardt i disse finanskrisetider, slik at underlevrandørene har levert lavkvalitetsprodukter til Onkyo. Denne feilen gjorde VAG (Volkswagen Audi Group) på 90-tallet, og det resulterte i mange biler med dårlig kvalitet og deler/komponenter med lav slitestyrke.

Jeg tror uansett jeg vil drøye litt med å gå til anskaffelse av en ny reciever...8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 5007 og er strålende fornøyd. Har hatt tidligere 875, Yamaha 3800, Yamaha 3900. 5007 er den desidert den beste reciveren jeg har prøvd (testen også z9). Det jeg savner er en litt bedre videochip som har noise reduction på hd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om ipods egen docking kan brukes mot 3007?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt å kjøpe meg en ny receiver og da virker NR-1007 som kanskje det mest spennende til 10-12.000!?

Jeg har seperat forsterker til frontene, kan jeg da brokoble 6 andre kanaler og bruke de til senter og surround bak eller er det kun front som kan brokobles?

Noen som kan bekrefte/avkrefte at MultiEQ-XT sin justering av subene skjer seperat slik at den faktisk korrigerer for 2 suber?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva trur folket om å selge Yamaha Z-11, og kjøpe Onkyo PR-SC5507, pluss noen effektforsterkere av noe slag? f.eks Emotiva sin 5/7kanaler?
    Har en bra nok effekt til mine fronter, så trenger til senter, side og bak.
    Ikke sikkrt jeg kommer til å bygge til mere enn 7.1/2 kanaler, å lurer da på om dette kan være et bra alternativ?

Er man heldig, så kan man jo sitte igjen med noen kr etter salg/kjøp av komponenter, til å bruke på f.eks akustiske tiltak i rommet.

Pondus

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus
    Hva trur folket om å selge Yamaha Z-11, og kjøpe Onkyo PR-SC5507, pluss noen effektforsterkere av noe slag? f.eks Emotiva sin 5/7kanaler?
    Har en bra nok effekt til mine fronter, så trenger til senter, side og bak.
    Ikke sikkrt jeg kommer til å bygge til mere enn 7.1/2 kanaler, å lurer da på om dette kan være et bra alternativ?

Er man heldig, så kan man jo sitte igjen med noen kr etter salg/kjøp av komponenter, til å bruke på f.eks akustiske tiltak i rommet.

Pondus

Jeg har gjort akkurat det.. dvs rakk aldri å kjøpe en z11.

5507, xpa5 og bryston sst 14 står for forsterkeriet her. Nettopp pga større fleksibilitet, til å tilpasse rundt resten av annlegget.

-Y

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt meg en NR1007 nå, blir spennende å se hvordan den er sammelignet med den gamle LX50en min, håper spesielt bedre DAC og ikke minst MultEQ-XT vil gi meg ett bra løft lydmessig!

Newcomer LonelyOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg kan skryte på meg all verdens med erfaring eller et utmerket lytteøre, så vil jeg si at i kjellerkinoen min ble det et stort løft lydmessig da jeg fikk 1007 på plass...

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om 5007 har flere barnesykdommer enn 1007/3007? På meg virker det som om de fleste som har problemer har nettopp 5007.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil Onkyo PR-SC5507 gjøre en like god jobb på kanal-sep, som yamaha Z-11?
    Hvordan er precense kanalene i Onkyo i forhold til yamaha sine?

Får man delt 2 subber forskjellig på onkyoen?

Tanker om bytting av rec svirrer i hodet for tiden, men klarer lissom ikke helt å bestemme meg her.

Siden jeg sikkert ikke vil få full 11.2 kino, men antageligvis 7.2, så er det kanskje mere fornuftig å prøve å selge z-11(går kanskje for rundt 30k brukt??), å da kjøpe Onkyo PR-SC5507, å da effekt til side å bak, å en monoblokk til senteren.

Pondus

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus
    Vil Onkyo PR-SC5507 gjøre en like god jobb på kanal-sep, som yamaha Z-11?
    Hvordan er precense kanalene i Onkyo i forhold til yamaha sine?

Får man delt 2 subber forskjellig på onkyoen?

Tanker om bytting av rec svirrer i hodet for tiden, men klarer lissom ikke helt å bestemme meg her.

Siden jeg sikkert ikke vil få full 11.2 kino, men antageligvis 7.2, så er det kanskje mere fornuftig å prøve å selge z-11(går kanskje for rundt 30k brukt??), å da kjøpe Onkyo PR-SC5507, å da effekt til side å bak, å en monoblokk til senteren.

Pondus
    Audyssey DSX vs Yamaha precense vet jeg ikke, Yamaha har fått relativt mye skryt for sin løsning men trodde egentlig ikke Audyssey DSX var noe dårligere, har selv tenkt å prøve ut dette når jeg får min 1007 til helga.

Man får ikke brukt forskjellige delefrekvenser på subene men en kan justere de individuelt med tanke på nivå og avstand, i tillegg skal det være seperat EQ i MultEQ-XT for hver subkanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5007 i hus

Kan man gå fra "High End" til Reciever? Nå er jeg spent :-)

I går fikk jeg en ny 5007 i hus. Forrige oppsett var en gammel Thule PR250 + Halo A52. Fikk kun tid til å koble opp og teste litt uten kalibrering. Ble umiddelbart skuffet pga upresis og fet bass + hard og lite oppløst diskant. Har brokoblet frontene.

Høytaleroppsett:
    Front Vienna Acoustic Beethoven Concert Grand
    Center - Vienna Acoustic Maestro Grand
    Bak- Vienna Acoustic Waltz
    Kabler: Kimber Monocle XL ++

Kilde: HTPC (Ripp/MKV filer) + Panasonics Blueray (BD80)

Disse høytalerne er ikke de mest kresne på elektronikk, men er jo high end som krever sitt.

Blir spennende å kalibrerere i helgen. Holder dere oppdatert

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Subwoofer

Glemte å kommentere subwoofer. Hadde tidligere Velodyne DD10 på forrige oppsett. Kjører nå SVS PC13 Ultra, men den forsvinner i dag...

Har ikke bestemt ny sub enda, men med forrige oppsett klarte jeg meg fint uten når barna sover ;-)

Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •